Osobitá francouzská jednohubka: Bazar u puntíkaté zebry

bazar u puntikate zebry200V červnu vydalo nakladatelství Grada v edici 7lásky knihu Francouzsky Raphaëlle Giordano s poutavým názvem Bazar u puntíkaté zebry. Svérázný laskavý příběh je milým čtením vhodným pro klidné večery.

Debutantka na české scéně

Raphaëlle Giordano (* 1974) je spisovatelka, malířka, kreativní koučka. Starší dcera rozhlasového a televizního moderátora, známého textaře Jeana Nohaina (1900-1981), získala diplom z grafiky na univerzitě Estienne v roce 1998. Pracuje v pařížské kreativní komunikační agentuře, avšak v roce 2006 odstoupila, aby vytvořila svou vlastní společnost Emotone, kreativní agenturu s koučingem pro firmu.

Unikát

Geniální vynálezce Basil Vega se vrací do rodného městečka, aby zde otevřel atypický obchod s mechanickými hračkami, nezvyklými udělátky a záludnými hrami pro každého, kdo o to stojí. Jeho výtvory plné emocí čeří poklidné vody maloměsta a kvůli své inovátorské a svérázné duši štvou konzervativní Louise, šéfredaktorku místních novin, která se vynasnaží udělat vše, aby Basila vyhnala. Jeho (nepravděpodobným) spojencem v tomto boji se stane patnáctiletý Arthur, který má problémy s autoritami a nakonec i policií. Tento problém zažehná Basil, když mu nabídne brigádu u něj v obchodě a kupodivu se spřátelí i s jeho matkou Giulií. Podaří se jim společnými silami uchránit jeho kouzelný obchod?

Odpočinková četba

Už od prvního seznámení s protagonistou musí čtenář chápat, že tato kniha přináší opravdu něco jiného, není plná vzrušujícího děje, ale hýří jedinečností a optimismem. Podporuje unikátnost jedince a povzbuzuje ho, aby se nebál jít za svými sny, ať už se zdají být sebevíc nemožné. Tudíž jejím dalším přívlastkem by bylo slovo motivační - v tom nejlepším slova smyslu. Pokud hledáte laskavost a povzbuzení, pak byste měli sáhnout právě po Bazaru u puntíkaté zebry.

bazar u puntikate zebry

Název: Bazar u puntíkaté zebry
Autor: Raphaëlle Giordano
Původní název: Le bazar du zebre á pois
Žánr: světová literatura
Nakladatelství: Metafora
Rok vydání: 2022, paperback
Počet stran: 304

Veronika Pobořilová: „Zaskáčete si v těsné blízkosti interpretů v jedoucím trolejbuse! To přece chcete někdy vyprávět svým dětem!“

Poborilova 200Ve středu 15. dubna proběhne 6. ročník netradičního hudebního festivalu Busfest, který se odehrává na palubě jedoucích zlínských trolejbusů. Centrum veškerého dění bude klasicky situováno na točně u Sportovní haly, kde odpoledne vypukne boha...

Je Dívka poslední neandrtálskou ženou?

Posledni neandrtalska zena, perex

Mám ráda příběhy z historie. Ukazují mi, čím naši předci procházeli, jak se jejich život vyvíjel a co ho ovlivňovalo. Z historických románů si vždy odnáším nějaké...

Do Číny z pohodlí vašeho gauče

couchsurfing v cine 200Nakladatelství Kazda přineslo na český trh další knihu novináře a nadšeného cestovatele Stephana Ortha Couchsurfing v Číně.

...

Pan Kaplan má třídu rád, budete ho mít rádi vy?

pan kaplan ma tridu rad 200V dubnu se v Městském divadle Zlín konala poslední premiéra 73. sezóny, a to lingvistická komedie Pan Kaplan má třídu rád od Leo Rostena.

...

Generace Jihlava

Generace 200Dokumentů v kinech můžeme stále vidět mimořádné množství - a zájem publika o ně zdá se neslábne. Z jedenácti českých filmů, které byly v prvním čtvrtletí letošního roku nasazeny do kin, jsou tři dokumenty. Zastoupení se tak pohybuje mezi pětinou...