Bez výtahů není život v New Yorku jako dřív

vytah 200Knihy Linwooda Barclaye u nás dříve vycházely ve nakladatelství Readers Digest Výběr (ČR) a Knižní klub. Jeho posledního počinu se ujalo Domino a pro mě se jednalo o první setkání s autorem.

Kniha se odehrává pouze od pondělí do pátku, ale jde o událostmi nabitý pracovní týden. Vše začne v pondělí, když do výtahu na Manhattanu nastoupí čtyři lidé. Kabina s nimi vyjede do nejvyššího patra, kde zastaví… a pak se zřítí na dno výtahové šachty. Tragédie vypadá jako náhoda, ale další nehody se stanou i v dalších dnech a starosta musí jednat. Vyšetřovatelé Bourque a Delgadová se zabývají nálezem mrtvoly v parku a vše do sebe postupně začíná zapadat.

Hned po přečtení několika stránek mě překvapil autorův styl. Ten mě fascinoval například tím, že vždy čtenáři nastínil nějakou postavu a pak s ní měl úplně jiné (a nepříliš lichotivé) plány. Také bylo zajímavé, jak dokázal upozadit detektivy. Ti, kteří v podobných knihách patří mezi nejdůležitější, zde příliš prostoru nedostali, a to na úkor jak novinářky Barbary, tak starosty a jeho týmu. Nebylo to na škodu, ale rozhodně to není úplně obvyklé.

Některé aspekty z děje mi přišly takové hodně americké (například nevěřím, že u nás by byl konec světa to, že lidé musí jít po schodech) a jisté události by podle mě stály za vysvětlení. Možná jsem to nepochopila, ale ruská linka šla nějak do ztracena. Toto jsou však drobnosti, Výtah byl čtivá kniha, která se mi dostala i do hlavy. Přemýšlela jsem nad ní a když jsem v obchodním centru jela výtahem, neměla jsem nejlepší pocit. Čtení jsem si užila a říkám si, že by dílu hodně slušelo filmové zpracování.

Linwood Barclay má na svém kontě téměř dvacet knih. Než se začal naplno věnovat psaní thrillerů, věnoval se třicet let žurnalistice. Napsal také scénář k filmu natočenému podle jednoho z jeho thrillerů. Barclayho knihy byly přeloženy do více než pětadvaceti jazyků. Linwood Barclay se narodil v USA, ale když mu byly necelé čtyři roky, jeho rodina se přestěhovala do Kanady. V  současnosti žije se svou manželkou Neethou kousek od Toronta. Mají spolu dvě dospělé děti, Spencera a Paige.

vytah

Výtah
Autor: Linwood Barclay
Překlad: Jiří Hron
Žánr: thriller
Nakladatelství: Domino (Albatros Media)
Rok vydání: 2021
Počet stran: 416
Hodnocení: 87 %

2. díl seriálu Březen, za kamna vlezem – nejlépe s knihou (tištenou, elektronickou, audio)

BMC perex2Březen býval měsícem knihy, starší ročníky si to dobře pamatují. Asi i v dřevních dobách býval touto dobou propad prodejů (i když se na ně asi tenkrát tolik nehrálo) a tak byl jarní měsíc vybrán jako vhodný ku čtení. Na nějaký čas nám, milovníkům pís...

Jedním dechem s Jitkou Zelenkovou

JZelenkova perexedním dechem. Přesně tak se čte knížka Jaroslava Kříženeckého a Jana Adama Jitka Zelenková - Sem tam. Pokud máte tuto zpěvačku rádi a navíc jste na ni „vyrůstali“, promítnete si všechno - kdy jste dostali její první gramofonovou desku, ...

Pozor, Sleduje tě!

sleduje te 200V říjnu vydalo nakladatelství Kalibr napínavou detektivní knihu Sleduje tě britského autora Charlieho Gallaghera, která by rozhodně neměla ujít vaši pozornosti, holdujete-li tomuto žánru.

...

Pozvánka na Hradní hrátky

hradni hratky200V sobotu 6. července se v Úštěku uskuteční už 14. ročník benefičního festivalu divadla a hudby.

...

Poslíček s blondýnami v drahém Audi

kuryr200Film Kurýr: Restart (2015) je nový díl filmové série o přepravci zásilkového zboží. Samozřejmě nejde o chlapíka, který s dodávkou objíždí firmy, ale o akčního superšpióna, kterému někdo každou chvíli míří pistolí na hlavu a občas, aby za sebou zahladil...