Snažíme se pomáhat a udělat svět trochu lepším místem pro život

Snažíme se pomáhat a udělat svět trochu lepším místem pro život

Tisk

givt200Před nedávnem jsem se úplně náhodou seznámila se společností GIVT.cz. Ostatně, s přibývajícím věkem se mi potvrzuje, že nic se nestane náhodou a že různé skutečnosti mi zkříží cestu právě v tom okamžiku, kdy je jich zapotřebí.

 

Stejně tak to bylo i tentokrát. Věta „Nezaplatíte ani korunu navíc a podpoříte ty, které máte rádi,“ mě zaujala na první pohled a přinutila zastavit se a popřemýšlet. A tak jsem se podívala na https://givt.cz/ a zjistila, že to je přesně to, co mi tady chybělo a o čem by mělo vědět co nejvíce lidí – společnost, která podporuje neziskové organizace a široká veřejnost je u toho. „GIVT je internetový projekt, který umožňuje přímou podporu neziskových organizací. Vy nakupujete a my z vašeho nákupu zasíláme vámi zvolené organizaci část peněz z vaší útraty,“ píše se tady. Zajímalo mě, jakým způsobem to přesně funguje. A protože jsem zvědavá, a když něco nevím, tak se zeptám, bez dlouhého váhání jsem se obrátila na člověka nejpovolanějšího – pana Petra Páluše, ředitele společnosti.
 
Pane Páluši, představíte nám krátce společnost GIVT? Na jakých principech funguje?
Portál GIVT funguje jako prostředník mezi neziskovými organizacemi a internetovými obchody, na kterých občané běžně nakupují a které jsou stále ve větší oblibě. Na jedné straně pomáhá neziskovkám získávat finance, na straně druhé pomáhá e-shopům přivádět nové zákazníky. Hlavně přináší lidem dobrý pocit, protože při jakémkoliv nákupu, například na www.zoot.cz , www.bata.cz  nebo www.damejidlo.cz , jde část peněz z jejich útraty na dobročinnou věc.  

Proč zrovna GIVT? Jedná se o zkratku nebo vznikl název jen tak ledabyle?
Nejde o zkratku, chtěli jsme najít pěkné, snadno zapamatovatelné slovo, které ponese nějaký význam a zároveň nám umožní co možná nejširší mezinárodní využití. Když GIVT řeknete nahlas, zní to jako „give it“, v překladu dávej, zároveň se v tom ale ukrývá něco hezkého, protože „gift“ znamená dárek. A zároveň byla volná doména, což bylo trochu úsměvné, ale asi to tak mělo být. Každopádně vymyslet dobrý název je velmi obtížné a řešili jsme to docela intenzivně asi dva týdny.

Necháte čtenáře nahlédnout do historie společnosti GIVT?
O GIVTu jsme začali přemýšlet již koncem roku 2014, a jelikož v oblasti internetu nejsme úplně nováčci, udělali jsme si poměrně důkladný průzkum trhu. Portál byl spuštěn 8. února 2015 a první nezisková organizace se přidala hned tři dny poté. Za celý únor jsme měli šest neziskovek a všechny objednávky jsme v podstatě udělali sami. Po roce fungování máme neziskovek přes jedenáct stovek a v počtu objednávek se brzo dostaneme na stovku denně.

Kde se vlastně zrodil nápad založit společnost s tímto zaměřením – tedy pomáhat
neziskovým organizacím?
Podobné projekty fungují na západě již docela standardně, třeba v Anglii, Švédsku či Německu a za zhruba pětileté období fungování se jim do neziskového sektoru povedlo dostat řádově stovky miliónů korun. A přitom nikdo nezaplatil nic navíc. Nevidíme důvod, proč to by v Česku nešlo také.

givt8

 

