Revue Bublifuk nabízí novou porci komiksových bublin

bublifuk perexJiž šestkrát mě potěšila komiksová revue Bublifuk, tentokrát s názvem Moře bublin. Klára Smolíková, editorka Bublifuku a autorka několika zařazených komiksů, v úvodu sděluje, jaké změny se spoluautory v Bublifuku učinila tentokrát: místo Zeleného vlka, který úspěšně dokončil svoji misi, nově zařadila seriál biblických příběhů. Ostatní zavedení hrdinové nás však nadále baví svými příběhy. Opět se setkáváme s Fernandem a Stellou, předbíhajících svoji dobu a tentokrát vynalézajících mechanického rytíře, aby odrazili armádu. Jejich příběhy píše Jiří W. Procházka a kreslí Vojtěch Šeda. Jako vždy je na závěr opět zařazen úkol pro malé vynálezce: vyrobit si papírové rytíře a k nim Fernanda a Stellu z ruličky od toaletního papíru. S vlastnoručně vyrobenými hračkami si pak lze zahrát divadlo a strávit tak příjemné deštivé odpoledne.

Vynálezce Alva společně s kamarádem Filipem v příběhu Na pouti autorů Kláry Smolíkové a Jiřího W. Procházky najdou díky horské dráze mamince jejího ztraceného synka Honzíka. Tento jednostránkový komiks kreslí Luděk Bárta.

Karel Jerie se tentokrát spojil s Klárou Smolíkovou a vytvořili společně komiksový seriál Biblické příběhy. Začínají známým starozákonním příběhem Davida a Goliáše, ve kterém malý a zdánlivě bezmocný David zvítězí svojí chytrostí nejen nad mocným vojevůdcem Pelištejců Goliášem. Být malý totiž znamená hledat řešení, která ostatní nevidí. Autoři sáhli do osvědčených vod, ale mám pocit, že se závažností obsahu (byť podaný zjednodušeně) tento komiks trošku vymyká ostatním.

K mým nejoblíbenějším hrdinům patří Píp & Půp autorů Martina Šinkovského a Ticha762. Jako vždy tihle dva zažijí neuvěřitelné dobrodružství. V roboškole se totiž odehrála událost, která v celé vznešené historii této instituce nemá obdoby. Učitel R.T.800XP známý jako Prachabroky uloupil originální rukopis zákonů robotiky od Isaaca Asimova. Pípovi a Půpovi se za pomoci roboducha desátníka Bajoneta možná podařilo zachránit lidstvo. Tenhle příběh však asi ještě nekončí…

Rovněž Agenti Tajné dvojky autorů Kláry Smolíkové a Viktora Svobody se činí. Tentokrát řeší případ ukradených jahod. Kdo chodí tetě Míle na jahody? Artur a Bára záhadu vyřeší. A kdo si neví rady, najde řešení pod čarou na konci příběhu.

Na své si přijdou i příznivci dobrodružných romantických příběhů. Tři mušketýři, které volně podle předlohy Alexandra Dumase převedl do komiksové podoby Petr Kopl, pokračují epizodou „Konec mušketýrů?“. Kardinál Richelieu si stěžuje králi na mušketýry a žádá ho, aby mušketýry zrušil. D´Artagnan získává nového sluhu. A protože měl jen jedinou podmínku, totiž aby nechtěl plat, stává se jeho pomocníkem pes. Král svého kardinála pěkně vypeče, takže se v tomto díle opět náramně pobavíme. Královsky jsem se bavila nad slovními hříčkami při rozhovoru mezi kardinálem a králem. Petr Kopl se zde opět vyřádil.

Hilfréd Hubertus Babočka, jehož příběhy vymýšlí a kreslí Tomáš Kučerovský, se vyvleče z prekérní situace, kdy po něm oba sourozenci Péťa a Péťa požadují nový mobil a tablet. Vypráví jim příběh o ďábelském vynálezu jeho přítele doktora Puppenheimera,který vystavoval na světovém festivalu vynálezů. Šťastný konec má opět své poučení: „Není nutné mít vždycky ty nejnovější technické novinky. Důležité je vědět, co a jak správně použít.“

Také dobrodružný příběh Piráti na suchu autorů Kláry Smolíkové a Lukáše Fibricha pokračuje v líčení příběhů pirátů Karlose a Alfonse a mluvícího papouška Krákory. V epizodě Vyhaslé ohniště zjistí, jak je těžké rozdělat oheň. Padnou dokonce i nadávky „U smrduté sardinky“ či „Hrom aby do toho praštil“. Krákora však projeví svůj důvtip a odvahu a vše zachrání. Po přečtení mám vždycky dobrou náladu.

