Rebelky v divadle Bolka Polívky

Rebelky v divadle Bolka Polívky

Tisk

REBELKY perexKaždá premiéra v divadle známého klauna, principála, komika a vážného dramatického herce, je vždy událostí a představení jsou beznadějně vyprodaná. Ať už v inscenaci Polívka hraje, nebo ne. Stejné to bylo i na premiéře a v další sérii představení hry REBELKY francouzské dvojice Puierra Palmadea a Christophera Duthurona. Tito dva současní autoři, herci a dramatici začínali jako dvojice psát nejprve pro Piera Richarda, pak se rozepsali a jejich hry (… a zvláště Rebelky) slaví úspěch doma i v zahraničí. V české premiéře uvedl režisér Antonín Procházka hru pro dvě umělkyně – REBELKY, v polovině listopadu.

 

Nevím, zda Antonín Procházka, dramaturg, režisér, herec a moderátor, nabídl titul herečkám, nebo, a to si tiše myslím, hru objevila známá francouzská herečka, domestikovaná na českých jevištích – Chantal Poulain. Každopádně byl šťastný výběr partnerky, kterou si s chutí zahrála Štěpánka Křesťanová, známá z mnoha jevišť i z filmů a televize, dnes herečka „na volné noze“.

Poulainové Claudie je žena už ve věku, alespoň taková se určitě zdá partnerce Margot (Š. Křesťabnová) a z tohoto věkového rozdílu vznikají různé komické situace. Ty dvě ženy se setkají na silnice, kde obě stopují auta. Claudie utíká od rodiny, od otravného života v domově důchodců, Margot také utíká od skutečnosti, přičemž, i když to ty ženy nechápou, jejich útěky od NĚKAM do NIKAM jsou si dost podobné. Z původního nepřátelství na silnici se přes různé peripetie dostanou blíže k sobě. Jedna druhou vlastně potřebují, i když mají tak vzdálené charaktery.

REBELKY foto DBP

„Stará“ Claudie je volnomyšlenkářka, dá se říct, že takový ženský libertin s mnoha zkušenostmi s muži, žena, která si nebere servítky a do všeho se hrne hlavou napřed. Zatímco mladší Margot je mnohem upjatější, vlastně duševně starší. Opatrnější a bázlivá. Obě ženy se toulají Francii a životem, v takové zvláštní road movie. Z těch různosti názorů, srážek, hádek a zase sblížení vychází dík hereckému talentu obou hereček, díky umné režii a jednoduché a funkční stavbě (scénografie Petr Hloušek) výborná inscenace. Nechybí v ní atmosféra Francie v šansonových melodiích ani typický francouzský šarm. A pokud se zaposloucháme do dikce dialogů, tak ten nádherný francouzský přízvuk Chantal Poulain a krásná vytříbená čeština Štěpánky Křesťanové také tvoří bezvadný komický efekt.

Rebelky jsou hrou se srdcem. Z komických střetů se hned dostáváme do roviny dojímavých sekvencí, aby vše zase vybuchlo do nádherných antagonismů znovuvytvářejících komickou atmosféru. Po celou dobu je cítit, jak si ty dvě herečky příběh užívají a divák cítí, jak je hraní těší.

Takže tak.

REBELKY
Autoři: Pierre Palmade a Christophe Duthuron
Překlad: Alexander Rejie
Scéna: Petr Hloušek
Kostýmy: Lenka Polášková
Hrají: Claudie – Chntal Poulain a Margot – Štěpánka Křesťanová
Dramaturgie a režie: Antonín Procházka
Premiéra v Divadle Bolka Polívky v Brne, 15. listopadu 23019
Hodnocení: 95%

Zdroj foto: www.divadlobolkapolivky.cz/predstaveni/rebelky/ 


 
Banner

Přihlášení



Kdo zabil Malého prince?

Autor policejních detektivek Michel Bussi se nechal inspirovat záhadnou smrtí Saint-Exupéryho a napsal napínavý příběh, který je hrou nejrůznějších náznaků a stop a zároveň je výjimečnou poctou Saint-Exupérymu a jeho malému hrdinovi.


JOTA

Dobrodružství mývala Gianlucy začínají na půdě malířské dílny mistra Leonarda da Vinciho

Fantasy plná napětí, záhad a humoru, odehrávající se v renesanční Itálii, se sice tváří jako četba pro děti a mládež, ale vůbec tomu tak nemusí být. Autor knihy Adam Folta totiž stvořil hrdinu – mývala Gianlucu, šibala, pohádkáře, dobrosrdečného naivku – který je sympatický jak svými kladnými vlastnostmi, tak svými nedokonalostmi.


65. pole
Banner

Rozhovor

Zpráva z jednoho divadla v časech korony

Divadlo Viola Robert Tamchyna perexJaké problémy řeší ředitel divadla Viola Robert Tamchyna a jaké pozitivní impulzy, zkušenosti či inspirace přicházejí a ovlivňují chod Viloly, o tom si přečtěte v následujícím rozhovoru.

...

Hledat

Epocha nároků: Christopher Caldwell o soumraku demokracie

Epocha nároků s podtitulem Zákon o občanských právech a soumrak americké demokracie popisuje na příkladu Ameriky od šedesátých let do současnosti, jak se může dobře míněný zákon zvrhnout ve svůj protiklad. Dílo v překladu Aleše Valenty vychází v edici Agora, ve které nakladatelství Leda představuje nekonformní knihy zaměřené na politiku a společnost.


LEDA

Čtěte také...

Láska ke třem pomerančům: komedie plná vitamínů

laska ke trem pomerancumDivadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten uvede zcela novou kouzelnou pohádku plnou vitamínů na Malé scéně ABC. Hru podle nového překladu scénáře Carla Gozziho zrežír...


Literatura

Vlídné Ovace nevlídnosti

altNová kniha Sylvy Lauerové nese název Ovace nevlídnosti a obsahuje výběr poezie z let 2010-2012. Titul vás upoutá nejen svým paradoxním názvem, ale i graficky velmi zdařilou vazbou s netradičním průsvitným přebalem, který svým perg...

Divadlo

Hladová země ukazuje, jakou moc mají peníze

hladova zeme perexPředstavte si městečko, kde lidé pracují jen minimálně. Většinu času stráví na hostinách a oslavách. Za místní pracují chlapi v dolech, kteří kutají. Jediné, co musí místní udělat, je požehnat jim a poslat je pod zem. A jít to pa...

Film

Kdo si přečte vysoce odborné filmové časopisy?

casop200Mnohé odborné časopisy, které si potrpí na přízvisko "vědecké", se honosí tím, že jsou recenzované. Nemyslí se tím, že by se na ně psaly recenze (jako je třeba tato), nýbrž že sama redakce si nechává recenzovat nabídnuté texty, aby se si tak nechala ...