Helen Fieldsová je dokonalost sama

Helen Fieldsová je dokonalost sama

dokonaly zlocin 200V dubnu vyšla již pátá kniha britské autorky Helen Fieldsové ze série Luc Callanach, tentokráte nese titul název Dokonalý zločin. Vytříbenou směsici prohnanosti, akce a napětí v tomto díle okoření i vztah dvojice protagonistů, takže se máte na co těšit!

Pár slov o autorce

Helen Fieldsová (* 1969) třináct let pracovala jako právnička, poté si s manželem založili filmovou produkční společnost, kde se uplatnila jako scenáristka i producentka. Vlastním nákladem si vydala první dvě fantasy knihy, ale do světa velké literatury pronikla právě se sérií Inspektor Luc Callanach, která v originále čítá už osm dílů. Fieldsová žije s rodinou v Hamsphiru, má ráda divadlo, filmy, karate a létání ve větrném tunelu.

Pár slov k sérii

V rámci série s krasavcem Lucem Callanachem a svéráznou Avou Turnerovou vyšly tyto knihy: Dokonalé stopy (2018), Dokonalá kořist (2018), Dokonalá smrt (2019), Dokonalé ticho (2020), Dokonalý zločin (2021). Kniha Dokonalé stopy byla v roce 2017 nominována v rámci McIlvanney Prize v kategorii nejlepší román, stejně tak v roce 2018 ve stejné kategorii kniha Dokonalá smrt.

Existuje dokonalý zločin?

Co si představíte pod pojmem dokonalý zločin? Přece zločin, o kterém se nikdo nedozví, tudíž nejde ani klasifikovat jako zločin. Právě na tento typ zločinecké aktivity v pátém románu naráží zkušené duo Luc a Ava. Vyšetřují sérii zdánlivě nepropojených sebevražd, jen aby přišli na to, že zde řádí nemilosrdný zabiják, který místo činu upraví tak, aby to vypadalo, že si život vzali dobrovolně. S každým dalším uzmutým životem je vrah sebevědomější a zvyšuje laťku toho, co si může dovolit a také jednotlivé vraždy jsou brutálnější.

Dokonalý příběh

Autorka vydává jednu knihu ročně a jednoduše vidíme, že si na své práci dává záležet a vše promýšlí do detailu. Přísady svých příběhů dokáže umně kombinovat, tu přidat či ubrat a vytváří čtivá díla. Mix drsného Skotska, dvou na prvních pohled naprosto odlišných protagonistů a jejich ne zrovna jednoduchého vztahu, stejně jako originální případy, které jsou vyřešeny díky poctivé a mnohdy mravenčí policejní práci, to člověku prostě uhrane. Mě autorka lapila už u prvního dílu a nemůžu se dočkat dalšího pokračování, takže pokud hledáte opravdu originální detektivku, musíte zkusit tuto lahůdku!

dokonaly zlocin

Název: Dokonalý zločin
Autor: Helen Fieldsová
Žánr: detektivka
Originální název: Perfect Crime (2019)
Nakladatelství: Kniha Zlín
Rok vydání: 2021, pevná
Počet stran: 376

Rozhovor - Henrich Šiška

heno 200Rozhovor - Henrich Šiška alias Heňo
„Nejsou všechny věci jenom tak, jak vypadají.“

...

Martina Boučková: Deník zoufalé třicítky

Denik-zoufale-tricitky perexJe vám třicet, jste žena a už se dosti čeká, že budete vdaná a mít děti. „Do konce roku nikoho nenajdu? Končím s chlapy!“ Ok. Téma...

Tetování jako rozsudek smrt

Inkoust perexKruté a napínavé. Tak lze stručně charakterizovat knižní detektivku „Inkoust – Tetování jako rozsudek smrti“, jejíž autorkou je Alison Belshamová, rodačka z města Hampshire ve Spojeném království, která žije a pracuje v Edinburghu.

...

Komédia Sladký domov na odozvu slovenského diváka ešte len čaká

Sladky domov 200V priestoroch Mestského divadla P. O. Hviezdoslava v Bratislave sa 5. mája uskutoční premiéra hry v slovenskom preklade Sladký domov od  maďarského autora Györgya Spiróa.

...

Filmové plakáty v průběhu věků
ImagePrvní filmoví diváci se zrodili na sklonku 19. století - a již tehdy je na projekce kraťoučkých, tehdy ještě samozřejmě němých filmečků lákaly sytě barevné plakáty, které slibovaly úžasný zážit...