Hořící drát – mistrně elektrizující zážitek

HORICI DRAT 200Pokud znáte knihy Jefferyho Deavera, ve kterých vystupuje Lincoln Rhyme, geniální kriminalista, víte, že si autor se čtenáři pohrává jako kočka s myší. Tentokrát si vzal na mušku neviditelného protivníka – elektřinu – nebezpečí, které je všude kolem nás, aniž bychom si to plně uvědomovali. Devátý případ Lincolna Rhyma se dočkal v Česku již druhého vydání.

I s tímto případem se dostáváme ke známé partičce kolem vyšetřovatele Lincolna Rhyma a jeho pravé ruky Amélie Sachsové. Nechybí ani Lincolnův ošetřovatel Thom, excelentní policejní technik Mel Cooper nebo mistr převleků ze staré školy Fred Dellray. K nim se přidává nováček Ron Pulaski, do kterého Lincoln vkládá velké naděje.

Vražedný kolotoč roztočí nehoda na autobusové zastávce, kterou zapříčiní obloukový výboj dosahující několikanásobného množství smrtelné dávky napětí. Na ředitelství největšího dodavatele elektřiny Algonquin Consolidated přichází výhružný dopis s požadavky, které je nemožné splnit. Do závratného závodu s časem je ke všemu Rhyme informován o tom, že se opět objevil Hodinář – jediný neuzavřený kriminalistův případ.

Už na začátku to vypadá, že pachatelem je zaměstnanec dodavatelské společnosti Raymond Galt. Ale to by bylo podezřele jednoduché, že? A tak se na důkazní tabuli dostává třeba i jméno ředitelky společnosti nebo napůl známé ekoteroristické skupiny. Vyšetřovatelé jsou velice nervózní, jsou neustále v neviditelné pasti elektřiny, vždyť k usmrcení stačí desetina ampéru.
Události devátého případu mají vliv i na Rhymovo zdraví, a ten tak musí učinit zásadní rozhodnutí.

HORICI DRAT

Deaverovy knihy jsou vždy napínavé, ale také poučné. Autor do hloubky zkoumá prostředí, do kterého svůj příběh zasazuje. Pokud se knihám Deavera věnujete tak dlouho jako já, jistě se mnou budete souhlasit, že je to mistr zvratů. Je to vlastně takový Deaverův vzorec – dlouho se motáme kolem případu, podezřelý je už snad skoro každý, a když už si myslíte, že jste přišli na jméno hledaného vraha, autor vás na posledních pár desítkách stránek dokáže několikrát vyvést z omylu. Vzhledem k oblíbenosti detektivek se však zdá být toto schéma čtenářsky neprůstřelné. Tedy, Jeffery Deavere, jen tak dál!

Hořící drát / The Burning Wire
Autor: Jeffery Deaver
Žánr: krimi
Nakladatelství: Domino
Rok vydání: 2015 (dotisk 1. vydání z roku 2010)
Počet stran: 608

Pro skupinu Flattus je Sunday Music Jam srdcovka!

flattus 200Skupina Flattus vystoupí na začátku září na akci Sunday Music Jam. Co plánují a jak se jim vede se dozvíte v tomto rozhovoru.

...

Brontík – Kamarád z pravěku

brontik perexVydejte se společně se svými dětmi na dobrodružství malého Brontíka – dinosaura, který přečkal v ledu několik milionů let. A možná by tam zůstal dalších mnoho let, pokud by ho neobjevily a neodnesly dvě neobyčejně zvídavé děti!

Prší, prší, stopy mizí

dest-smyva-stopy perexDo vod švédského krimi románu vstoupila další autorka – Mikaela Bley. V Česku nyní můžeme číst její prvotinu, která se jmenuje v původním znění Lycke. To je také jméno malé holčičky, po které budeme pátrat. Autorka ukazuje...

20 let radosti a smíchu

screamers PEREXV letošním roce je to už dvacátý rok, kdy mají členové travesti skupiny Screamers plné diáře a brázdí republiku křížem krážem. Sama představení skupiny navštěvuji už od základní školy, takže jejich repertoár znám dobře a byla jsem zvědavá,...

Hasičský bál jako jeviště světa

hori ma panenkoDigitalizace význačných českých filmů, která divákům slibuje intenzivnější umělecký zážitek jak díky vyčištěnému obrazu, tak zásluhou sytějších barev, pokračuje sice hlemýždím tempem, ale přece jen s prokazatelnými výsledky - po úhelné...