Marcela Zlatohlávková: Mudry

Marcela Zlatohlávková: Mudry

mudry 200Sám sobě léčitelem, zní podtitul této knihy. Je celkem útlá, ale čtivá, její obsah shltnete za hodinku. Dojem, který zanechává je  ale velmi zvláštní. Na jednu stranu jde o léčitelskou techniku, která tu není ještě příliš rozšířená a tak k ní běžný čtenář může snadno vzhlížet s nedůvěrou, na druhou stranu jsou mudry tak jednoduché, že pocítíte ihned alespoň zvědavou potřebu si je vyzkoušet. „Než se nějaká nemoc ukáže na fyzické úrovni, začnou změny v mysli a v bioenergetickém „obalu“. Na bioenergetickou úroveň účinně působí používání gest, kterým říkáme mudry či jóga prstů. Ta nám mohou pomoci v chronickém stádiu nemoci, i v době, kdy se nemoc teprve ohlašuje. Jednotlivé mudry, které v knize najdete, jsou popsány jasně a stručně a doplněny možnými alternativními způsoby léčení, které jsou v daném případě nejvhodnější. Kniha zdaleka neobsahuje všechny mudry; je zaměřena na ty, které vám mohou rychle a účinně pomoci v případě  potíží nebo akutních problémů.

Nezapomeňte, že alternativní léčba vyžaduje čas. Mudry nejsou spolknutí zázračné pilulky, nýbrž  práce na zlepšení zdravotního stavu, abyste v případě nemoci mohli žít plnohodnotný život a abyste žili déle. Mudra vás stojí pouze trochu času, soustředění a energie. A o existenci určité formy životní energie se hovoří ve všech kulturách, které na zemi najdeme. Byli bychom sami proti sobě, kdybychom ji nevyužili k posílení toho nejdražšího, co máme – vlastního zdraví.“

Ano, téměř všechny kultury znaly nějakou formu bioenergie a tak logicky není důvod tuto metodu zavrhovat. Marcela Zlatohlávková zde vyjadřuje názor, že psychická energie člověka je rovnocenná té fyzické a emocionální i fyzické tělo je pevně spojeno. Velice mne zaujalo po jednání o psychických upírech. Tady se každý z nás může rozhlédnout po okolí a  sami posoudit pravdivost jejich slov:

„Ve filozofii starých Číňanů se říká, že vše je energie – tedy i nebe, země, člověk a duše. Nepřímo lze čerpat energii i z ostatních živých bytostí,a le tato energie už nemá čistou formu, je poznamenaná dotyčnou bytostí, dost často negativně. Proto se ti, kteří ji čerpají, postupem času stávají horšími a mají řadu nectností, jimiž dříve netrpěli.

Existuje domněnka, že kosmickou energii tvoří pouze záporné ionty. Nejméně se jich nachází ve velkých městech a v místech se silným elektromagnetickým znečištěním. Obyvatelé těchto oblastí jsou více stresovaní a podráždění; nedostává se jim energie, kterou musí krást jiným, a zároveň se obávají, aby ji někdo nebral jim. To se ve většině případů děje na podvědomé úrovni.

Naopak nejvíce záporných iontů je na volných plochách, kde fouká vítr, jako jsou hory a moře. Proto se tam cítíme dobře a jsme spokojeni. Na takových místech bychom měli pobývat co nejvíce, protože právě tam můžeme čerpat to nejdůležitější – sílu, kterou k životu tolik potřebujeme.“

mudry

Postupně v čtenáři tvoří pocit, že na mudrách opravdu něco být může a vzbudí zvědavost.  Že energie opravdu fungují.  Vzbuzuje touhu to vyzkoušet. Důvěryhodnost. Jak si nakonec s celým textem poradíte, je na vás.

Ačkoliv mudry nejlépe fungují při dlouhodobém cvičení, několik minut denně, v podstatě nějaký účinek pocítíte na svém těle už ve chvíli, kdy to zkusíte, po několika sekundách. Je to spojení zvláštních energií v našem těle. Najdete tu nejen jednotlivé mudry na základní lidské zdravotní neduhy (je jich celkem 42), ale i jiné další metody, jak léčivé účinky těchto gest ještě podpořit, kdy je nedělat a pro koho případně nejsou vhodné.