Udělejte, prosím, malou statistiku. Jaká je úspěšnost vašeho úsilí pomáhat neziskovým organizacím?
Vnímáme to tak, že jsme stále na začátku. Zatímco v únoru jsme pro ně vybrali nádherných šest set korun, v prosinci to bylo téměř padesát tisíc. Pokud vše půjde, jak má a jak si představujeme, koncem letošního roku bychom se chtěli dostat někam ke čtvrt miliónu korun měsíčně pro neziskové organizace. Naším cílem je dosáhnout jednoho milionu měsíčně, to už nám připadá poměrně nezanedbatelné i v rámci celkových možností fundraisingu neziskovek v celé České republice. Chceme se stát důležitým pilířem financování neziskového sektoru. (Fundraising – v oblasti neziskového sektoru velmi často skloňované slovo. Jedná se o získávání financí a darů pro neziskové organizace či nadace od sponzorů, firem, dárců nebo z grantů. Pozn. redakce)

Představte si, že jsem běžný občan, který společnost GIVT nezná. Jakým způsobem se s ní mohu seznámit? A co mě, jako člověka neznalého, může oslovit, abych se rozhodla zařadit ji do svého života?
Na tom je právě krásné to, že nemusíte dělat téměř nic. Ideální je přijít na webovou stránku www.givt.cz a nainstalovat si naši chytrou aplikaci. Funguje to tak, že kdykoliv přijdete na e-shop, který spolupracuje s GIVTem, aplikace Vás ihned upozorní, že tady můžete nakupovat přes GIVT a zároveň podpořit neziskovou organizaci. A to je celé. Vy normálně nakupujete, nestojí Vás to ani korunu navíc, a přitom je přechod do e-shopu přes GIVT otázkou zhruba tří vteřin. Podle dosavadních statistik je průměrný příspěvek za jeden nákup čtyřicet osm korun, což je více než za poslání standardní dárcovské DMS. Takže kdybych to shrnul: třemi vteřinami Vašeho času přispíváte zhruba padesáti korunami, neplatíte nic navíc, spokojený je e-shop, spokojená je neziskovka a Vy máte dobrý pocit, že jste udělali dobrý skutek. Tahle vysoce pozitivní a fungující rovnice se nám na GIVTu líbí nejvíc.    

Představme si situaci, že já budu zástupce neziskové organizace. Vy mě oslovíte, představíte mi Vaši společnost, protože ji neznám a nabídnete mi Vaše služby. Co se bude dít dál?
Pokud budete mít zájem, zaregistrujete se na GIVTu jako nezisková organizace. Když bude vše v pořádku a splníte všechny náležitosti neziskovky, Vaši registraci schválíme a od této chvíle na sebe můžete Vy a ti, kteří Vás mají rádi přispívat. Registrace, stejně jako celá spolupráce, je pro neziskovky samozřejmě bezplatná. Je ovšem důležité si uvědomit, že GIVT není samospásný, že je to nástroj, který je potřeba aktivně využívat. Nejdůležitější je dát všem kolem Vás vědět, že tady existuje způsob, který umožňuje pomocí online nakupování podpořit přímo Vaší organizaci.

Je ještě něco dalšího, co od GIVTu neziskovky, vedle této podpory získávají?
My se samozřejmě snažíme pomáhat organizacím s veškerou propagací. To znamená počínaje tím, že pro ně chystáme různé personalizované propagační nástroje, až po to, že je učíme, jak funguje online marketing, pomáháme s mailingovými kampaněmi a podobně. Tuto edukativní část vnímáme jako vysokou přidanou hodnotu celého projektu.

givt98

 

Kolik neziskových organizací dnes podporujete? A kolik je společností, které pro podporu neziskovek spolupracují?
Máme přes jeden tisíc sto neziskovek napříč všemi žánry – od charity přes kulturu a sport až po maličká lokální zájmová sdružení. Každý den se přidá v průměru čtyři až pět nových organizací. E-shopů máme momentálně tři sta dvacet, a jejich počet se také stále aktivně zvyšuje.

Má vaše společnost nějaké motto?
Nevím, jestli přímo motto, ale snažíme se opravdu pomáhat a udělat svět trochu lepším místem pro život.

