Dalším hitem brněnského Buranteátru je bezpochyby Pán s kaméliemi
Banner

Dalším hitem brněnského Buranteátru je bezpochyby Pán s kaméliemi

Tisk

pan s kameliemi plakat 200Říkáte si, že vás nemůže v divadle nic překvapit? Chcete od večera stráveného ve společnosti lidí jdoucími za kulturou něco víc než samotný děj představení a jde vám i o celkový zážitek, než o pouhý dojem ze shlédnuté hry? Tak právě pro vás je Pán s kaméliemi brněnského Buranteátru tím pravým místem, kde se vám dostane všeho do sytosti.

 

První půlhodinku jsem moc nechápal, o co tvůrcům vlastně jde. Říkal jsem si, jestli to už možná trošičku nepřehnali a nedostali se na příliš tenký led. Přišlo mi to celé takové kostrbatě nepružné a když už jsem konečně začal vnímat souvislosti, došlo k přerušení děje a v časové ose jsem se posunul z let dávno minulých zpět do přítomnosti. Vůbec začátek je takový neobvyklý. Publikum je zapojeno okamžitě do hry a prakticky celou dobu je divák součástí jednoho celku. Což by nevadilo, mám rád představení, kdy je divákovi dán pocit, že je součástí hereckého týmu, ale nějakým způsobem mi to nesedělo. Ačkoliv nejsem nováčkem v návštěvách Buranteátru a jsem zvyklý na ledasjaká překvapení a dějové zvraty, tak tentokrát mi i přes to všechno trvalo pár chvil, než jsem si uvědomil, oč hercům a hlavně režisérovi Pána s kaméliemi jde.

Osobně jsem měl pocit, jako bych byl na divadelní zkoušce. Chvíli herci odříkávají své dialogy a v zápětí se jen tak mimochodem baví o tom, jakým způsobem by měli ve skutečnosti hrát a vesele se smějí nad tím, že Dumasovi zabralo nespočet stran vyjádření milostných citů Armanda Duvala k Markétě Gutiérové a přitom dnes na to stačí modernímu člověku jedna esemeska. Zkrátka si dělají legraci z herectví, sami ze sebe, z námětu jako takového a konečně i z reakcí diváka, který postupně přichází na kloub skutečným záměrům tvůrců tohoto velmi povedeného vystoupení. Přitom samotný děj není o nic ochuzen a jako vždy nechybí pověstný humor, který je zde vypilován do nejmenšího detailu a ani omylem nepůsobí přehnaně nebo trapně. Dokonce jsou to chvílemi takové pecky, že jsem se smíchy málem neudržel.

Nenapadá mě jediná věc, kterou bych mohl vytknout. Velmi se mi líbilo zapojení skvělého pianisty, který dodával potřebnou atmosféru doslova na přání a Vojtěch Blahuta jako mladík, stařík a sluha v jedné osobě ukázal, že v něm dřímá další velká herecká osobnost tohoto malého brněnského divadla. O Michalu Isteníkovi se snad ani zmiňovat nemusím, stačí když po celé představení zdůrazňoval on sám, že je to právě on, Armand Duval o kom to celé je a na koho že to mají všichni upřít svou pozornost. Určitě není na škodu, když si z něj kolegové a nakonec i on sám udělají legraci přirovnáním k taháku každého představení.

Pán s kaméliemi je rozhodně jedno z nejlepších představení, které jsem kdy v divadle viděl. Zvláště ho ocení ti, co už znají prostředí Buranteátru a jeho typický humor, který je neotřelý a velmi originální. Já osobně jsem si tohle divadlo velmi zamiloval a i když si myslím, že už mě nemůže nic dalšího překvapit, vždycky si Burani najdou něco nového, co mě šokuje, udivuje a nenechá ani na vteřinku chladným. A o to přece jde.

pan s kameliemi plakat

Režie: Šimon Caban
Dramaturgie: Simona Petrů
Scéna: Šimon Caban
Kostýmy: Simona Rybáková
Výroba: Jaromír Ryšavý

Osoby a obsazení:
Armand Duval: Michal Isteník
Markéta Gautiérová: Kamila Zetelová
Mladík: Vojtěch Blahuta
Psychoterapeut / Otec: Lukáš Rieger
Figurant Pavel Novák: Pavel Novák
Studenti: Bára Kamanská, Dominika Sklenářová, Martin Vlček
Vévoda: Miroslav Ondra / Šimon Caban
Pianista: Vojtěch Dlask

Představení má 90 minut.

