Lymfatické masáže snadno a rychle?

Lymfatické masáže snadno a rychle?

Masaze 200Knížkou Lymfatické masáže od Vlastimila Tesaře mě nakladatelství Grada třikrát překvapilo. Zaprvé ji vydalo v edici Fitness – síla – kondice. Myslím si, že je to spíše zdravotnické téma než téma sportovní. Ale budiž, s kondicí to souvisí, tak nakonec proč ne.

Za druhé ji nabízí čtenářům jako „ojedinělou“ publikaci, která „je určená především masérům mimo oblast zdravotnictví, přináší názorně ilustrovaný popis hmatů lymfatické masáže, která je nejlepší terapií lymfatických otoků – lymfedémů. Lymfedém je závažné onemocnění… atd.“ Tady jsem se musela štípnout, jestli se mi tento logický kotrmelec nezdá. Jedná-li se o závažné onemocnění, tak jak může patřit do oblasti mimo zdravotnictví? Abychom si rozuměli, nemám rozhodně nic proti sportovním masérům a vím, že konají velmi záslužnou práci. Jenom nemám ráda matení veřejnosti. Má-li někdo závažné onemocnění, navíc s lymfedémem, měl by se léčit a svěřit se do rukou školeným odborníkům z oblasti medicíny. K léčbě totiž vždycky patří zpětná vazba a zastřením příznaků může naopak dojít k ohrožení pacienta. A za třetí, s tou ojedinělostí publikace by šlo souhlasit, pokud by totéž nakladatelství nevydalo před dvěma lety podobnou, ale daleko podrobnější publikaci Manuální lymfodrenáž podle dr. Voddera autorů Hildegardy, Dietera, Andrease a Mariii Wittlingerových. Tak proč takové silné slovo? Jasně, reklama je reklama, ale knihu s takovýmhle odborným zaměřením si asi každý nekoupí. Ti co ji potřebují ke své práci, zbytečnou chválu nepotřebují a vůči ostatním je to výstřel do tmy. Redaktoři by mohli více přemýšlet o češtině a jejím umění citlivě rozlišovat a stupňovat popisované jevy. Už je nejvyšší čas.

Masaze
Ať tak či onak, v této knížce se zájemce v krátkosti dočte o historii lymfatické soustavy, historii lymfatických masáží, lymfatické soustavě a hlavních cílech a zásadách lymfatické masáže, indikacích a kontraindikacích. Následně autor stručně popisuje jednotlivé hmaty a pro větší názornost přikládá černobílé fotografie, na kterých je graficky znázorněn směr hmatů. Autor, Vlastimil Tesař, byl reprezentantem ČSSR v letním biatlonu, pracoval jako sportovní instruktor se zaměřením na běhy a biatlon. V roce 1987 si udělal kurz Sportovní masér a od té doby působil v extraligových házenkářských klubech jako sportovní masér. Nyní působí jako učitel odborného výcviku v oboru sportovní a rekondiční masér na Střední škole v Odrách. S textem se příliš nemazlil. Velmi stručně až lakonicky, bez zbytečného vysvětlování popisuje jednotlivé hmaty. Knihu pravděpodobně vydal jako učební materiál zejména pro své studenty a absolventům kurzů lymfatických masáží. A těm ji jako učebnici lze doporučit. Ostatním zájemcům o danou problematiku doporučuji nečíst a raději si pořádnou lymfatickou masáž prožít. Pokud nejste marodi, je to opravdu velmi příjemná záležitost.

Název: Lymfatické masáže. Manuální lymfodrenáž celého těla.
Autor: Vlastimil Tesař
Žánr: zdravotnická literatura, sport
Nakladatelství: Grada
Rok vydání: 2015
Počet stran: 96
Hodnocení: 70 %

Zdroj foto: Grada

Za časů ušatých čepic…

Jo, jo, to bývaly časy. Venku nasněžilo, mráz lezl za nehty, děti sáňkovaly a koulovaly se, oblečení samý sníh a boty promáčené, dobře bylo. Prý tehdy světem chodil medvědář, který na poutích a jarmarcích předváděl svého medvěda.
Jonathan Livingston

Krása vsakující se do míst, kde žijeme...

Začala bych duchem místa. Odkazem mých předků. Nalezením svých silných míst. A začala kolem sebe tvořit krásu, která se podle autorky bude vsakovat do místa, na kterém žijeme. Zamyslela jsem se. Znáte ty lidi, kteří umí udělat domov kdekoliv? U kterých je vám krásně, protože z ničeho udělali mnoho? Tak tady bych si byla jistá, že tito lidé vědí, kam náleží.
GRADA

Vidět rozzářené oči je velmi dojemné!

ducho200Pečovatelskou službu Kvalitní podzim života není třeba dlouze představovat. Již přes dva roky se tým paní ředitelky Lenky Klestilové s obrovskou láskou a péčí stará o seniory v přilehlém okolí Vestce. Stejně jako v předešlých letech, tak i konec loňskéh...

Sylva Lauerová: V románu Hodina zmijí své pokušení hrát si se čtenáři posouvám až k hranici dokonalosti

Fanoušci spisovatelky Sylvy Lauerové se po třech letech konečně dočkali a jejich radost může být hned dvojnásobná. Je to jen pár týdnů, co vyšla její sbírka poezie s názvem Klóketen a nyní se na knižních pultech objevil i nový román Hodina zmijí.

Vzpomeňte si na Slečnu pokladní, než budete nadávat prodavačkám

slecna pokladni200V nakladatelství BizBooks vyšla kniha Nině Hořínové, známé z internetu spíše jako Slečna pokladní.

...

Povídky pod psa pod psa nejsou!

povidky-pod-psa200Dnešní době se říká uspěchaná, turbulentní, toxická, nevyzpytatelná, každý se vymlouváme na čas (i já), pak tu a tam na něco zapomeneme (výmluva je jasná). Možná proto řada chtivých a pravidelných čtenářů se přesunula od čtení k ...

Příběhy obyčejného šílenství

altNebo příběhy běžných dnů? Jedna z vůbec nejlepších divadelních her posledního dvacetiletí, dostalo se jí pozornosti filmové, ocenění mnoha kritiky a zejména pak ohromné divácké úspěšnosti. Žádá si znova a znova prostor na prknech “co znamenají svět”. A tentokrát...

Kniha Zátopek je hlavně pro ty, kteří nemohou do kina

zatopek 200V nakladatelství Brána vyšla kniha Zátopek, kterou podle scénáře Davida Ondříčka, Alice Nellis a Jana P. Muchowa napsal Jiří W. Procházka.

...