Ladislav Špaček do každé knihovny

Ladislav Špaček do každé knihovny

Spacek obchodni perexNakladatelství Fragment nedávno vydalo velmi poučnou a praktickou knihu od mistra etikety Ladislava Špačka s názvem Úspěšný obchodní zástupce, která se zabývá především etiketou a zdařilou prezentací sebe sama.

Etiketu neboli pravidla zdvořilého chování, by měl ovládat každý člověk nebo se o to minimálně snažit. Větší důraz by na ni měli klást především ti, kteří jsou denně ve styku s lidmi a potřebují na ně udělat dobrý dojem. Mezi ně patří právě obchodní zástupci nebo podnikatelé, pro které je tato kniha primárně určena.

V úvodu knihy najdeme krátké informace o úspěchu a také tipy pro začátek podnikání. Dozvíme se cenné věci jak o životopisech, motivačních dopisech a přijímacích pohovorech, tak o získávání nových klientů. S tím souvisí i další kapitola věnující se business komunikaci, která plynule přechází do business etikety. Kromě „základu“ typu představování, podávání ruky a oslovování, se poučíte i v oblasti etikety „všedního dne“. Víte například, jak jít správně se ženou po ulici či pod deštníkem?

„V dešti je na muži, aby se postaral o pohodlí váženější osoby. Deštník tedy nese muž, a to tak opatrně a dostatečně vysoko, aby ženě nezpůsobil místo komfortu újmu na účesu.(…) Často se stává, že muž ani nezaregistruje, že žena stojí před výlohou s parfémy a mokne, kdežto on pokračuje v plnění úkolu – cestě do divadla. Společenská pravidla s tím počítají a nabízejí řešení: pod deštníkem se žena může do muže zavěsit vždy, bez ohledu na vztah, který je mezi nimi. Jde o čistě technické opatření (aby muž měl ženu stále „pod kontrolou“), nikoli o demonstraci intimního vztahu mezi nimi. Potkáme-li tedy pana ředitele s jeho asistentkou za slunečného dne, jak do sebe zavěšení odcházejí na oběd, můžeme nás napadnout leccos, pokud však prší a pan ředitel nese deštník, nesmí násnapadnout nic.“ (str. 105)

Dále se Ladislav Špaček podrobně věnuje obchodním schůzkám a to hned na různých místech – především tedy v kavárnách i restauracích, ale také v domě klienta či na hromadných společenských událostech. Dozvíte se mnoho podrobnosti o stolování a často se dočkáte upozornění na to, že při jídle musíte konverzovat. Závěr knihy je věnován etiketě oblékání a business dresu obecně.

Jak je patrné z ukázky citované výše, kniha je protkána humorem Ladislava Špačka, který dokáže důležitou teorii vždy lehce a nenásilně odlehčit. Styl je tak velmi čtivý a mnohdy vás přiměje k pousmání. Celkově je kniha velmi přehledná a hlavně názorná – každé téma je doplněno fotografiemi, které jasně ukazují co a jak. Jsou velké a kvalitní, takže jednoznačně palec nahoru.

Do této knihy si budu velmi často chodit pro rady a doporučovala bych to každému, protože slušné chování se cení.

Ladislav Špaček se narodil 17. srpna 1949 v Ostravě, původním povoláním je pedagog. Vyučoval na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, poté byl redaktorem a moderátorem Československé televize. Od roku 1992 působil jako mluvčí prezidenta Václava Havla a účastnil se tak mnoho vrcholných společenských událostí. Je autorem a protagonistou televizního seriálu Etiketa a Mr. E pro děti. Také napsal řadu knih, například Etiketa, Velká kniha etikety, Komiksová etiketa, Špaček v porcelánu a další. Působí jako konzultant v oboru komunikace a etikety, pořádá přednášky pro veřejnost, pro manažery firem a úřadů a pro politiky.

Úspěšný obchodní zástupce

ladislav spacek

Autor: Ladislav Špaček
Žánr: náučná
Nakladatelství: Nakladatelství Fragment
Počet stran: 214

Zdroj foto: fragment.cz

Civilizace – jak by se také mohly odvíjet dějiny

Většině historiků se naježí všechny chlupy, když jsou tlačeni do odpovědí na otázku, co by následovalo, kdyby se nějaké klíčová událost odehrála jinak, než jak se odehrála (kdyby v punských válkách Kartágo porazilo Římany, kdyby stavovská vojska uspěla na Bílé Hoře, kdyby Napoleon zdárně obsadil Rusko a odvrátil porážku u Waterloo, kdyby Hitler zvítězil ve druhé světové válce, kdybychom se v roce 1938 nebo 1968 aktivně bránili…). Nakladatelství Argo

Dívka s dýkou v duši a s nožem v ruce

Ožehavé téma incestu tvoří děj psychologického románu Markéty Harasimové. Tato autorka má na svém kontě již pěknou řádku románů cílených zejména na ženy. Jedná se jak o klasické romantické příběhy s prvky erotiky, tak o psychologicky laděné thrillery. Tentokrát zvolila opravdu silný námět. Jedenáctiletou Eriku začne sexuálně zneužívat otec a matka před tím zavírá oči. Dá se žít s touto trýznivou zkušeností? Platí i zde, že zlo plodí další zlo? Nakladatelství MaHa

Herečka Veronika Kubařová: „Všechny role jsou jako moje děti“

200rozMladičkou Veroniku Kubařovou můžete znát z především z nejen teenagerovských filmů Rafťáci, Ženy v pokušení, Můj vysvlečenej deník či Lidice. Momentálně však tvrdě zkouší v Městských divadlech pražských Markétu. Kterou? Lazarovou! Její premiéra proběhne...

Láká vás včelařství? Pak si nenechte ujít tuto audioknihu

V nakladatelství Kazda vyšla po knize i audioverze titulu Srdce včely má pět komor s podtitulem Jak jsem se stala včelařkou od autorky Helen Jukes. Nakladatelství Kazda

Jak udržovat mozek zdravý a mladý?

neuroimunita200K čtenářům se nyní dostala velmi zajímavá kniha Neuroimunita autorek Michal Schwartzové a Anat Londonové s předmluvou Olleho Lindvalla. Autorky si v ní kladou závažné otázky typu, zda je možné udržet mozek mladý a zdravý navzdory letům opotřebení, zda je možné léčit o...

Horáčkův Český kalendář nejen na rok

CeskyKalendar perexNa tři tradice navázal Michal Horáček ve své knize Český kalendář, která je zároveň jeho první básnickou sbírkou. Útlá knížečka obsahuje villonské balady rozdělené do cyklů inspirovaných ročním kolob...

Divotvorný hrnec – muzikál v barvách duhy

200hrnecMěstské divadlo Zlín zahájilo sezónu muzikálem od Voskovce a Wericha Divotvorný hrnec. Jak se s tímto kouzelným příběhem o hledání štěstí na konci duhy vypořádali, se dozvíte v tomto článku.

...