SVĚŽÍ MADAME CHIC

SVĚŽÍ MADAME CHIC

MadameChic perexPoodhalit život Francouzek, jejich neopakovatelné chování, kterým působí navenek, se snaží mnoho lidí. Co způsobuje jejich sebevědomé a vyrovnané chování, proč jejich oblečení má vždy „šmrnc“ a nosí se jako královny, proč jsou trochu záhadné a přitom viditelně šťastné? Ony si umí vážit sebe sama, znají svou moc, přednosti, hranici i slabosti. Ztrátu mládí dokážou nahradit elegancí, vytříbeným vkusem, inteligencí i moudrostí. Dávají přednost osobnosti s neustálým „roztáčením“ svého mozku a hlavně umí vychutnávat drobnosti každodenního života.

Mapovat jejich běžný život se pokusily dvě americké autorky, žijícím typickým americkým způsobem. V obou případech se v mnohém shodly a ukázaly, jaké Francouzsky opravdu jsou. Té starší J.C.Callanové , která měla kořeny ve Francií, přes svou babičku, se povedlo vyzpovídat spousty žen jak z měst tak i venkova a čtenářky měly možnost si o tom přečíst v její spíše vědecké knize „Jak Francouzsky hledají štěstí“. O generaci mladší spisovatelka, která měla to štěstí bydlet přímo v rodině je čtivá knížka „Madame Chic“.

Jennifer, studentka z Jižní Karolíny se do Paříže dostala v rámci výměnného studijního pobytu. Účelem bylo zdokonalit se v jazyce a absolvovat přednášky o umění. Netušila, že tento pobyt v typicky francouzské rodině jí ovlivní na celý život. Rodina Chic jak jí nazývá, ji naučila mnohem víc. Své zkušenosti z pobytu, rady, postřehy i vlastní trapasy zahrnula do své knížky, rozdělenou do tří částí, které napovídají, o čem bude „řeč“.

O Francouzích je známo, že rádi a dobře jedí. Proto hned první část je věnována „Jídlu a pohybu“. Francouzsky rády vaří, nakupují většinou potřebné suroviny každý den, protože mezi jejich zásady platí, používat čerstvé potraviny. Náhražky nepoužívají, většinou vaří podle starých osvědčených receptů. Důraz kladou na kulturu stolování, běžně používají to nejlepší nádobí. Snídaně je důležitým rituálem, kdy čaj se pije z misek a večeře vždy v přesný čas je o několika chodech. Pohyb patří k běžnému životu, i když tělo netrápí ve „fitku“, ale chodí každodenně jen pěšky po tržištích, malých obchodech a při domácích pracích. Se svým tělem, které jim bylo dáno, jsou spokojené, dietou ho netrápí a ani to neřeší, prostě umí ho nosit.

Druhá část je věnována „ Stylu a kráse“. Nahlédnete do jejich malé skříně, zjistíte, že si vystačí s několika kusy oblečení a že si nenechávají „to lepší na potom“. Zato více pozornosti věnují kvalitním doplňkům, které dodává oblečení právě ten jejich pověstný „šarm“. K jejich upravenému zevnějšku patří i nenápadné líčení. Většinou není poznat, zda žena je nalíčená, nebo ne. Pro ně platí, že nejdůležitější je „cítit se dobře ve své kůži, ať se děje, co se děje“. K tomu patří základní péče o pleť, které se velmi věnují, držení těla, jednoduchý slušivý účes a výběr „své vůně“.

Třetí část „Jak dobře žít“ vychází ze získaných poznatků, že „konzumní styl života“ člověku nic nepřináší. Francouzi se obklopují jen věcmi, které mají rádi a používají. Nic nehromadí, nic nenechávají „na potom“. Běžná večeře byla u Madame Chic společenskou událostí, zrovna tak, jako při častých návštěvách přátel. Vždy se jednalo o konverzaci s dobrým jídlem a hudbou. Jennifer se zúčastnila večírků i u Madame Bohemienne, kde se scházeli umělci. Nikdy se neřešilo, zda je jídlo přesně jak má být, ale vždy to tam byl velmi veselý večírek.

