Politika očima mladého aktivisty

Politika očima mladého aktivisty

ocima mladeho aktivisty 200V nakladatelství Pointa vyšla kniha Očima mladého aktivisty od Šimona Hlinovského, absolventa politologie zajímajícího se o veřejné dění.

Autor v úvodu píše, že se už v dětství zajímal o politiku a poprvé šel na demonstraci proti vládě premiéra Grosse. „Politický vývoj po roce 2013 mě přiměl chodit na demonstrace stále častěji. Když už se v nějakém televizním pořadu dostanu ke slovu, nikdy nestihnu říct všechno, co bych chtěl. I proto jsem se rozhodl vydat knihu. Dalším důvodem je, že z knihy se třeba i budoucí generace dozvědí, co jsme v minulosti prožívali,“ dodává.

Právě tento pohled do nedaleké minulosti mi na knize přišel moc zajímavý. Autor je podobně starý jako já, tudíž jsem dobře věděla, o jakých událostech píše. Ale byla jsem mnohdy překvapena, ve kterém to bylo roce a umožňovalo mi to porovnávat dané situace se současností. A že něco takzvaně „uzrálo“.

„Když mluvil Andrej Babiš, mnohokrát se publikum hlasitě smálo. Doufal jsem, že to bude na diváky u obrazovek fungovat a že si uvědomí, jak je Babiš všem pro smích. V tom jsem se ale zmýlil. Tehdy podle mnoha průzkumů vycházelo, že hnutí ANO se dostane do sněmovny, byť ještě měsíc před volbami to tak nevypadalo. Myslel jsem si, že získá okolo 10 %. Netušil jsem, že nakonec bude druhou nejsilnější stranou se 47 % poslanci (jen o tři méně než ČSSD) a vstoupí do vlády premiéra Bohuslava Sobotky.“ (str. 37)

Šimon Hlinovský v krátkých kapitolách popisuje například prezidentské volby v roce 2013, kdy pomáhal Karlu Schwarzenbergovi, jeho další aktivity pro TOP 09, účasti na demonstracích a také účasti v televizních pořadech jako je Máte slovo nebo Aréna Jaromíra Soukupa. Na tento pohled z druhé strany jsem se před čtením moc těšila a nebyla jsem zklamaná. Dozvěděla jsem se spoustu zajímavostí jak o práci policie na demonstracích a podobných akcích, tak o zákulisí televizních studií. Například jsem nevěděla, že se do Máte slovo dá dostat buď přihlášením do televize, nebo na pozvání někoho z hostů.

Kniha Očima mladého aktivisty splnila mé očekávání. Připomněla jsem si díky ní některé události a zjistila spoustu nových informací. Autor mi byl sympatický svou aktivitou i povahou. Především jsem na něm ocenila, že prezentoval svůj názor, ale neměla jsem dojem, že mi ho nějak cpe. Otázkou je, jak to bude vnímat někdo s opačným politickým postojem, ale kdo ví, jestli si někdo takový ke knize najde cestu a ocení ji.

Šimon Hlinovský vystudoval politologii na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze. V současné době pracuje ve velké softwarové společnosti. Píše články do ATYP magazínu a příležitostně i do jiných internetových magazínů. Ve volném čase se podílí na prospěšných charitativních projektech a pořádá různé akce pro mládež. Rád vystupuje v televizních soutěžích a diskusních pořadech. Protože se vždy zajímal o politiku, často navštěvuje různé demonstrace a o své zážitky se rozhodl podělit prostřednictvím této knihy.

ocima mladeho aktivisty

Očima mladého aktivisty
Autor: Šimon Hlinovský
Žánr: populárně naučná
Nakladatelství: Pointa
Rok vydání: 2021
Počet stran: 264
Hodnocení: 77 %

Ráda bych si zazpívala s Jaroslavem Svěceným

Zpěv ji okouzlil již v dětství. Studium na konzervatoři nevyšlo, touha po zpěvu ale zůstala a nakonec se na základě konkurzu dostala do operetního souboru Divadla J. K. Tyla v Plzni, kde pak zpívala i v opeře. Po odchodu z angažmá v divadle nadále hostovala. Pak několik let vystupovala v Německu a skandinávských zemích. Po návratu do Čech působila ve finančnictví a nakonec se ke zpěvu Miriam Čížková vrátila. Dnes nejen koncertuje, ale také vede dětský pěvecký kroužek Svět kvítek.

Olomoucká Liška B. je inscenace půvabná a svébytná i díky silné hudební složce

Kdysi jsem viděl v hukvaldském amfiteátru operu Příhody lišky Bystroušky, což na mě natolik zapůsobilo, že jsem se stal milovníkem hudby Leoše Janáčka. Jenomže očekávaná premiéra inscenace nazvaná Liška B., která proběhla v pátek 19. ledna v Moravském divadle Olomouc, je přece jenom jiná písnička. Nicméně i hudební stránka nové inscenace je velmi silná.

Vinylovehodiny.cz: „Honza ten nápad viděl někde na cestách a uvízl mu v hlavě“

vinylove hodiny 200Rádi bychom vám v tomto rozhovoru představili mladou designerskou dvojici – Kateřinu Dobískovou a Jana Čížka z Olomouce - která vyrábí hodiny ze starých vinylových desek. Vystupují pod značkou vinylovehodiny.cz, recyklují staré desk...

Machiavelliho Vladař – cynik nebo realista?

Politika je umění, jak zacházet s mocí, aby se dosáhlo úspěchu. Má se zabývat tím, co je, nikoli tím, co by mělo být. V politice neexistují zcela bezpečné směry, obezřetnost spočívá ve výběru těch nejméně nebezpečných.

Zábava nejen na prázdninové cesty

kouzelne cteni 200O edici Kouzelné čtení společnosti Albi jsme vás na Kultuře21.cz už informovali a nyní bychom vám rádi představili dvě knihy a hru, které zabaví vaše ratolesti nejen na cestách. Konkrétně se jedná o mluvící knihy Česká republika a Svět zvířat a interaktivní Hru ...

Finále stockholmské story

top dog200Švédský autor Jens Lapidus dopsal finále trilogie, ve které se setkávají dva protipóly - svědomitá právnička Emelie a bývalý gangster a vězeň Teddy. Do jakého případu se tentokrát namočí a jak celá jejich (love)story skončí?

RockOpera Praha zahajuje novou sezónu Trojou s Evou Urbanovou v roli bohyně lovu Artemis

evaurbanova 200Pražská RockOpera zahajuje novou divadelní sezónu, která se ponese na vlně festivalu RockOpera Europe 2022. V jeho rámci přivítá v září hvězdy liverpoolského rádia Bloodstream Conalla Longa a Martina Haryndu.

...

Kniha filmu: velké ideje jednoduše vysvětlené

kniha filmu200V dubnu vyšel u nakladatelství Universum další díl z encyklopedické řady Kniha…, tentokráte Kniha filmu. Takže. Filmoví nadšenci, pozor a připravit na značkách!