Kniha Marcely Zlatohlávkové mi přijde velmi dobře poskládaná a logicky sestavená. Stručně, jasně. Poutá čtenářovu pozornost od nejopatrnějších záblesků do doslova ohně zájmu ke konci knihy, což je dokonalé! Bez zbytečných řečí stvořila něco, co lze použít jako rádce, domácího lékaře a sáhnout do knihy velmi rychle bez dlouhého hledání.  Je to zcela určitě něco, co stojí za úvahu, nad čím se stojí zamyslet, vždyť už jen třeba proto, že je to metoda stará tisíciletí a stále funguje! Co se mi na knize ještě líbí, že Marcela Zlatohlávková píše velmi jemný a jednoduchý stylem. Takovým, který mi připomíná dětské vnímání, čisté a ryzí. A to je u podobného tématu více než příhodné.

O autorce:
Marcela Zlatohlávková je šéfredaktorkou týdeníku Spirit a autorkou knihy Chiromancie – nejpůsobivější věštecká metoda. Metodami jemnohmotného léčení se zabývá řadu let, vede kurzy a semináře, jak lépe porozumět vlastnímu zdraví. Mezi její obory patří i alternativní způsoby léčby, síla mysli i její ovlivňování pozitivním přístupem k životu a individuální karmou.

Název knihy: Mudry, sám sobě léčitelem
Autorka: Marcela Zlatohlávková
Fotografie v knize: Danuše Mudriková
Vydalo: Eminent
Hodnocení: 80%

Veverčák Píťa se vrátil

Veverčák Píťa se společně s hajným Petrem objevili v knize Víš, kde jsou děti stromů? a nyní se vrací v titulu Kde si Píťa chladí tlapky? Nakladatelství Kazda

Ženy, které milují příliš a doufají, že se jejich partner změní

Doufáte, že se váš partner, který vám ubližuje, změní? Ne, nezmění! Kniha z nakladatelství Portál psychoterapeutky Robin Norwood je o citové závislosti ve vztazích a pomáhá ženám najít cestu k sobě a odejít z nevyhovujícího vztahu. Je plná skutečných příběhů žen, které milovaly příliš… Nakladatelství Portál

Tomáš Löbl: Jsem trošku pověrčivý

1Herce a zpěváka Tomáše Löbla můžete vidět na jevišti Divadla Kalich v muzikálech Osmý světadíl, Pomáda, Atlantida a Srdcový král. Kterou ze svých rolí má nejraději se dozvíte v následujícím rozhovoru, který  poskytlo Divadlo Kalich

...

Michael Krásný vydává druhé album 20:20

Michael Krásný, kontrabasista, baskytarista, zpěvák a dlouholetý doprovodný hráč trumpetisty Laca Decziho, vydává druhé sólové album s výmluvným názvem 20:20. michaelkrasnymusic.com

Romantika + akce = Střemhlavý pád

stremhlavy pad 200V listopadu vydalo nakladatelství Ikar další knihu z Edice světový bestseller, tentokráte zacílili na ženy a vsadili na tutovku v podobě Sandry Brown. Její Střemhlavý pád má ty správné složky, aby vytvořil napínavou akční knihu p...

Šrámkova Sobotka očima Reného Nekudy, lektora dílny tvůrčího psaní (ve zkratce)

Jananas sramkova sobotkaPrvní týden v červenci patřila, patří a věřme, že i patřit bude Sobotka Festivalu českého jazyka řeči a literatury. Na několika ročnících jsem byla (ještě jako zaměstnanec nakladatelství Albatros a posléze Amulet),...

Prokleté a dokonalé Úplné zatmění

uplne zatmeni 200Na zlínském jevišti se v sobotu 24. října 2015 představili herci z Městského divadla Mladá Boleslav v proklatém dramatu Úplné zatmění o Paulu Verlainovi a Arthuru Rimbaudovi. Představení režíroval Pavel Khek, ve Zlíně známý díky ins...

NEBEZPEČNÁ METODA pohledem muže a ženy
ImageDva redaktoři, dva pohledy na jeden film. Netradičně našim čtenářům přinášíme dvojí pohled na nový film Nebezpečná metoda, který vstoupí do kin 26. ledna 2012.
...