Je něco, na co byste závěrem rád upozornil? Co byste rád vyzdvihl?
Budeme moc rádi, když si naše společnost najde svoje místo v každodenním životě široké veřejnosti a staneme se samozřejmou a přirozenou součástí společnosti. Zmínil bych na tomto místě asi náš před nedávnem spuštěný blog  http://blog.givt.cz/, kde najdete každý den něco nového, ať už jsou to novinky, soutěže nebo nejrůznější zajímavosti z neziskového sektoru.


Za rozhovor děkuje Renáta Šťastná
Zdroj foto: GIVT.cz      


 

Přihlášení



Banner

Vznešená vyrovnanost hvězdné kariéry Dagmar Peckové pokračuje i po 43 sezónách

Vypadá to, jako by dosáhla met, přetěžko posunutelných dál. Ve svém žánru si udržovala několik desítek let pozici, u níž jsme nikdy zcela jasně neodhadli, není-li právě tou první – podle čeho se určuje nejtalentovanější a nejúspěšnější česká pěvkyně v zahraničí. Přitom vznešená vyrovnanost umělecké úrovně Dagmar Pecková pokračuje i v době, kdy „sestoupila“ z mezinárodních jevišť a pódií, ale přitom je stále hvězdou.

Otřesné svědectví o morálce dnešní doby

Možná vám to bude znít nadneseně, ale takový dojem ve mně zanechalo čtení knížky „Férová práce“ Kim Scottové. Sice píše o Americe, nemyslím si však, že u nás to bude o mnoho lepší. Nevím, jak je to v Česku s platy, zda je mzda mužů tolik odlišná od mzdy žen jako tam, avšak sexuální morálka, podle zjištění poslední doby (případy Feri, Cimický nebo šetření na vysokých školách), je přinejmenším stejná.


Jan Melvil Publishing
Banner

Hledat

Rozhovor

Na pražském koncertě natočíme live album, říká Karel Šůcha, kapelník skupiny Laura a její tygři

laura perexČerné kalhoty a funky drive, černé brýle a punková naléhavost, černé kravaty a jazzová elegance a bílé košile a rocková energie – to jsou průvodní znaky skupiny Laura a její tygři.

„Na rok 2020 jsme s kapelou...

Videorecenze knih

Anketa

Květen, měsíc lásky. Co vám láska připomíná?
 
Banner

Co se stane, když naše vnitřní dítě mrzne?

Mít nějaký životní plán. To je to, co starší generace očekává od svých potomků. Jasnou vizi, do detailů promyšlenou cestu, po které by šli. Potomkové však nic takového nemají. Ano, vědí, co nechtějí, ale není jim jasné, jak by vlastně se svým životem měli naložit. Důležité je ale pro ně pořádně se vůči rodičům vymezit. Tyto rozdíly v očekávání pak způsobují střet generací, ve kterém není ani vítězů, ani poražených. A někde v tom všem zmatku mrzne naše vnitřní dítě…


divadlodisk.cz

Čtěte také...

Ondřej Neff: „Zůstávám věrný sci-fi."

neff perexONDŘEJ NEFF alias Aston je jeden z nejvýznamnějších českých spisovatelů science-fiction u nás. V nakladatelství Albatros vydává populární „verneffky" a trilogii Tajemství pěti světadílů. Velké oblibě...


Literatura

Mrazivou hrůzu přináší kniha Paříž - Katakomby

katakomby200Nakladatelství XYZ nás chce v září postrašit napínavou knihou Jeremyho Batese Paříž katakomby, ve které si bude muset nesourodá skupinka mladých sáhnout na samé dno, aby přežili. Podaří se jim to?

 

 ...

Divadlo

Bouřlivé léto na Hradě

boure 200Letošní ročník Letních shakespearovských slavností otevře 28. června v Královské zahradě Pražského hradu premiéra Bouře. Magickou komedii plnou lásky, pletich, zázraků i odpuštění režíruje SKUTR. Generálním partnerem je skupina PPF.

...

Film

Přehlídka španělsky mluvených filmů začala v Praze a skončí v Hradci Králové

La pelicula perexJako každoročně se i letos v druhé půli února vynořila LA PELÍCULA, přehlídka španělských mluvených filmů (película = film), což obnáší díla nejen ze Španělska, ale i ze španělsky mluvících zemí americkýc...