Vdovin průvodce sexem a randěním

Vdovin průvodce sexem a randěním

VdovinPruvodce perexTahle knížka má obálku jako krajkové punčochy. Prostě je to obálka, která tak trochu říká, o čem je uvnitř řeč. Název Vdovin průvodce sexem a randěním ve mně vyvolal zvláštní pocit. Nebylo to vzrušení, tak trochu jsem se obávala, jakým způsobem autorka průvodce pojala a jestli se nebudu stydět to číst. Copak číst, ale potom o tom psát….

Promiňte, ale vám by v hlavě nehlodala představa o nějakých pikantnostech? (To je vidět, Šťastná, na co myslíš…) Ne, teď vážně. Vůbec jsem netušila, co mě čeká. Mám na svém kontě dvě lehce erotické povídky a tak jsem byla opravdu zvědavá, co by tak asi mohlo skrývat 328 stran americké spisovatelky žijící v New Yorku. Dlouho jsem měla tuhle krajkovou knihu na klavíru a odhodlávala se ke čtení. Snad za to mohla právě ta obálka, která na mě působí spíš ponuře. Nevolala na mě: „Vezmi si mě a čti!“, tak jako mě vyzývají jiné knihy. Černá krajka může být symbolem erotiky, stejně jako smutku. Tady to bylo vlastně od každého kousek. Protože kniha začíná smrtí. Nešťastnou souhrou náhod najednou končí lidský život. Představte si, že jdete po ulici a spadne vám na hlavu několikametráková bronzová socha. Jakou šanci asi máte? Byli jste ve špatnou dobu na špatném místě. Nebo to byl osud? Mělo to tak být?

Čtyřiadvacetileté Clair se znenadání převrátí celý život vzhůru nohama. Její manžel, slavný sexuolog a spisovatel, který je okouzlující, avšak o mnoho let starší než ona, je mrtev. Byl ve špatnou dobu na špatném místě. Zahynul pod tíhou bronzové sochy, která najednou odněkud spadla. Přestože si nelámal hlavu s věrností a svými milenkami se příliš netajil, Clair ho bezmezně milovala. On – obdivovaný, obletovaný, i ve svém stavu promiskuitní. Ona – naivní a důvěřivá putička vzhlížející ke svému muži. Byli od sebe na míle vzdálení a přitom si byli tak blizoučko. Jestli si uměla představit cokoli, tohle ji zasáhlo natolik, že pro ni celý svět dočista zčernal. Charlie tu najednou nebyl a ona nevěděla, co si s tím počít. Uzavřela se a chtěla umřít. Neuměla bez Charlieho žít. Jeho věci nechala na svém místě a čekala. Na co ale sama nevěděla. Ještě že je tady její praštěná přítelkyně Sasha, která se nemůže dívat na to, jak se mladá vdova ničí. A tak se rozhodla vytrhnout ji z letargie. A Clair se opravdu probudila. Sice se jí zpočátku zdálo, že je pro vdovu nepřípustné, aby se seznamovala s jinými muži, ale nakonec vznikl docela zajímavý kaleidoskop trapných i komických situací. Dopadlo to úplně jinak, než bych čekala a předpokládala.

Autorka hned v úvodu říká, že je tento příběh smyšlený. I když je podobnost se skutečnými postavami nebo událostmi čistě náhodná, jeden nikdy neví. Kniha je rozdělena do čtyř částí, z nichž ta poslední, nazvaná Vdova nalézá smysl, je nejkratší, avšak nejúdernější. Úplný závěr knihy pak patří poděkování všem, kteří se na jejím vzniku jakýmkoli způsobem podíleli.

I když jsem dlouho otálela se čtením a chvíli mi nešlo vpravit se do děje, pak jsem ji přečetla skoro jedním dechem. Mám ráda spád, akci, dialogy a nesnáším ty předlouhé nudné pasáže, kdy máte pocit, že ta písmenka vůbec neubývají. A tady to opravdu sviští. Na scéně je dost osob, přicházejí stále nové a další, ale neztratíte se v nich. Líbilo se mi to číst. ALE: jestli čekáte podle názvu nějaké pikantnosti, možná budete trochu zklamaní. Najdete tu však spoustu jiných zajímavých věcí.

Vdovin průvodce sexem a randěním

Vdovinpruvodce

Autor: Carole Radziwillová
Žánr: Beletrie pro ženy
Z anglického originálu přeložila: Jaroslava Novotná
Odpovědná redakce: Martina Skoumalová
Technická redakce: Petr Kovář
Obálka a sazba: Veronika Cágová
Vydalo: Nakladatelství JOTA, s.r.o. Brno
Rok vydání: 2014, 1756: publikace, vydání první, vázaná
Počet stran: 328
ISBN: 978-80-7462-538-1
Hodnocení: 85%

( 2 hlasů )

Rita Kindlerová: „Je to jeden z nejlepších příběhů o lidskosti a cestě člověka k poznání sebe sama a svého místa na světě.“

Rita Kindlerova 200Rita Kindlerová je naše nejrespektovanější překladatelka z/do ukrajinštiny, intelektuálka a žena různých zájmů. Ačkoliv dříve měla problém se překladatelstvím uživit, v posledním půlroce je její profese velmi žádaná. Její posled...

I za socialismu existovala v Československu reklama

reklama perexI když by se zdálo, že v éře plánovaného hospodářství, kdy zisk nebyl rozhodujícím kritériem, byla úloha reklamy potlačena, pravdou je pravý opak. Spotřebitelé měli být totiž vedeni k získávání patřičných návyků, takže vedle osvětové funkce  se...

Rose pod palbou bojuje za svobodu

rose200Nakladatelství CooBoo přináší především náctiletým čtenářkám další román americké spisovatelky Elizabeth Weinové Rose pod palbou, který se opět odehrává v období druhé světové války.

...

Tady je svět normální

Skorapka perexDivadlo Metro v Praze na Národní třídě uvedlo jako svého hosta hru Skořápka polského autora Marcina Szczygielskiho v režii Luboše Fleischmanna a v podání Divadla Stochov.

...

Dvě televizní zastavení s GODARDEM
ImageRozbořil veškeré konvence, které filmová vyprávění ovládala až do konce 50. let. Původem švýcarský režisér JEAN-LUC GODARD (narozen 1930), nejprve pracující jako filmový kritik, se zapsal do dějin ...