Životní příběh osudové lásky Karla IV.

Životní příběh osudové lásky Karla IV.

Blanka z Valois perexKarel IV. je bezpochyby nejznámějším českým panovníkem. I když byl ženatý celkem čtyřikrát, nikdy nepřestal milovat svou první manželku, okouzlující Blanku z Valois, sestřenici francouzského krále. Jaká byla tato mimořádná žena?

Protože věděla, že jako každou urozenou dívku ji čeká dohodnuté a politicky výhodné manželství, nebránila se diplomaticky sjednanému sňatku s českým kralevicem Václavem, budoucím králem Karlem IV. S českým princem se několikrát setkala u královského dvora, a tak z budoucího manželství strach neměla. Okolnosti však mladé manžele nadlouho rozdělí, a když se Blanka konečně může vydat za chotěm do Českého království, uvědomí si, že se setká s mužem, kterého vlastně nezná.

O autorce

Knihu Blanka z Valois – Levandulová princezna, kterou vydalo Nakladatelství Ikar, napsala Hana Parkánová-Whitton. Ta pracovala přes dvacet let v nakladatelství, naposledy jako šéfredaktorka Knižního klubu. Vedle nakladatelské činnosti se věnuje i překládání a vlastní literární tvorbě. Je autorkou historických románů i humoristických a detektivních příběhů. Žije ve Velké Británii, provozuje vlastní literární agenturu a spolupracuje s Českým rozhlasem na pořadech o Velké Británii.

Sladká romantika na historickém pozadí

Pokud milujete historii, zajímá vás vláda Karla IV. i jeho soukromý život a chcete o těchto tématech zjistit více informací, tato kniha vás pravděpodobně bavit nebude. Ano, jsou v ní zahrnuta i nějaká historická fakta, ale jen ta, která jsou důležitá pro příběh a jeho hlavní myšlenku, kterou chce autorka se čtenáři sdílet. Místo toho na vás čeká pohádkový romantický příběh o osudové lásce, intrikách a pozvolné změně hlavních hrdinů, díky níž se z nezkušených mladých lidí stane oblíbený královský pár.

Styl psaní je jednoduchý a přímý, a tak je kniha ideálním oddychovým čtením, které osloví hlavně ženy. Ty si oblíbí nejen zamilovanou dvojici, ale i některé jejich společníky. Postavy, které se Karlovi a Blance snaží nejrůznějšími způsoby zhatit jejich štěstí zas budou nesnášet, a to hlavně kvůli jejich černobílému vykreslení. Ti zlí jsou zkrátka zlí, stejně jako ti dobří jsou prostě dobrými. Jednoduše - dokonalá pohádka se šťastným koncem, na jejíž konci najdete kapitolu, v níž autorka stručně vysvětluje, co v knize se pravda a co do něj, pro jeho větší plynulost a poutavost, přidala.

Blanka z Valois
BLANKA Z VALOIS – LEVANDULOVÁ PRINCEZNA
Autorka: Hana Whitton
Žánr: historický román, román pro ženy
Vydáno: Ikar, 2023
Počet stran: 208

Jiří Pavlovský: „Čistota půl zdraví. CREW celé.“

pavlovsky jiri 200Jiří Pavlovský
. Jméno, které by měl znát každý fanoušek ať už fantastické, nebo komiksové literatury v našich krajinách. Jiří Pavlovský byl jedním ze zakladatelů komiksového nakladatelství

Ať vás nepohltí Dlouhé stíny

dlouhe stiny 200V listopadu nám nakladatelství Kalibr vydalo temnou detektivku Dlouhé stíny od amerického autora Charlieho Donlea. Máte-li rádi atypické protagonisty a komplexní zápletku, kde se slévá minulost s přítomností, jistě si přijdete na své...

Sejdeme se v zahradách

setkani-v-zahradach perexKomu někdy vykvetla hortenzie, rozvila se milovaná růže, nebo dozrálo rajče vypěstované ze semínka, dobře ví, jak magické je zahradničení. Vlastní radost je důležitá, ale mnohem více chutná, když se o ni můžeme poděl...

Švandovo divadlo uvede inscenaci Anna Karenina, vášnivé drama o lásce a odpuštění

anna karenina200Švandovo divadlo připravuje inscenaci Anna Karenina, věčně živé drama o vztazích, milostné vášni a smyslu života.

...

Z balkónu

sfz 200Severská filmová zima přináší do kin v různých koutech Česka rozličné typy filmů. Tentokrát nabízí i netradiční snímek, které z části působí jako dokument jednoho zahloubaného Nora. Drama Z balkónu přináší sondu do myšlenek muže po čtyřicítce, který bloum...