Nevědomost je největší dar na světě

Nevědomost je největší dar na světě

darek200Dárek je název nejnovější knihy oblíbeného autora psychothrillerů Sebeastiana Fitzeka, kterou vydalo nakladatelství Anag.

Příběh se rozjíždí, když Milan Berg stojí na semaforu a vedle něj zastaví vůz. Na zadním sedadle sedí zcela vystrašená dívka, která zoufale tiskne na okénko kus papíru. Milan Berg je analfabet a vzkaz nedokáže přečíst. Nedokáže na to však přestat myslet a společně s přítelkyní Androu se ji vydává hledat. Postupem času zjišťuje, že nic nebyla náhoda a mnohá odhalení jsou pro něj noční můrou.

Sebastian Fitzek si pro tuto knihu vybral velmi neotřelý motiv v podobě analfabetismu. V dnešní době mi přijde až nepředstavitelné, že takoví lidé existují a za takový vhled do jejich života jsem byla vděčná. Bylo zajímavé číst si o hrdinových postupech – jak zvládal pracovat jako číšník nebo prošel základní školou bez dovedností jako je psaní a čtení. A brada mi spadla také při čtení závěrečných Okolnosti a poděkování, které rozhodně doporučuji nevynechat.

Dárek bylo mým prvním setkáním s autorem a jsem si jistá, že ne poslední. Získal si mě už od prvních stránek, a to nejen tímto vtipem: „Máš v cele štěnici. Ten prcek je v pohodě. A ty máš štěstí. Zaručil se za tebe. Říká, že brečíš ze spaní. A že bys doopravdy mohl být Yetti.“ „Být co?“ „Nevinnej. Toho tady uvnitř vidíš tak často jako venku Yettiho.“ (str. 6) Moc mě bavilo, jak si s čtenářem hrál, servíroval mu vše po částech, zaváděl další a další postavy a přicházel s nejrůznějšími zvraty. To vše v krátkých kapitolách, které se četly téměř samy. Jen závěr bych si představovala trochu jinak, ale to nic nemění na tom, že se jednalo o dobrou knihu ze svého žánru.

Sebastian Fitzek se narodil 13. října 1971 v Berlíně. Studoval práva, pracoval jako šéfredaktor a programový ředitel pro několik rozhlasových stanic v Německu. Jeho první velká zkušenost s psaním byla s Jürgenem Udolphem jako jeho spoluautor. Od roku 2006 píše psychologické thrillery, ze všech se staly bestsellery. Byly přeloženy do 20 jazyků, některé by měly být i zfilmovány. V nakladatelství Anag vyšly psychothrillery Balíček, Terapie, Pacient, nejnovější Cesta domů a připravuje se titul zaměřený na pozitivní myšlení s názvem Ryby, které lezou na stromy – kompas pro velké dobrodružství jménem život. Sebastien Fitzek je ženatý od roku 2004, má tři děti a žije v Berlíně. Píše knihy a do novin a patří mezi nejúspěšnější německé spisovatele.

darek

Dárek
Autor: Sebastien Fitzek
Překlad: Martina Nováková
Žánr: psychothriller
Nakladatelství: Anag
Rok vydání: 2020
Počet stran: 360
Hodnocení: 85%

Dokázali uniknout rozpojení. To ale neznamená, že mají vyhráno

Connor, Risa a Lev jsou teenageři, kterým se podařilo uniknout rozpojení, děsivé proceduře, která z nich měla udělat zdroje náhradních orgánů pro vyvolené. To, že díky náhodám dokázali přežít, ale neznamená, že je čeká šťastná a poklidná budoucnost, právě naopak. To nejtěžší mají teprve před sebou.

YOLI

Rozhovory, které jsou dveřmi k pochopení jinakosti

Kniha z pera Filipa Titlbacha, českého novináře, přibližuje skrze osobní rozhovory životy queer lidí žijících v českém prostoru. Filip Titlbach představil světu nejen soubor třinácti příběhů, ale hlavně soubor sedmnácti důležitých osobností, včetně jeho samotného. Skrze jejich odpovědi předkládá téma čtenářům hned z několika pohledů. O tématech queer komunity mluví zástupci z řad aktivistů, akademické obce a dokonce církve.

N media

Vlastimil Horváth je zpátky na hudební scéně!

200rozZpěvák Vlastimil Horváth byl posledních sedm let v ústraní a nyní přichází s novou deskou. Na co se můžeme těšit? Jaké budou texty a co nejvíce změnilo Vlastův život? To a mnohem více se dozvíte v tomto rozhovoru!

...

Nalaďte se na jaro plánováním vyvýšených záhonů nejen na balkoně

Vyvýšené záhony na balkoně je název poslední novinky, která vyšla v nakladatelství Kazda. Dozvíte se v ní jak na bohatou úrodu nejen na malém prostoru.

Míjejí se, milují se…

200recKdyž do názvu knihy vložíte známé místo, zavání to marketingovým kalkulem. Příkladem může být literární počin Heslo: Jazz Dock. Ale tak to autoři Monika Petráková (*1983) a Filip Čenžák (*1984) jistě nemys...

Jana nebo Jane?

altKdyž jsem si na obálce knížky April Lindnerové přečetla, že jde o moderní příběh Jany Eyrové, neodolala jsem a knížku jsem otevřela.

...

Škrhola a lotři ze mlýna ovládli hrad Sovinec

sovinec 200Středověký hrad Sovinec nacházející se v krajině Nízkého Jeseníku je proslulý nejen svou dlouhou minulostí, ale i historickými hrami v podání různých divadelních souborů. Mnoho návštěvníků zavítalo o víkendu na tradiční oblíbenou rodinnou akci s...

Hrdinové Země bez zákona nemají s prohibicí slitování

zeme bez zakona plakatPremiéra americké gangsterky Země bez zákona, odehrávající se ve 30. letech v čase vrcholící prohibice, nemohla do Česka dorazit ve vhodnější dobu. Hlavní protagonisté, bratři Bondurantovi, v ní české publikum pro...