Když se nejhorší noční můry stávají realitou…

spolceni nicemu200Loni v únoru vydalo nakladatelství Grada objemnější detektivní příběh Spolčení ničemů, které napsal uznávaný francouzský autor Maxime Chattam. Pokud holdujete detektivním příběhům a nevadí vám brutální, opravdu drsné provedení, pak vám tento napínavý a místy nechutný příběh vřele doporučuji.

Autor u nás neznámý, ve Francii jednička

Maxime Chattam (* 1976) je francouzský spisovatel, který strávil v dětství několik let v Americe, kde se některé jeho romány odehrávají. Studoval moderní literaturu a později krimonologii na univerzitě v Paříži, ale studium nedokončil. Místo toho začal pracovat v knihkupectví a o víkendech se věnoval psaní. První román Ďáblova duše mu vyšel v roce 2002 a vznikl podle něj i televizní film. Od té doby napsal 26 románů a etabloval se jako muž číslo 1 francouzského thrilleru.

„Násilí je nakažlivé“

Francií otřásají případy bestiálních zločinů, promyšlených brutálních vražd. Vyšetřuje je zejména trio detektivů Alexis Timée, krásná Ludivine Vankerová a neohrožený Segnon Dabo. Ke spolupráci přemluví i expertního kriminologa Richarda Mikelise, který se k vyšetřování vrací z důchodu, jelikož náplní jeho práce je vcítit se do role pachatelů – a to rozhodně není jednoduchá ani pěkná práce. Před tímto týmem stojí nelehký úkol, zastavit epidemii vražedného násilí. Neboť při bližším zkoumání zjišťují, že hrůzné události nemá na svědomí pouze jeden pachatel a delikventi dokonce neoperují pouze ve Francii, ale i v dalších státech a jejich činy jsou koordinové. Jak do toho zapadá nacistické dědictví a co všechno se musí stát, aby bylo zlo poraženo?

„Násilí je droga“

Spolčení ničemů, tedy vrahů, vyvrhelů, pedofilů, prostě lidské spodiny, se předhání v tom, kdo provede ohavnější zločin. Musí být zastaveni, ale původ tohoto spolku je překvapivý a sahá daleko do minulosti, takže vymýtit je nebude jen tak jednoduché. Autor rozehrál mimořádně zajímavou hru tím, že dokázal umně propojit několik zdánlivě nesouvisejících věcí a vytvořit logické, napínavé a velmi brutální dílo. Chattam se rozhodně nebojí experimentovat, vždyť už rozdělení knihy v půlce na dvě části bylo zajímavým zvratem. Zakomponování nacistických ideologií se může zdát prvoplánovité, nicméně do schématu ničemů sedí a rozhodně nepůsobí jako pěst naoko. Překvapilo mě, že jsme se při vyšetřování nedrželi jen Francie, ale navštívili jsme i Skotsko, Polsko a Kanadu.

Moderní krimi

Spolčení ničemů je prvním dílem série Ludivine Vankerová a začíná pěkně zostra! Přináší napínavý příběh plný brutálních případů, na které musíte mít silný žaludek, takže tohle čtení rozhodně není pro všechny. Autor se nedrží zpátky a přináší nečekané zvraty, napětí a to vše rychle utíká díky krásné stylistice a rychlým úderným dialogům. Pokud na to máte žaludek, určitě tento příběh vyzkoušejte!

spolceni nicemu

Název: Spolčení ničemů
Autor: Maxime Chattam
Žánr: detektivka, krimi
Originální název: La conjuration primitive (2013)
Nakladatelství: Metafora
Rok vydání: 2021, pevná vazba
Počet stran: 448

Dvě tvořilky, díky nimž se v jihočeské Soběslavi kreativně vyřádí děti i dospělí

kreativ sobeslav rozhovor200První březnové dny přinesou jistě nejen závan jara, ale i pořádný průvan kreativity, který mají na svědomí Michaela Oubramová Radová a Martina Šimonová. A odkud vane vítr, to vám t...

Sedm čísel o zločinu v ženském pojetí

Sedm čísel 2

Už samotná obálka čtenářům napovídá, čeho se v thrilleru Sedm čísel dočkají. Anna Karolina se představuje české čtenářské komunitě a nabízí zajímavě pojatý příběh, který se může zalíbit ženám i mužům.

Připravte si doma nějaký luxusní dezert

moderni ceska cukrarina 200Nakladatelství Motto se chytilo příležitosti a v době slávy pořadu Peče celá země vydalo knihu jednoho z porotců – Josefa Maršálka. Jedná se o působivou kuchařku s názvem Moderní česká cukrařina.

...

Festival DIVADLO: demonstrace v Rusku, válečné Japonsko i Ingmar Bergman

ljud invasionMezinárodní festival DIVADLO oslaví od 12. do 20. záři v Plzni dvacáté narozeniny. V hlavní části připravil pro návštěvníky do 16. září přes 40 představení předních zahraničních a domácích divadel, v rámci epilogu pak 17. ...

Hotel – když nedokážete žít sami se sebou

hotel uvodkaŠtěstí, to je krásná věc, ale ani snaha a pečlivé plánování ho v životě nezajistí. O tom, se přesvědčí i hlavní hrdinka švédsko-dánského dramatu Hotel. Skandinávský dům ve spolupráci s Komorním kinem Evald v rámci cyklu Severské filmové čtvrtky ...