Hodnocení 95%

Zdroj foto: buranteatr.cz


 

Přihlášení



Anketa

Který kulturní trend vás v poslední době nejvíce zaujal?
 

Vincent a Sien. Příběh lásky slavného malíře a prostitutky

Kdo by neznal slavného malíře Vincenta van Gogha! Kromě svých slavných obrazů vešel ve známost také tím, že si uřízl ucho a rovněž i jeho smrt je opředena tajemstvím. Jeho osobní život nebyl nijak šťastný a tento geniální umělec byl, jak už to tak bývá, tak trochu podivín. Na ženy moc štěstí neměl, a tak se zamiloval do nešťastné prostitutky Sien Hoornik, která to taky rozhodně neměla jednoduché.

Tridsiaty ročník filmového festivalu v Sarajeve

V Sarajeve sa od 16. do 23. augusta uskutočnil najväčší filmový festival v juhovýchodnej Európe a jeden z najväčších filmových festivalov v Európe Sarajevský filmový festival. Predstavitelia občianskeho združenia Obala Art Centar premietli počas tohto týždňa pre divákov viac ako 250 filmov z celého sveta. Z nich sa do súťaže zapojilo 54 filmov v kategóriách hraný, dokumentárny, krátky a študentský film.

Banner

Videorecenze knih

Hledat

Rozhovor

Mistryně ČR v Pole Dance Lucie Šimková: „Šplh na tyči jsem ve škole nenáviděla.“

simkova5 200Pole dance, neboli tanec u tyče, je moderní taneční disciplína, která spojuje dohromady hned několik prvků jako jsou např. balet, akrobacie nebo gymnastika. Tento netradiční sport si na svou stranu získává stále více nadšenců. Svědčí o tom i ...

Chinaski ohlašují největší koncert kariéry. V červnu zahrají open-air pod „lízátky“ v Hradci Králové a na brněnském Velodromu

V prosinci letošního roku uběhne přesně 30 let od chvíle, kdy vyšlo první album skupiny Chinaski. Oslavu 30 let Chinaski oficiálně odstartují prosincovými koncerty v pražské O2 areně. Souběžně s nimi se fanoušci dočkají také speciální narozeni-nové desky nahrané v Rockfieldu. Oslavy tímto ale teprve začnou! Vše totiž vyvr-cholí v roce 2025, kdy se uskuteční vůbec největší koncert v historii kapely.

Čtěte také...

Trollové mezi námi

Trollove 2Pražská čtvrt Letná. V jednom z barů popíjejí mladý absolvent práv Vojta a tajemná dívka Lena, která se mu líbí a o které touží dozvědět se víc. Dokonalé rande ale přeruší telefonát, který nejenže zhatí Vojtovi všechny jeho plány, ale i obrátí j...


Divadlo

Z malého brouka v hlavě velké divadlo

brouk v hlave 200Městské divadlo Zlín se derniérou rozloučilo s hrou Brouk v hlavě, ve které v dvojroli exceluje Pavel Vacek, a nejen on.

...

Film

Financování filmu jako aspekt kulturní politiky

financovani filmu perexPetra Bilíka, profesně spjatého s olomouckou univerzitou, si vybavíme hlavně jako autora cenné monografie Ladislava Helga, jednoho z „prokletých“ tvůrců ze 60. let, jenž se po letech zákazů už nikdy nevrátil k aktivní...