Prdlé pohádky moc moudrosti nepobraly

Prdlé pohádky moc moudrosti nepobraly

Tisk

prdlepohadky perexNemůžu s nadšením říct, že se mi něco líbí, když vlastně vůbec nevím, co si o tom mám myslet. Ani v nejmenším se nechci dotknout autorů, i když se to asi právě děje. Vím, že si dali práci, aby ty příběhy vymysleli, stálo je to spoustu času a energie, ale já si prostě nemůžu pomoct. Už jen samotný název – Prdlé pohádky – ve mně vyvolal řadu smíšených pocitů.

 

 

Věděla jsem, že to nebudou tradiční pohádky, ale čekala jsem, že budou prdlé jinak. Tak nějak třeba rozpustile, laškovně a legračně. Vzala jsem tu obrovskou knihu do rukou a začetla se. Jaká škoda, řekla jsem si záhy, kvalitní papír, pěkná vazba, jednoduché, sympatické a dostatečně velké písmo, ale přesto jsem uvnitř nenašla zhola nic, co by mě přimělo vzít ji do ruky podruhé. Snad jedině ilustrace, ty se ilustrátorce Gunille Jähnichen celkem dobře povedly. Jsou typicky dětské, žádná abstrakce a ničím neurazí ani nepohorší. Musím konstatovat, že se Gunilla opravdu snažila. Ale nad obsahem si lámu hlavu. Proč takové pohádky vůbec vznikly?

Jediná, která se mi celkem líbila, byla pohádka s názvem Nejlepší koření. Příběh je logický a má spád. I když mluvící knedlík, který chodí po lese a hledá svého pána … Ale budiž, pohádky jsou o fantazii, o neuvěřitelných a nereálných příbězích, tak proč ne? Děti mají rády takové vymyšlené příběhy, které se v životě nikdy nestanou. Vždyť liška a medvěd taky nikdy nepromluví a jak jsou bajky oblíbené. V těch je ale moudrost. Ale prdlé pohádky postrádají i tento prvek.

Třeba ta O princezně, která ukradla zuby, už mi moc nevoněla. A dorazila mě veršovaná pohádka O princezně, která měla vousy. Dlouhá je dost, jak se na pohádku sluší a patří, ale ten příběh, ty verše, ten rytmus… Snad mi autor – Lukáš Pavlásek – promine, ale tohle bych svému synovi tedy rozhodně nečetla. Z dalších příběhů jmenuji třeba O princezně a vysavači, Dobrodružství malé Špagetky nebo Tři sestry. Jedna je "lepší" než druhá. 

prdlepohadky vsichni

Nechci vám nijak kazit dojem a podsouvat vám svůj názor a tím vám ji ošklivit ještě před tím, než si ji zakoupíte. Věřím, že si z deseti pohádek od deseti autorů alespoň nějakou vyberete. Já jsem si nevybrala ani jednu.

Osobně bych autorům poradila, ať se raději drží toho, co dělali předtím, než měli tenhle nápad. Třeba Tomáš Matonoha se mi na jevišti docela líbí, tak proč si mám o něm kazit mínění po přečtení jeho pohádky? Je to věc názoru, samozřejmě, ale vím o spoustě jiných pohádkových knížek, které stojí opakovaně za přečtení, protože jsou svojí podstatou přínosné a užitečné. V tomto případě už ale samotný název napovídá o tom, co najdete uvnitř. 

