Cybercomics ukazuje budoucnost světa i moderního divadla

Cybercomics ukazuje budoucnost světa i moderního divadla

Tisk

cybercomics200Cybercomics je sci-fi román z nedaleké budoucnosti od Egona Bondyho, do kterého se se vším vervou pustilo Slovácké divadlo. Svět mafie a nadnárodních společností vás pohltí a nepustí.

 

 

Hlavní hrdinkou je hackerka Vera, pro kterou je kódování denním chlebem. Když dostane nabídku na rozluštění tajného kódu, který může změnit svět, chvíli váhá, ale výzvu přijímá. Tím se roztáčí kolotoč událostí, ve kterém není nouze o smrt ani o zábavu. Děj je velmi napínavý, jakmile vás chytne, jen tak se nepustí. Hodně tomu napomáhá kompozice hry formou filmového střihu. S komiksem má pak společnou nejen onu útržkovitost, ale také práci s barvami, kdy upřednostňuje černou a bílou.

Se scénou samotnou si divadlo také hodně pohrálo. Děj se odehrává před plátnem, na které se promítají různé obrazy, které tvoří pozadí děje. Vykresluje tak například podzemí, zámeček v Lounech či New York, takový, jaký jej neznáte. Až překvapivě užitečný byl také údaj v pravém horním rohu plátna s datem a místem děje, který se tuším nachází i v knižní předloze. Skvělým prvkem byla i mnohdy dramatická hudba, bez které by inscenaci něco chybělo.

cybercomics

Všechny postavy byly skvěle vystylizované – každá měla svůj předem daný charakter i chování a herci do nich perfektně zapadali. Ať už jde o tři agenty, kteří působili v jejich oblecích a s šaškovskými nosy komicky i seriózně zároveň nebo Japonku Liu, která byla závislá na kávě, protože „u nás se pije jen čaj, proto tady pořád piju kafe.“ Vítané bylo i množství herců, kteří se na pódiu vystřídali – oproti hrám, kde se vystřídá sotva 5 herců bylo 17 talentovaných lidí skvělou změnou.

cybercomics3

Největší obdiv zasluhuje představitelka hlavní role Klára Vojtková, a to nejen za to, kolik textu se musela naučit. Pódium si ozkoušela snad ze všech stran a ze všech poloh. Zatímco jednu scénu proseděla, druhou už poletovala s katanou z jedné strany na druhou. A opravdu ne jednou. Ale všechna čest, zvládla cokoliv bez sebemenšího zaváhání. Byla také velmi přirozená, její postava byla ostrá i křehká zároveň, a věřím, že ji fandila každá duše v zaplněném hledišti.

cybercomics4

Slovácké divadlo zpracovalo Cybercomics jako jediné a opravdu si dalo záležet. Vše bylo propracované a některé věci opravdu chytré a obdivuhodné. Proč například ztvárňovat hackerství pouhým ťukáním do klávesnice, když to jde tancem a mimikou? A kdo někdy neměl pocit, že se mu při přemýšlení nerozskočí hlava?

Pódium plné herců, použití audiovizuální techniky, napínavý děj plný inteligentních vtipů –takhle by mělo v dnešní době vypadat divadlo.

cybercomics2

Egon Bondy - Roman Sikora: Cybercomics
Uvádí: Slovácké divadlo
Režie: Jakub Maceček j. h.
Scéna: Miloslav Fekar j.h.
Kostýmy: Eva Jiřikovská
Pohybová spolupráce: Tomáš Sukup j. h.
Hudba: Mário Buzzi
Choreografie: Jitka Josková
Dramaturgie: Libor Vodička
Světová premiéra: 19. 1. 2013
Délka představení: 2:10 h
Hrají: Klára Vojtková, Alžběta Kynclová, Zdeněk Trčálek, Jitka Josková, Anna Pospíchalová, Pavel Majkus, Pavel Hromádka, Kamil Pulec, David Vaculík, Tomáš Šulaj, Josef Kubáník, ,Monika Horká a další

