Pohled do zrcadel lidské duše

Pohled do zrcadel lidské duše

zrcadlo perexKniha zrcadel od rumunského spisovatele Eugena Ovidia Chiroviciho je tak trochu jiná detektivka. Nemá příliš akční spád, přesto se od jejích stránek nedokážete odpoutat. Vyšetřovateli nejsou v první řadě detektivové, ale novinář či postarší policista ve výslužbě. A především je její děj takřka dokonale psychologicky promyšlený.

Ano, psychologie hraje v tomto díle opravdu důležitou roli. Ostatně oběť vraždy profesor Wieder je uznávaným psychologem. Ale začněme od začátku. Jednoho dne se dostane k literárnímu agentovi Peterovi Katzovi další z mnoha nedokončených rukopisů. Tento má ovšem u sebe zajímavý průvodní dopis od Richarda Flynna. V samotném začátku knihy autor popisuje své studium na Princetonské univerzitě a svůj vztah se studentkou Laurou. Ta ho seznámí právě s věhlasným profesorem Wiederem, který je o několik měsíců později zavražděn.

Literární agent chce za každou cenu zjistit, jak to celé vlastně dopadla. Vypátrá tedy Richarda Flynna, ale bohužel příliš pozdě. Autor právě umírá. Rozhodne se tedy najmout kamaráda novináře Johna Kellera, aby vypátral všechny informace okolo tehdejších událostí na Princetonu.

Na první pohled se může zdát celý děj jednodušší, než se nakonec v příběhu ukáže. Ale nenechte se zmýlit. Kniha zrcadel je rozdělená do tří částí. V první sledujeme zejména vyprávění Richarda Flynna, který líčí události, jenž sám zažil. Jedná se o část románu, který chce vydat knižně. V druhé části pozorujeme pátrání novináře Johna Kellera, kterého si najal literární agent Peter Katz. Žurnalista samozřejmě nic z popisovaných událostí nezažil, takže se musí spolehnout na svědky z dané doby. Ovšem přecijenom je to již několik let, takže najít pravdu nebude vůbec snadné. Na závěr se do vyšetřování pouští i bývalý policista Roy Freeman, který má nakonec nejvíce štěstí.

Celý příběh je docela slušně zamotaný. Podezřelých je hned několik a každý z nich má své světlé i stinné stránky. Veškeré postavy jsou realisticky vykresleny a nabízejí klasické lidské neduhy. Román je hodně založený na psychologické stránce všech osob i událostí. Samozřejmě nečekejte žádnou příručku pro budoucí lékaře, ale zároveň se můžete těšit na přístup do mysli méně či více vyšinutých lidí.

Kniha se čte velice dobře, přestože vlastně nemá takový spád. Zaujmou vás především všechny zainteresované osoby, díky nimž budete chtít vědět, jak to celé vlastně dopadne. Z velké části je pátrání po vrahovi a pravdě založeno na sérii rozhovorů, které vedou jednotliví vyšetřující – ať už novinář či bývalý policista. Nečekejte žádné akční honičky či přestřelky. Tentokrát jde opravdu především o zapojení mozku.

Autorovi se velice dobře daří odvádět naši mysl k jiným podezřelým a zatajit tak toho pravého. Některé díly skládačky si zřejmě doplníte, ale přesto budete celkovým vyústěním určitě alespoň zčásti překvapeni.

Kniha zrcadel si získala obrovský zájem nakladatelů po celém světě. Vypráví totiž velmi zajímavý příběh a to vcelku originálním způsobem. I celé pozadí knihy bylo určitou perličkou. V následné poznámce autora si můžete přečíst, že dostat tento bestseller na knižní pulty nebylo vůbec jednoduché. Všechny literární agentury ho nejdříve odmítly, ale nakonec se přecijen mohl dostat na světlo světa a získat si zasloužený úspěch. Stačilo jen potkat ty správné lidi.

zrcadlo

Kniha zrcadel / The Book of Mirrors
Autor: Eugen Ovidiu Chirovici
Žánr: Detektivka
Nakladatelství: Host
Rok vydání: 2017
Počet stran: 384
Hodnocení: 85 %

Civilizace – jak by se také mohly odvíjet dějiny

Většině historiků se naježí všechny chlupy, když jsou tlačeni do odpovědí na otázku, co by následovalo, kdyby se nějaké klíčová událost odehrála jinak, než jak se odehrála (kdyby v punských válkách Kartágo porazilo Římany, kdyby stavovská vojska uspěla na Bílé Hoře, kdyby Napoleon zdárně obsadil Rusko a odvrátil porážku u Waterloo, kdyby Hitler zvítězil ve druhé světové válce, kdybychom se v roce 1938 nebo 1968 aktivně bránili…). Nakladatelství Argo

Dívka s dýkou v duši a s nožem v ruce

Ožehavé téma incestu tvoří děj psychologického románu Markéty Harasimové. Tato autorka má na svém kontě již pěknou řádku románů cílených zejména na ženy. Jedná se jak o klasické romantické příběhy s prvky erotiky, tak o psychologicky laděné thrillery. Tentokrát zvolila opravdu silný námět. Jedenáctiletou Eriku začne sexuálně zneužívat otec a matka před tím zavírá oči. Dá se žít s touto trýznivou zkušeností? Platí i zde, že zlo plodí další zlo? Nakladatelství MaHa

Jirka Urban: „Hrajeme třicet let! To je ta nejlepší věc, která se nám mohla přihodit!“

arakain jiri urban 200Přinášíme vám rozhovor s kytaristou skupiny Arakain Jirkou Urbanem, který zde ukázal jeho úžasný vztah k Arakainu a poodtjajnil plány do budoucnosti.

...

Láká vás včelařství? Pak si nenechte ujít tuto audioknihu

V nakladatelství Kazda vyšla po knize i audioverze titulu Srdce včely má pět komor s podtitulem Jak jsem se stala včelařkou od autorky Helen Jukes. Nakladatelství Kazda

Mráz stále přichází z Kremlu

putin200V poslední době se přímo roztrhl pytel s tituly zaměřenými především na život tajných agentů. Asi nejhlavnějším důvodem je potřeba vyrovnat se s některými relikty minulosti ve chvíli, kdy už získané informace bezprostředně neohrožují jednotlivé životy....

Regula Elizabeth Fiechter: Mystická Lenormand

Mysticka  Lenormand 200Pro Regulu Elizabeth Fiechterovou musel být splněný sen dostat do rukou vzácnou možnost „přepracovat, uhladit a načechrat“ své oblíbené karty. Lenormand, nádherné, věky přežívající dílo madame Lenormand, která s těmito kar...

Cena Thálie za pařížského "vrabčáka" pro Hanu Fialovou

FIALOVA PEREXCenu Thálie za ztvárnění Edith Piaf v komorním muzikálu Edith a Marlene, který v režii Janusze Klimszy uvádí Národní divadlo moravskoslezské v Ostravě, získala v sobotu 28. března na slavnostním ceremoniálu v hi...

Německy mluvené filmy dorazí do Prahy a Brna

pr 200Mnohé filmů, které v české distribuci sotva spatříme, zprostředkovávají početné přehlídky - tak se pořádají přehlídky středoevropských kinematografií, snímků natočených ve francouzštině, španělštině, nyní též německy. Festival německy mluvených filmů zvaný...