Prdlé pohádky (od devíti komediálních herců a jednoho scénografa) 

prdlepohadky

Autoři: Ester Kočičková, Jakub Žáček, Lukáš Pavlásek, Lumír Tuček, Marek Cpin, Marie Ludvíková, Miloš Knor, Petr Vydra, Tomáš Matonoha, Václav Neužil
Žánr: Beletrie pro děti 
Vydalo: Nakladatelství Hodná holka, s.r.o., Praha 6 
Rok vydání: 2013, 2. publikace, vázaná
Ilustrátorka: Gunilla Jähnichen 
Počet stran: 125
ISBN: 978-80-905568-1-2

Hodnocení: 35%

http://www.hodnaholka.com/nakladatelstvi.html


 

Přihlášení



Martin Němec o svém otci, kterému věnoval knihu Josef Němec – Obrazy a kresby

Košatost a význam umělecké tvorby zobrazuje kniha s názvem Josef Němec – Obrazy a kresby, která současně přiblíží pracovní i soukromou tvář pražského výtvarníka. Jeho synem je Martin Němec, dnes renomovaný malíř a hudebník, duše rockových kapel Precedens a Lili Marlene, jenž potvrzuje, že jablko nepadlo daleko od stromu. Právě on je spolutvůrcem zmiňované výpravné knihy. A protože ji čeká 18. dubna pražský křest v Galerii Malostranské besedy, tak nevím, kdo by o knižní novince, o Josefu Němcovi a o jeho tvorbě povyprávěl víc než jeho syn Martin.

Sebepéče pro pečující

Spousta z nás se může ve svém životě dostat do situace, kdy bude potřebovat pomoc nebo se ocitne v roli pečujícího, ať už na osobní úrovni, nebo té profesionální. Ve společnosti je často zmiňována a probírána role potřebného, ale již se opomíjí myslet na roli pečovatele. I pečující osoba je pouze člověk, se svými silnými i slabými stránkami, který na sebe převzal neuvěřitelný závazek a zejména velkou zodpovědnost. Je potřeba si uvědomit, že i on má svůj soukromý život, své limity a omezené zásoby energie, zvláště v případě, kdy nemá z čeho čerpat.

Banner
CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online, ebooky zdarma, eknihy ke stažení

Hledat

Videorecenze knih

Rozhovor

Režisérka Eva Toulová: „Tvorba filmu je vždycky risk.“

Toulova 200Eva Toulová je mladá česká režisérka, spisovatelka a výtvarnice, která se dnes věnuje převáženě režii. Má na kontě několik knížek, za sebou celovečerní film Šťastná, dokument Camino na kolečkách a jejím posledním počinem je film Jak se moří reviz...

Daliborovy dubnové tipy. Co pěkného si přečíst?

Možná jsme podlehli neoprávněnému dojmu, že léto tento rok dorazilo dříve. Jenže příroda změnila názor. Takže co s pošmournými, chladnými a deštivými večery? Máme pro vás opět Daliborovy knižní tipy, které se určitě budou hodit!

Z archivu...

Čtěte také...

Budete se bát Závislosti?

zavislost 200V dubnu vyšel u nakladatelství Kniha Zlín thriller Závislost italského autora Paola Roversiho. Chcete-li si vyzkoušet jiný styl vyprávění, než momentálně preferovaný severský či britský, zkuste sáhnout zrovna po této útlejší, leč neméně přek...


Literatura

Asfaltoví andělé – když víra zachází až příliš daleko

andele perexSvět se vlivem globalizace (jakoby) zmenšuje, to pociťuje asi každý z nás. Jeden by si mohl myslet, že když lidé žijí v multikulturních prostředích, že začnou být více tolerantní a otevření. Praxe ale tuto domněnku úplně nepotvrzuje. Například n...

Divadlo

Hmyzí revue ve Zlaté kapličce

ze zivota hmyzu perexZáměrem alegorických děl bylo odjakživa nastavovat společnosti zrcadlo a pomocí jinotajů přesně, i když převážně skrytě, poukazovat na palčivé problémy, které jsou ve většině případů přehlíženy. Ve Zlaté kapličce se ale tvů...

Film

Proměny filmového vyprávění

film perexPro vnímavější diváky narozené dříve než v 80. letech nebývají vrcholem filmového umu ani tak ohromující trikové efekty a formálně bezchybná klipovitá vypravěčství, nýbrž soustředěná výpověď o světě, v němž žijeme. Filmaři se odjakživa pokoušeli "něc...