Kniha pro milovníky Miloše Knora a fejetonů

knoreni zivota200K(n)oření života je název poslední knihy Miloše Knora, která vyšla v nakladatelství CPress. Je s ní spojený slogan: „Místo návštěv doktora – kopec smíchu od Knora!“.

Jak je zmíněno v úvodu, tak kniha se skládá z glos, poznámek a postřehů, které Miloš Knor dával dohromady od roku 2021. V těchto krátkých textech se tak občas objevuje i téma covidu, ale především jde o různé postřehy z autorovi domácnosti a ze života obecně.

U spousty příběhů jsem se zasmála – například o tom, jak manželka díky své povaze vypije vše, co má před sebou a dala si tak vodu od zakořeňující se rostlinky i s pískem nebo toho z restaurace, kde se podával brasírovaný humr. Líbila se mi i připomínka novinových titulků z roku 2021 a při čtení o Mařkách jsem si hned vzpomněla na mou spolužačku z Brna. Ráda jsem se o Miloši Knorovi dozvěděla něco nového. Třeba, že má doma opravdu hodně ledniček a také, že má doma veselo.

„Každý ví, že není radno burčák, zavřít do lahví natěsno, ale že se musí buď do víčka udělat dírka nebo se víčko nesmí dotahovat a musí zůstat povolené. Tohle pravidlo se mojí ženě na Moravě tak vrylo pod kůži, že automaticky nezavírá žádná víčka. Pokud je v naší domácnosti cokoliv, co má víčko, pak vězte, že žádné není dotažené, ani zacvaknuté a ani jinak zajištěné. Zpočátku mi to dělalo velké problémy. Mnohokrát jsem se polil, kdyý jsem vzal do ruky lahev s limonádou, vínem, olejem i octem. Dvakrát mi spadla sklenice s medem, když jsem ji vzal za víčko a ona v něm vydržela přesně takovou dobu, která byla potřebná k tomu, abych vyndal med z police a zvedl ho nad prázdný prostor.“ (str. 99)

K(n)oření života je podle mě přesně takovou knihou, jakou má být. Jedná se o jednoduché odpočinkové čtení ze života, kapitolky jsou krátké, můžete se v nich najít, a hlavně se zasmát. Nic více od toho čekat nesmíte, jedná se o takovou knihu z mnoha podobných, ale na nějakou chvíli vás zabaví a může se stát vaším společníkem například na cestách nebo v nějaké čekárně.

Miloš Knor (* 1967) je český komik, moderátor, scenárista, režisér, spisovatel, glosátor, dramaturg, producent a zemědělec. Je absolventem Střední zemědělské technické školy, obor mechanizace zemědělské výroby v Českých Budějovicích. Pracoval v Mototechně, Uhelných skladech a Coca-cole. V roce 2007 debutoval v pořadu Na stojáka na HBO. Od té doby se věnuje žánru stand-up comedy profesionálně a zatím se uživí. Je také vynikajícím a všestranným sportovcem. Hraje lední hokej, kde v týmu HC Olymp Praha přivádí diváky k pobavení a spoluhráče k zoufalství. Je též velkým tenistou. Výška 195 centimetrů hovoří sama za sebe. Hraje také golf. Rád, dlouho a mizerně. Je přeborníkem v piškvorkách a ve svých mladých letech skládal velice úspěšně Rubikovu kostku. Chodí rád na houby, i když se bojí, že nějaké najde, protože nenávidí jejich čištění. V současné době ho můžete pravidelně vídat v divadlech s jeho „Šou jednoho Knora“.

knoreni zivota

K(n)oření života
Autor: Miloš Knor
Žánr: česká beletrie, humor
Nakladatelství: CPress (Albatros Media)
Rok vydání: 2023
Počet stran: 192

Pavel Nový: Karlova Studánka je perla a poklad

Novy perex
Karlovu Studánku navštívil držitel Českého lva, herec Pavel Nový, který  v pořadu S vámi mě baví svět… a ze mě (země) se zachvěla, zavzpomínal na českou komedii století S tebou mě baví svět. Jistě si každý z nás vybaví tři tatínky, jedoucí na...

Lizucha – poetický příběh před spaním

lizu200Na pultech knihkupectví se objevila úplně nenápadná, nevelká kniha, s podivným názvem – Lizucha. Co nebo kdo to je? Takové slovo hned tak neuslyšíš. Je to nějaká osoba, zvíře nebo věc, nebo je to něco úplně jiného? Nějaká přezdívka? Probudí se v tobě z...

Milá romantika z netradičního prostředí

Tak tohle nikdo necekal200Tak tohle nikdo nečekal je název knihy Jesse Q. Sutantové, která vyšla v nakladatelství Jota. Jedná se o romantickou young adult komedii ideální do letních dní.

...

Nebezpečné hry irského tance

Lord perex1. listopadu jsme měli možnost zhlédnout další unikátní taneční show Lord of the Dance, tentokrát s názvem "Dangerous games". Představení proslulého Michaela Flatleyho opět nezklamalo.

...

Bizarní hříčka Davida Cronenberga jménem Cosmopolis

comopolis pattinsonDavid Cronenberg (Moucha, Dějiny násilí, Východní přísliby) patří k jedněm z nejzajímavějších režisérů současnosti. Robert Pattinson (Twilight sága) naopak k těm nejvysmívanějším hercům z aktu...