Milostný román v e-mailech

Milostný román v e-mailech

Severak 200Oblíbený milostný román na pokračování – Dobrý proti severáku a Každá sedmá vlna rakouského autora Daniela Glattauera, které vydalo v jednom celku nakladatelství Host Brno, je příjemným odpočinkovým čtením. V obou románech se projevuje autorova schopnost vtipně, s nadhledem podat (a prodat) zdánlivě banální téma. Už názvy obou románů vzbudí pozornost a zvědavost. Co se za nimi skrývá? Co vypovídají o obsahu? Dozvíme se. Jenom je nutno rozevřít knihu a číst. Nejlépe před usnutím na dobrou noc.

Obě tyto knihy si získaly ve světě řadu příznivců a jejich vydání v Česku předcházela řada doporučení, nadšených recenzí i lehce ironických komentářů. Byla jsem proto zvědavá, jak se bude tento román líbit mně. Oba díly jsem přečetla a rozhodně jsem nebyla zklamaná. Bavila jsem se vtipnými dialogy dvou hlavních hrdinů – Emmi a Lea, vedené pomocí e-mailové korespondence. Na počátku pouhý omyl v adrese, poté lákavá možnost dopisovat si s někým, koho pravděpodobně nikdy osobně nepoznám, umožňuje oběma postavám rozehrávat zajímavou hru, nezávazně flirtovat, pouštět svoji fantazii na uzdu, hovořit spolu, přátelit se. Tato virtuální hra se postupně stává naléhavou potřebou. Vplížila se láska. A otázka, zda máme právo opustit svého dosavadního partnera a rodinu kvůli nové, neočekávané, romantické lásce.

Autor poodhalí pozadí, ale navíc neprozradí ani jedno slovo. Takto drží čtenáře v napětí a donutí ho „zhltnout“ text na jeden zátah. Jsme svědky tohoto dopisování, autor nám nechává značný prostor pro uplatnění naší fantazie. Z celého románu vykukuje jasné sdělení: dopisování v jakékoliv formě může pomoci vztah navázat a udržovat, ale k jeho naplnění může dojít pouze osobním kontaktem. Může však nastat i „božská“ varianta nenaplnění takového vztahu. Vše je otevřené a napínavé do poslední chvíle.

Severak

Kniha může potěšit všechny čtenáře, kteří mají rádi romantické příběhy s inteligentně vedenými dialogy a nečekanými zápletkami. Je to příjemné odpočinkové čtení, za kterým může hloubavý čtenář najít odpovědi na ledasjaké otázky.

Název: Dobrý proti severáku/ Každá sedmá vlna
Autor: Daniel Glattauer
Přeložila: Iva Kratochvílová
Žánr: román
Nakladatelství: Host Brno
Rok vydání: 2015
Počet stran: 448

Zdroj foto: Host Brno

Tereza Bednaříková: pro návštěvníky YOUTH4YOUTH máme připravenou i "energy vychytávku"

200ROZV sobotu 5. října se bude v klubu Marley a Cooltour na ostravské Černé louce konat již 6. ročník festivalu YOUTH4YOUTH. Jde o jednodenní akci, jejíž náplní jsou koncerty, taneční a divadelní představení, filmové projekce, výstavy výtvarného umění a další tv...

Táňa Keleová-Vasilková nikdy nezklame

coto200Knihy slovenské spisovatelky Táni Keleové-Vasilkové se v naší republice stávají stále oblíbenějšími. Svědčí o tom i fakt, že tato novinka s názvem Co to bude? byla vybrána do velké knižní akce KNIHOMÁNIE 2015, v rámci které se prezentovalo 22 nejzajíma...

Chcete se bát? Linda Greenová: Před pikolou za pikolou

pred pikolou za pikolou 200

V říjnu vydalo nakladatelství Bookmedia první román britské autorky Lindy Greenové v naší zemi, Před pikolou za pikolou. Připravte se n...

Kdo natropí nejvíce hloupostí?

Eva perexDivadlo Na Fidlovačce frčí letošní sezonu na „prvorepublikové“ vlně, a tak není divu, že přidalo na svůj repertoár vedle britské konverzačky z 20. let i oblíbenou českou retro komedii Fan Vavřincové Eva tropí hlouposti

MRAZIVÉ VRAŽDY S COOL DETEKTIVEM

snehulak1KRÁL SEVERSKÉ KRIMI JO NESBØ A JEHO ROMÁN, SVÉRÁZNÝ DETEKTIV HARRY HOLE A NA VRCH MICHAEL FASSBENDER V HLAVNÍ ROLI. Z TĚCHTO KOULÍ JE UPLÁCÁN FILM SNĚHULÁK, DETEKTIVNÍ THRILLER SE SKANDINÁVSKÝM KOLORITEM, KTERÝ PRÁVĚ VSTOUPIL DO NAŠICH KIN.