Konec receptů na papírkách, pořiďte si zápisník receptů
Kultura21.cz

muj-zapisnik-receptu 200V Apetit edici vyšla kniha Můj zápisník receptů doplněné 106 tipů a triků z Apetitu.

Na zadní straně přebalu a také na úplně první stránce knihy se nachází návod, jak zápisník používat. Na jednotlivých stránkách je prostor pro samotný recept, pro jeho příběh (zde si můžete napsat, jak jste recept sehnali, nebo co jsme pro něj museli udělat a podobně), poznámky a také fotografii. Ta se může stát cennou vzpomínkou ať už na vaše blízké nebo nějaké nezapomenutelné chvíle. Ve spodní části se nachází rady nad zlato přímo od Apetitu a také recept. Ty jsou ty nejlepší z časopisu Apetit.

Kniha je rozdělena na několik sekcí a doplněna souvisejícími zajímavými a praktickými informace. Tou úvodní jsou Předkrmy a chuťovky, kde najdete na prvních stránkách recepty na domácí pečivo nebo pomazánky. Následují polévky s návody na základní vývary i jejich vylepšení. U hlavních jídel najdou čtenáři informace o vepřovém a hovězím mase včetně nákresů. Za to jsem obzvlášť vděčná, protože jak maso tak moc nejíme, tak jsou mé rozlišovací schopnosti na základní úrovni. Přílohy a saláty se věnují knedlíkům a také salátům – zálivkám i jeho anatomii. Poslední část patří Sladkému a logicky těstům. V úplném závěru najdete prázdné stránky na to, co se nevešlo.

Co se týče receptů na dalších stránkách – v zápisníku, můžete si podle nich z chuťovek připravit například zelný závin, cizrnový hummus, nakládaný hermelín nebo polštářky se šunkou, sýrem a špenátem. Polévky jsou nejrůznější: od česnečky přes dýňovou polévku s chilli až po vývar s kuřetem. Hlavní jídla jsou především klasická, nechybí zde špagety carbonara, vepřo knedlo zelo nebo babiččina sekaná. V přílohách a salátech mě zaujalo například rizoto z trouby nebo osvěžující okurkový salát. Sladké recepty jsou pak na bábovky, palačinky i na nádherně vypadající New York cheesecake.

Můj zápisník receptů ocení především začínající kuchařky, ale radost jistě udělá i těm zkušeným, které se mohou jednak přiučit něco nového, ale také si udělat pořádek v receptech. To bude můj případ, protože můj papírový blok je jednak neuspořádaný a také už trochu opotřebovaný. Jsem ráda, že je v zápisníku spousta věcí navíc a těším se, až jej naplním a stane se mým cenným kuchyňským pomocníkem.

muj-zapisnik-receptu

Můj zápisník receptů
plus 106 tipů a triků z Apetitu
Autor: kolektiv
Žánr: zápisník, hobby
Nakladatelství: Apetit
Rok vydání: 2019
Počet stran: 144

Knihu k recenzi poskytlo Knihcentrum.cz a vy si ji můžete pořídit zde: https://www.knihcentrum.cz/muj-zapisnik-receptu

Solfánci obměkčí každé srdce

Solfánci jsou druhým počinem (po Indigových pohádkách) Martiny Mii Svobodové a ilustrátorky Lucy Bumkin. Zatímco Indigové pohádky oslavovaly lidskou kreativitu a zaměřovaly se na to, že každý z nás má moc tvořit svůj svět, pohádkový příběh Solfánci a Sluneční královna jsou o odvaze být tím, kým doopravdy jsme. Semtamindigo

Nikdy není pozdě zopakovat si češtinu

Pod projektem Červená propiska jsou dvě kamarádky z vysoké, Karla Tchawou Tchuisseu a Sabina Straková, které se rozhodly šířit své znalosti zábavnou formou na sociálních sítích. Jejich cílem je dostat nejčastější perličky k co nejširšímu publiku a odhalit záludnosti českého jazyka, na které nebyl ve škole čas a které vás i v dospělosti překvapí. Universum

Režisér Viktor Tauš: „Pracovat s Kaiserem a Lábusem je štěstí“

taus viktor 200Režisér Viktor Tauš debutoval autobiografickým filmem o drogové závislosti Kanárek. Můžete si přečíst, jak na tento film vzpomíná a co pro něj znamenal, ale tento rozhovor se točí především kolem jeho ne...

Úklid domácnosti nemusí být žádná věda

Pet domacich prostredku 200V nakladatelství Kazda vyšla před pár dny moc zajímavá kniha nazvaná Pět domácích prostředků nahradí celou drogerii, která je plná praktických návodů.

...

Fanatická jeptiška, vraždy v kryptách a tajemné dopisy. Aneb jak být Brownem ve třech krocích

svatyne ken bruen200Román Svatyně irského autora Kena Bruena nás zasvěcuje do nitra stárnoucího vysloužilého soukromého detektiva Jacka Taylora. Sám považuje svůj život za jednu velkou prohru. Jeho život byla jeho ...

Gazdova krv vás dostane korektními i nekorektními vtipy

altDivadelní festival Střetnutí Stretnutie zahájila hra Gazdova krv, ve které excelovala tvář festivalu Szidi Tobias a nejen ona.

...

Dny Severu ukončilo finské drama

zaslouzim textSkandinávský dům již po šesté pořádal festival Dny Severu, který přibližuje kulturu skandinávských zemí pomocí filmových projekcí, besed a přednášek nebo setkání se spisovateli. Letošním ústředním tématem byly „hlasy menšin“ a ty zazněly ...