Krtečka, klasické české dovednosti nebo nějakou rošťárnu?

Krtek perexNemohla jsem se rozhodnout a tak máme všechny. Dcera se konečně začíná dostávat do věku, kdy u knížky vydrží víc než jen pár vteřin a já si to strašně užívám. Krteček je u nás favoritem. Proto, když narazím na něco s jeho motivem, je mi jasné, že to prostě musíme mít. Takže, když jsem viděla Krtek a hodiny a Krtek kreativní blok, bylo rozhodnuto.

Krtek a hodiny učí děti, jak už sám název napovídá, umět hodiny. Velký ciferník s ručičkami je zabudován v samotné knížce a lze s ním hýbat. Děti si mohou samy nastavovat čas nebo jim ho můžeme posouvat my, když se s nimi čas učíme. Kniha je pojatá jako den. Začíná v 7.00 a končí v 20.00, když jde Krteček spát. Ke každé hodině, je krátké povídání, co zrovna Krek dělá a vše je doplněno klasickými obrázky Zdeňka Millera.

krtek2

Krtek kreativní blok považuji za naprosto geniální nápad. Není to vlastně knížka, ale soubor nápadů, jak si vytvořit dekorace, pozvánky, pexeso atd. Obrázky jsou již přichystané a lze je jen vyloupnout a dále je použít, ať už k tomu, na co je v knize návod, nebo podle vlastní fantazie. Je to skvělá zábava na deštivá odpoledne, ale i když chystáte oslavu narozenin nebo prostě jen chcete s dítětem vyzdobit pokojíček.

krtek4

Klasické české dovednosti pro kluky a holky mi udělaly vážně radost. Mám takový pocit, že se hodně vytrácí tradice a naše děti už ani pomalu nebudou vědět, jak uplést třeba pomlázku. Hodně dětí žije ve městech a nemají tolik příležitostí hrát si v přírodě. Neumí proto takové věci, jako uplést věneček z pampelišek nebo vyřezat píšťalku z dubové kůry. Tato publikace jim přiblíží všechny tyto dovednosti a ještě spoustu jiných.

krtek1

Pokusy a rošťárny jsou spíše pro starší děti, ale já neodolala. Na knihách je skvělé, že se nezkazí. Tak za pár let, to bude, jak kdybychom ji našli. Je to soubor návodů, jak provádět různé pokusy a jak zkoumat přírodu i své okolí. Objasní jim to spoustu školní látky, která jim od paní učitelky připadala nesrozumitelná. Ve škole bohužel není vždy prostor na to, aby dětem učitelé vše ukázali názorně na konkrétních příkladech. Najdete tu třeba, jak si vyrobit žárovku, jak provést špionáž s periskopem nebo jak sejmout otisk prstu. Tato kniha vás povede, abyste se svými dětmi mohli zpestřit nudné učení doma nebo se jen pobavili. U každého návodu je seznam pomůcek, které jsou pro pokus potřeba, postup a na konci knihy i vysvětlení proč to tak funguje. Vše je doplněno podrobnými obrázky. Není to ale jen kniha, která rozvíjí jen mentální dovednosti. Najdete tam mnoho nápadů na ven jako například, jak založit kompost, jak si založit mravenčí farmu, jak postavit budku pro netopýry nebo jak poznávat stopy a trus zvířat.

krtek3

Krtek a hodiny, Krtek kreativní blok, klasické české dovednosti pro kluky a holky, Pokusy a rošťárny
Nakladatelství: Fragment

O knihy můžete soutěžit ZDE: www.kultura21.cz/souteze/9075-velka-jarni-soutez-cesky-literarni-hrdina-hleda-cela-rodina

Civilizace – jak by se také mohly odvíjet dějiny

Většině historiků se naježí všechny chlupy, když jsou tlačeni do odpovědí na otázku, co by následovalo, kdyby se nějaké klíčová událost odehrála jinak, než jak se odehrála (kdyby v punských válkách Kartágo porazilo Římany, kdyby stavovská vojska uspěla na Bílé Hoře, kdyby Napoleon zdárně obsadil Rusko a odvrátil porážku u Waterloo, kdyby Hitler zvítězil ve druhé světové válce, kdybychom se v roce 1938 nebo 1968 aktivně bránili…). Nakladatelství Argo

Dívka s dýkou v duši a s nožem v ruce

Ožehavé téma incestu tvoří děj psychologického románu Markéty Harasimové. Tato autorka má na svém kontě již pěknou řádku románů cílených zejména na ženy. Jedná se jak o klasické romantické příběhy s prvky erotiky, tak o psychologicky laděné thrillery. Tentokrát zvolila opravdu silný námět. Jedenáctiletou Eriku začne sexuálně zneužívat otec a matka před tím zavírá oči. Dá se žít s touto trýznivou zkušeností? Platí i zde, že zlo plodí další zlo? Nakladatelství MaHa

Bylo mi třináct, když mě Helena Vondráčková okouzlila Miláčkem, vzpomíná Robert Rohál

robert perexZatímco před dvěma lety mu vyšly tři knihy Legendy česko-slovenské populární hudby, Hvězdy odvedle a Životní příběh Ivety Bartošové, pro letošek Robert Rohál připravil faktografickou knihu o Heleně Vondráčkové. Výpravnou publikaci, která vych...

Láká vás včelařství? Pak si nenechte ujít tuto audioknihu

V nakladatelství Kazda vyšla po knize i audioverze titulu Srdce včely má pět komor s podtitulem Jak jsem se stala včelařkou od autorky Helen Jukes. Nakladatelství Kazda

Recenze knihy Strach

strach200Nová kniha slovenského spisovatele Jozefa Kariky slibuje mrazivý thriller plný napětí. Sám autor uvádí, že chtěl do příběhu vložit pořádnou dávku strachu, o čemž svědčí i tvrzení, že pokud po dopsání kapitoly nemusel sám usínat s rozsvíceným světlem, ...

Holubí mambo zasahuje

Holubimambo 200U příležitosti 66. narozenin amerického spisovatele C. D. Payna vydalo Nakladatelství Jota reedici jeho zběsilého díla Holubí mambo. Tak k letu a čtení připravit, teď!

...

Hudební scéna Městského divadla v Brně jubiluje

Hudebni scena 200Je to neuvěřitelné, jak letí ten čas. Docela nedávno byl v jámě budoucího divadla na Lidické ulici v Brně kladen základní kámen – až z Broadwaye. Pokřtili jej šampaňským manželé Formanovi. A jejich přání, aby to bylo divadlo veleúspěšn...

Televizní archiv tají netušené poklady

CT poklady perexBlížící se vánoční čas přeje pohádkám, a pokud si vybavíme nabídku televizních stanic, vytanou nám na mysli hlavně pohádky původně filmové. Jenže daleko bohatší pohádková pokladnice patří televizi - za bezmála sedm desetiletí své e...