Hodnocení: 100 %

Zdroj foto: slovackedivadlo.cz, autor: Jan Karásek


 

Přihlášení



Martin Němec o svém otci, kterému věnoval knihu Josef Němec – Obrazy a kresby

Košatost a význam umělecké tvorby zobrazuje kniha s názvem Josef Němec – Obrazy a kresby, která současně přiblíží pracovní i soukromou tvář pražského výtvarníka. Jeho synem je Martin Němec, dnes renomovaný malíř a hudebník, duše rockových kapel Precedens a Lili Marlene, jenž potvrzuje, že jablko nepadlo daleko od stromu. Právě on je spolutvůrcem zmiňované výpravné knihy. A protože ji čeká 18. dubna pražský křest v Galerii Malostranské besedy, tak nevím, kdo by o knižní novince, o Josefu Němcovi a o jeho tvorbě povyprávěl víc než jeho syn Martin.

Sebepéče pro pečující

Spousta z nás se může ve svém životě dostat do situace, kdy bude potřebovat pomoc nebo se ocitne v roli pečujícího, ať už na osobní úrovni, nebo té profesionální. Ve společnosti je často zmiňována a probírána role potřebného, ale již se opomíjí myslet na roli pečovatele. I pečující osoba je pouze člověk, se svými silnými i slabými stránkami, který na sebe převzal neuvěřitelný závazek a zejména velkou zodpovědnost. Je potřeba si uvědomit, že i on má svůj soukromý život, své limity a omezené zásoby energie, zvláště v případě, kdy nemá z čeho čerpat.

Banner

Hledat

Videorecenze knih

Rozhovor

Cocotte Minute: Baví mě, jaký mají Pio texty, a jak pracují s češtinou

cocotte-pio-700x420Cocotte Minute zanedlouho vyjedou na své další turné. Tentokrát sebou na něj vezmou hiphopery Pio Squad a slovenské BijouTerrier. O turné, dětech i kariéře jsme si povídali s Martinem Zellerem a Czendou....

Daliborovy dubnové tipy. Co pěkného si přečíst?

Možná jsme podlehli neoprávněnému dojmu, že léto tento rok dorazilo dříve. Jenže příroda změnila názor. Takže co s pošmournými, chladnými a deštivými večery? Máme pro vás opět Daliborovy knižní tipy, které se určitě budou hodit!

Čtěte také...

V disco-operním muzikálu Pudl a pudr představí Geisslers fantastické počátky divadla v Čechách

pudl a pudr 200Divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten uvede v neděli 25. září 2022 v Divadle VILA Štvanice pražskou premiéru autorského nově-barokního muzikálu Pudl a pudr. Představení roztančené v rytmu disco-opery je inspirováno pražskými divadelními ...


Literatura

Skutečná přítomnost. Středověký obraz mezi ikonou a virtuální realitou

altTaké vás otravuje procházet sály s gotickým uměním? Tady Ježíš na kříži, onde pieta, tam zase madona. Občas nějaký svatý se svatozáří. A znovu totéž. Jednou to všechno vyřezané nebo vytesané, jindy namalované. Umělci tvořili svá díla podobná si jako vejce vejc...

Divadlo

Společenstvo vlastníků ukazuje přehlídku typických Čechů

spolecenstvo vlastniku 200V rámci festivalu Setkání Stretnutie do Zlína přijelo také pražské Divadlo Vosto5 se svou hrou Společenstvo vlastníků. Letošní ročník se nesl v duchu biografií, ale také tématu „co dnes znamená být jiný“, což se v n...

Film

Jak si vytváříme mýty: Ztraceni v Mnichově

Ztraceni perexZpola mystifikační, zpola demystifikující komedie Petra Zelenky ZTRACENI V MNICHOVĚ, na jejíž výrobě se podílela též Česká televize, vzbudila největší poprask nikoli svým tvarem či příběhem, nýbrž téměř předná...