Dopisy od mrtvého

Dopisy od mrtvého

dopisy od mrtveho perexČtenářům Stevea ROBINSONA není nutné představovat amerického genealoga Jeffersona Tayta, který se vydává opět řešit záhadu v Anglii. Žije již trvale v Londýně, má malého synka, takže od rodiny se mu moc nechce. Ale dopis od Damiana Sinclaira pro něho znamená opětné promazání jeho genealogických závitů. Vždyť se jedná o nalezení neznámého pra,pra,pra pradědečka, a to jen na základě 150 let starého dopisu od pratety, která většinu života prožila v Indii. Sice se také zmiňuje o velkém rubínu, ale to Tayta nezajímá.

Odjíždí tedy na staré rodinné sídlo ve skotské vysočině. Čeká ho rozpadající se hrad Drumaarhenen, po kterém se i pohybovat s jeho poněkud obtloustlejší postavou je velmi nebezpečné. Mimo jeho klienta tam trvale žije správce Murray, který umí i vařit. Už když si Tayta chce promluvit s ostatními členy rodiny zjišťuje, že se navzájem vůbec nemusí. Pátrání se začíná komplikovat, brzy se ukáže, že nezůstane jen u jednoho dopisu od pratety z Indie. Další se začnou objevoval nečekaně na různých místech. A hned nato se stane neštěstí v rodině. První je ještě považováno za nešťastnou náhodu, při těch dalších už je jasné, že se jedná o vraždu. A policejní inspektor tápe. Jakou ale souvislost s tím má smrt místního doktora, který do rodiny nepatřil? Tayta už ví, že existoval Syndikát z členů rodiny, který založil Damianův bratr Jamie, aby získal prostředky na cestu do Indie - pochopitelně kvůli vzácnému rubínu. Také zjišťuje, že mnozí z rodiny včetně jeho klienta vědí celkem dost, ale stejně se dostává ve svém pátraní do mrtvého bodu.

Kniha je prokládána vyprávěním z Indie, kde žila prateta Jane. Právě její dopisy, které posílala bratrovi, byly příčinou nesváru v rodině. Tayta ví, že je nutno rubín najít a zabránit dalším vraždám. Možná, že odpověď se najde v hradní knihovně ve svazku Dějin Britské Indie. Zatím jsou v podezření všichni a Tayta má neustále pocit, že se vrah točí přímo kolem něj. Z dopisu pratety ví, že ve staré historii Džajpuru se skrývá temné tajemství i odpověď, kde lze rubín najít.

Autor dokáže udržet čtenáře v napětí nejen tajemnou atmosférou starého sídla, ale i dávným životem ve slunné koloniální Indii. Při popisu nepříznivého skotského podnebí si čtenář rád odskočí do prosluněné Indie, kde získává pocit, že vidí barvy a cítí vůni koření z místních tržišť.

Je tedy i problém knihu odložit a nedočíst.

dopisy od mrtveho

Dopisy od mrtvého
Z anglického originálu: Letters from the Dead
Autor: Steve Robinson
Překlad: Kateřina Niklová
Žánr: thriller
Nakladatelství: Mystery Pres s.r.o.
Rok vydání: 2020
Počet stran: 330

Hodnocení: 95%

Civilizace – jak by se také mohly odvíjet dějiny

Většině historiků se naježí všechny chlupy, když jsou tlačeni do odpovědí na otázku, co by následovalo, kdyby se nějaké klíčová událost odehrála jinak, než jak se odehrála (kdyby v punských válkách Kartágo porazilo Římany, kdyby stavovská vojska uspěla na Bílé Hoře, kdyby Napoleon zdárně obsadil Rusko a odvrátil porážku u Waterloo, kdyby Hitler zvítězil ve druhé světové válce, kdybychom se v roce 1938 nebo 1968 aktivně bránili…). Nakladatelství Argo

Dívka s dýkou v duši a s nožem v ruce

Ožehavé téma incestu tvoří děj psychologického románu Markéty Harasimové. Tato autorka má na svém kontě již pěknou řádku románů cílených zejména na ženy. Jedná se jak o klasické romantické příběhy s prvky erotiky, tak o psychologicky laděné thrillery. Tentokrát zvolila opravdu silný námět. Jedenáctiletou Eriku začne sexuálně zneužívat otec a matka před tím zavírá oči. Dá se žít s touto trýznivou zkušeností? Platí i zde, že zlo plodí další zlo? Nakladatelství MaHa

Překladatelka Porodní báby, Jitka Hanušová: potřebuji textu věřit

porod200Jitka Hanušová je překladatelka velmi výjimečného díla. Finský román Porodní bába se dostal mezi české čtenáře, kde šokuje, ukazuje syrovost válečných let na severním finském pobřeží a vše ukazuje očima ženy. A že to ženy za války vůbec neměly lehké. Př...

Láká vás včelařství? Pak si nenechte ujít tuto audioknihu

V nakladatelství Kazda vyšla po knize i audioverze titulu Srdce včely má pět komor s podtitulem Jak jsem se stala včelařkou od autorky Helen Jukes. Nakladatelství Kazda

Mistrovská díla SF: Zuřivec Henryho Kuttnera

zurivec 200V únoru vyšlo v edici Mistrovská díla SF v nakladatelství Laser kniha americké legendy Henryho Kuttnera Zuřivec. Příběh z roku 1947(!), popisující fantaskní apokalyptický svět a boj jedince proti nepřízni osudu, je aktuální i v dnešní době.

...

Je tady první twitter kniha na světě ilustrovaná fanoušky

orbis 200Dovolte mi vás v této recenzi seznámit s knihou Orbis tweetus, první twitter knihou na světě ilustrovanou fanoušky. Mají ji na svědomí textař Otto Bohuš, výtvarnice Jana Reichel a 92 autorů obrázků.

...

Zlín kráčí Za kulturou krok za krokem

krok 200Za kulturou krok za krokem je název unikátní losovací akce, která sdružuje podnikatele s podobným zájmem a hlavně dělá radost. Firmy si navzájem přeposílají své klienty a dělají radost těm stávajícím. My vám v tomto článku představíme, co nabízí Městsk...

Baltasar Kormákur zavítá v květnu do Prahy uvést svůj film Hluboko, výjimečný příběh o vůli a síle přežít

Hluboko plakat 200Mezinárodně vyhledávaný režisér, scenárista a příležitostný herec Baltasar Kormákur je v českém prostředí patrně nejvíce známý díky krimi snímku Severní blata (2006), který na ka...