Vyhledávač Google znají všichni, nad skvěle fungující firmou už přemýšlí méně lidí. Koho zajímá, jak to v Google funguje, jak se baví, jaká je tam atmosféra, anebo jak mít také tak dobrou společnost, neměla by ho tato kniha minout.
Jak funguje Google je na pomezí beletrie a manažerské příručky a měla by se stát spíše povinnou četbou každého, kdo chce něco dokázat. Je rozdělena do osmi kapitol včetně úvodu a závěru. Jednotlivé kapitoly se týkají například firemní kultury, strategie, talentu, rozhodování, komunikace a inovací. Poutavou formou plnou reálných příběhů ze zákulisí Google a také různých citátů z odborné literatury se tak například dozvíte, jak je důležité mít porady nebo umožnit pracovníkům pracovat na něčem „jiném“. Často omílaným tématem je také to, že byste měli nechat mluvit každého, kdo má nějaký názor, a to bez ohledu na jeho kvalifikaci nebo pozici.
V knize skvěle funguje také humor – zasmějete se jak u interních vtípků ze života lidí z Google, tak například u poznámek pod čarou. Jeden příklad za všechny:
Text: „To může fungovat v případě tradičních produktových manažerů, kteří obvykle dobře ovládají diagram PERT a Ganttův diagram.“
Poznámka pod čarou: Šeredně složité a velmi užitečné nástroje pro řízení projektů.
Palec nahoru se vyplatí zvednout autorům především za to, že se rozhodli dát takovou knihu dohromady. Z poděkování je patrné, že se na tom podílelo mnoho lidí, a když si člověk uvědomí, kolik je v textu odkazů a citací - jak museli být všichni sečtělí a kolik času to vše muselo zabrat, nezbývá než smeknout.
Výborný je také glosář na konci knihy, který osvětluje různé pojmy nejen ze světa Googlu. Víte například, kdo je to noogler? Přece nový zaměstnanec firmy Google. A Memegen? To je pak interní web Googlu s vtipnými memy, tedy obrázky s vtipnými texty.
„Jonathan se jednou s vedoucí marketingu Cindy McCaffreyovou vsadil, čí tým bude mít vyšší účast na každoročním firemním průzkumu zpětné vazby od zaměstnanců (tzv. Googlegeist). Poražený musel vítězi umýt auto. Když Jonathan prohrál, půjčila si Cindy terénní vůz Hummer, co nejvíce ho zabahnila (dodneš nevíme jak) a pak svolala sůvj tým, aby společně sledovali, jak Jonathan ten terénní kolos umývá, a přitom po něm házeli balonky s vodou.“ (str. 73)
Eric Schmidt se narodil 27. dubna 1955 a do Googlu přišel v roce 2001. Do roku 2011 působil jako výkonný ředitel a zodpovídal za externí záležitosti Googlu: budování partnerství a navazování širších obchodních vztahů, aktivní spolupráci s orgány státní správy a podporu technologických nápadů. Navíc radil toho času výkonnému řediteli a nejvyšším manažerům v obchodních a strategických záležitostech.
Jonathan Rosenberg se poprvé setkal s Larrym Pagem a Sergejem Brynem v roce 2000, o dva roky později přijal nabídku zaměstnání v jejich firmě. V Googlu působil jako hlavní viceprezident a do dubna 2011 vedl produktový tým. V této funkci dohlížel na navrhování, vývoj a rozvoj produktů Googlu pro spotřebitele, inzerenty a partnery. Pomohl vytvořit náborové procesy firmy a ovlivnil nastavení jejích komunikačních a marketingových postupů. Dnes je Jonathan poradcem výkonného ředitele Googlu Larryho Page.
Jak funguje Google
Autor: Eric Schmidt, Jonathan Rosenberg
Překlad: Martin Bednarski
Žánr: populárně-naučná
Nakladatelství: JOTA
Rok vydání: 2015
Počet stran: 320
Hodnocení: 90 %
Zdroj foto: jota.cz
< Předchozí | Další > |
---|