Jednotlivé části jsou rozděleny po kapitolách, což umožňuje dobrou orientaci, jestliže se k něčemu člověk rozhodne vrátit. Na závěr každé kapitoly je shrnutí toho nejdůležitějšího ve vlastním ozdobném rámečku. Autorka vychází nejen z toho, co v Paříži poznala a naučila se, ale uvádí i vlastní zkušenosti, které uplatňuje, které jsou sice více poplatné v USA, ale i u nás lze ledacos využít.

Francouzskou Chic po přečtení této knížky se asi málokterá stane, ale přece jen jsou tam zajímavé tipy pro běžný život. A pokud nepotřebujete žádnou změnu ve svém životě, tak alespoň nahlédnete, jak běžný život vypadá jinde a nebudete se při tom vůbec nudit.

Knížka je zajímavě, nápaditě, ale nevtíravě ilustrovaná a to i včetně obalu.
Prostě je to knížka CHIC.

Madame Chic

madameChic

Autor: Jennifer L. Scottová
Z anglického originálu Lessons from Madame Chic přeložila Jana Chartier
Ilustrace: Martina Pavlová
Žánr: pro ženy, které chtějí být chic
Nakladatelství: Mladá fronta
Počet stran: 240
Zdroj fota: Mladá fronta

( 3 hlasů )

Má cesta za štěstím - autobiografie Mistra

gottPrávě vychází unikátní autobiografie největší legendy české a československé hudební scény všech dob. Autentický obraz fascinující životní dráhy výjimečného umělce s mezinárodním renomé, který na hudebním nebi začal zářit ve svých dvaceti letech.
SUPRAPHON

V hlavní roli Tomáš Holý a jeho nesnadný život i tragický konec

Český spisovatel, básník a držitel Magnesie Litera – Kosmas Ceny čtenářů za rok 2018 Ota Kars přichází s již druhou knihou o jednom z nejslavnějších českých dětských herců. V hlavní roli Tomáš Holý, tentokrát prostřednictvím krásně zpracovaného grafického románu.
Nakladatelství Argo

Sylva Petrová: Nepříjemnosti života mne obohatily a ozdravily

raw200Kdysi začala s raw food, jako téměř každý, převážně ji k tomu vedly zdravotní důvody. A založila postupně dva weby věnující se především receptům a stravování, které sama považuje za zdraví podporující. A nyní se objevila jako součást knihy, která nejen prop...

Vymazlené dítě harfistky Jany Bouškové – sólové album Má vlast

Dokážete si představit harfu jako plnohodnotný sólový nástroj, který dokáže znít jako celý symfonický orchestr? Harfistka Jana Boušková pojala tuto otázku jako výzvu a v průběhu čtyř let upravila vybrané skladby českých velikánů, jakými jsou Smetana, Dvořák a Suk, do zcela unikátní podoby.
Supraphon

Lekavé povídky Daphne du Maurier

neohlizej se milacku mottoPovídková kniha Daphne du Maurier přináší romantické, trošku strašidelné povídky – proto je nazývám „lekavé“ (je to naprosto výstižný termín, který vytvořila má přítelkyně, režisérk...

Klejinčino tajemství

Klejinka 200Klejinka. Krásná, tajuplná vila z počátku 20. století, projektována slavným Aloisem Fousem jako jeho prvotina, pro zámožnou rodinu továrníka Kleina. Po něm je i vila pojmenována.

...

Drama O myších a lidech se zažere hluboko pod kůži

o mysich a lidech200V sobotu 20. dubna 2013 opanovala zlínské Městské divadlo atmosféra o trochu svátečnější než v jiné soboty. V ten den se konala již čtvrtá letošní premiéra. Poprvé tak diváci měli možnost zhlédnou psychologické drama z pera

Šestý díl série Mission: Impossible posouvá akční scény opět o kus dál

MIFOKdyž před neuvěřitelnými třiadvaceti lety nenápadně odstartovala špionská série Mission: Impossible vycházející ze stejnojmenného seriálu, nikdo nemohl tušit, že i v roce 2018 bude aktivní a navíc se na n...