O snech a jejich naplnění

O snech a jejich naplnění

Sen ktery se naplnil perexRok 1913. Rocco, Ráchel a Rosetta by se za normálních okolností nikdy nepotkali. Rocco je ochotný udělat všechno proto, aby se nestal mafiánem jako jeho otec. Rosetta je odvážná Sicilanka, která jen bránila svůj domov a téměř přišla o život při znásilnění. Malá Ráchel je jediná, která přežila protižidovskou akci v jejím rodném městě.

Najdou štěstí v Argentině?

Tři sirotci – všichni v beznadějné situaci – se vydávají na nebezpečnou cestu do Argentiny a doufají, že tam naleznou štěstí. Buenos Aires je nádherné město, které zaujme na první pohled. I ono má však svou temnou stránku. Řídí jej mafie a policie je zkorumpovaná, takže je jen malá šance dočkat se spravedlnosti. Na každém kroku jsou nevěstince a zločiny se dějí pod rouškou charity a dobročinnosti. Dokážou si na takovémhle místě tři mladí, nezkušení lidé zachovat svou důstojnost a splnit své sny?

Knihu Sen, který se naplnil, napsal italský spisovatel Luca Di Fulvio. Ten má na svém kontě především historické romány, v nichž hrdinové musí čelit nelehkým životním situacím. V Česku s úspěchem vyšly jeho knihy Dívka, která se dotkla nebe, Chlapec, který rozdával sny a Dítě, které v noci našlo slunce.

Ztracené iluze emigrantů

Život emigrantů těsně před první světovou válkou nebyl snadný, právě naopak. Často byl jen o něco málo lepší než život, který opustili. Někdy byl stejný a někdy dokonce horší. Autor se nebojí realisticky popisovat drsné podmínky, ve kterých hlavní hrdinové žijí, a nevyhýbá se ani násilným a sexuálním scénám. Ty jsou popsané tak naturalisticky, že mohou citlivější čtenáře šokovat, stejně jako dramatická dějová linka plná utrpení, která odhaluje, jak fungoval obchod s bílým masem.

O snech a jejich naplnění

Hlavní hrdinové jsou silní a lidští, a i když čelí nepředstavitelným situacím a problémům, nevzdávají se a nezapomínají na své sny. Ano, jsou to právě jejich sny, které je drží nad vodou a nedovolí jim zapomenout na to, že jsou lidmi. Že se nesmí nechat zlomit. Drsný a emotivní příběh má však až příliš pohádkový a naivní konec, který se k předešlému ději moc nehodí, a působí, jakoby byl z úplně jiné knihy. I tak se ale jedná o kvalitní a dobře napsaný román, který v sobě ukrývá nejedno cenné poselství.

Sen ktery se naplnil obal

Sen, který se naplnil
Autor: Luca Di Fulvio
Originální název: Quando la vita trovó i nostri sogni
Žánr: historický román
Nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2019
Počet stran: 520

Hodnocení: 80%

Kamila Nováková: Jako správní nomádi jsme chtěli mít co nejvíce zvířat a pastvin

kovbojky obalkaNedávno vyšla kniha Kamily Novákové Co by se kovbojkám stávat nemělo. Kniha je nejen o chovu koní, o lidských a zvířecích dobrácích i potvorách, o krásách přírody v Jeseníkách, o nezaměnitelném kouzlu života v těchto horách,...

Stalinova dcera se nepokládala za mučednici. Její dramatický život na 574 stránkách!

stalinova dcera perexVýjimečný a bouřlivý život Světlany Allilujevové. Takový podtitul nese kniha Rosemary Sullivanové Stalinova dcera.

...

Cestou – osudy českých legionářů v Rusku

cestou 200Historik a pedagog Dalibor Vácha předkládá čtenářům román Cestou, v němž se opět jako ve své prvotině Červenobílá (2014) věnuje osudům československých legionářů v Rusku. Obě knihy vydalo nakladatelství Knižní klub.

Letní Grébovka s Divadlem MA v srpnu láká na 20 divadelních večerů pod širým nebem

letni grebovka 200Dvacet romantických večerů pod širou letní oblohou v půvabném prostředí evokujícím italský Řím… tyto a spoustu dalších výjimečných zážitků slibuje v druhé půli prázdnin Letní Grébovka s Divadlem MA. Oblíbený projekt komorní divadeln...

Tohtoročné Vianoce sú iné. ČT pripravila štyri nové rozprávky

ine vianoce perexTohtoročné Vianoce sú aj napriek tým ostatným  Vianociam iné. nechýba im len sneh, ale sú poznačené rôznymi  udalosťami. Pandémia Covid 19 nám znemožnila viaceré stretnutia,  návštevy blízkych, cesty do zahraničia. Obmedzili nás ...