Prakomiksy, které píše Tomáš Prokůpek, tentokrát představí německého kreslíře obrázkových seriálů Karla Pommerhanze (1857–1940), žijícího před válkou v Praze. Narodil se poblíž Liberce, absolvoval pražskou Akademii výtvarných umění v Praze a živil se zde jako malíř. Později se přestěhoval do Mnichova, kde spolupracoval s populárním humoristickým časopisem Fliegende Blätter. Některé jeho komiksy přetiskl i český dětský časopis Malý čtenář. Jako první kreslíř z českých zemí se prosadil v Americe. V deníku Chicago Tribune například vycházela jeho série The Bad Boys (Rošťáci).

Jako vždy je revue zakončena příběhem knihomola Bubu, který nakreslila Bára Buchalová na námět Ondřeje Buchala. V příběhu Bubu novinářem se Bubu rozhodne vydávat vlastní noviny, protože ty stávající se kvůli množství špatných zpráv a skandálů nedají číst ani žrát. No, Bubu mi mluví z duše.

Revui Bublifuk mám ráda. Zachovává si vysokou úroveň, za kterou je nutno autory pochválit. Potěší jak čtenáře, kteří rádi řeší záhady, založené na postřehu a logických úvahách, tak čtenáře libující si v dobrodružství. Je to zábavné, hravé a milé čtení pro celou rodinu. Doslova „Pro radost dětem“ ho vydal Stanislav Juhaňák –Triton v Praze. Moc se nám bude hodit spolu s předchozími díly na prázdninové cesty.

bublifuk

Bublifuk 6. Moře bublin
Editorka: Klára Smolíková
Scénář a text: Bára Buchalová, Petr Kopl, Tomáš Kučerovský, Jiří Walker Procházka, Tomáš Prokůpek, Klára Smolíková a Martin Šinkovský
Kresba: Luděk Bárta, Bára Buchalová, Lukáš Fibrich, Karel Jerie, Petr Kopl, Tomáš Kučerovský, Viktor Svoboda, Vojtěch Šeda a Ticho762
Jazyková korektura: Dana Veselá
Grafická úprava: Dita Baboučková
Žánr: komiksová revue pro děti
Nakladatelství: Stanislav Juhaňák – Triton Praha/Kroměříž
Rok vydání: 2017
Počet stran: 32

Zdroj foto: Triton Praha

Rozhovor s Honzou Vedralem o crowdfundingové kampani Headlineru

1 titulka-marpo-300x400Hudební magazín Headliner je na české scéně určitým unikátem. Navazuje totiž na kvalitní tištěné časopisy, ale v jeho stránkách si můžete listovat digitálně. Navíc velice často nabízí exklusivní obsah, který nik...

Vydejte se po stopách Torzového vraha a odhalte jeho identitu

zbytecna obet perexCleveland, rok 1938. Velká hospodářská krize propukla naplno. To však není jediný problém, se kterým se město musí vypořádat. Vraždící šílenec si vybírá své oběti z těch nejubožejších členů společnosti, z nichž po jeho řáděn...

Závěr série o hodné holce

Mrtva holka dobra holka200Young adult od Holly Jacksonové vychází od roku 2020 v nakladatelství Cosmopolis a v loňském roce tato série dospěla do finále. Jaké jsou tedy dva její poslední díly?

...

Ať vejde ten pravý. Švandovo divadlo uvede drama o lásce, dospívání, šikaně a blízkosti

At vejde ten pravy 200Prvním divadlem v metropoli, které už koncem května otevře dveře divákům, je pražské Švandovo divadlo: a publikum přivítá hned premiérou. Hru Ať vejde ten pravý nastudovanou podle světoznámé předlohy uvedou u Švandů v české...

Strážci galaxie

Strazci galaxie 200Do chvíle, než přišel konkurenční DC Comics s perfektním Mužem z oceli, neměli marvelovci problém. Ostatně, úspěch Iron Mana, Thora, či Avengerů to jasně dokázal. Jenže, i ti největší hrdinové se p...