SMRT VE VRATISLAVI

SMRT VE VRATISLAVI

SmrtVeVratislavi PerexV cyklu Hříšní lidé Království českého, vyšla další zajímavá knížka Vlastimila Vondrušky. Čtivý detektivní román z doby našich dávných prapředků, okořeněný brilantním a nečekaným rozuzlením, královského prokurátora Oldřicha z Chlumu a jeho přátel, jenž baví a zaujímá mnoho čtenářů, kteří již měli možnost se seznámit s některým z předešlých vydaných titulů, čeká právě na vás a nebudete litovat. Každý titul má svůj vlastní děj a své prostředí, ve kterém se odehrává a lze je číst nezávisle na době vydání.

Král Přemysl II Otakar rozšiřuje úspěšně svá území, ale doma zápasí s odbojnou šlechtou, která sice stále bojuje proti sobě, ale dokáže se vždy sjednotit proti němu. Proto ve svých podezřeních musí jednat velice opatrně. Tentokrát si pro svého prokurátora Oldřicha z Chlumce, připravil cestu do Vratislavi. Jak bylo jeho zvykem, celou záležitost vysvětlil politicky, tudíž mu neřekl prakticky nic. Navíc ještě do všeho zapletl i prokurátorovu manželku Ludmilu. Ta možnost podílet se na „vyšetřování“ přivítala, její muž z toho však nebyl vůbec nadšen, nechtěl se s ní veřejně dělit o moc. Ovšem jak později zjistil, příčinou k tomu byla hlavně královská zlomyslnost. Rozluštit utajeně proč se ztratil králem poslaný šlechtic, o kterém sice prozradil jeho jméno i to, že se vydával za francouzského rytíře, jenže účel jeho cesty už si nechal pro sebe, způsobilo Oldřichovi nemalé svízele již na začátku. První problém, jak se dostat v utajení do Vratislavi, když osoby Oldřicha i jeho panoše byli velmi známé a také krásná Ludmila budila vždy nevšední zájem, vyřešil částečně panoš Ota. Opět muselo dojít nejen na převleky, ale na radikální změnu všech tří. A tak do Vratislavi přijeli dva zrzaví sourozenci doprovázeni mnichem, hledat ztraceného českého šlechtice. Panoš Ota nelibě nesl svou zrzavou hlavu s vousy.

„Víte co se říká? Že zrzavci nosí smůlu. Ta mrcha mi to řekla, až když nás obarvila“. Oholený Oldřich postrádal svou pověstnou pěstovanou bradku a královské pravomoci. Alespoň si „opatřil“ glejt papežského nuncia, který opravňoval kajícníky k nerušenému průchodu, a brzy se ukázalo, že to byl docela důležitý papír. Také Ludmila záhy pochopila, že k jejímu převleku patří i jiné chování, aby se neprozradila. „Za jediné odpoledne jsem udělal dvě hrozné chyby a já udělala tři, přiznala Ludmila“. Ve městě byl právě výroční jarmark, což sice naše trojice uvítala, ale brzy zjistila, že tam z Čech nejsou sami. Vratislavský rychtář měl s děním kolem jarmarku velké starosti. A do toho vražda českého šlechtice, který byl náhodou bratrem právě ono muže, kvůli kterému Oldřich do města přijel. Rychtář ji potřeboval mít rychle vyřešenou, a protože podezřelým byl mnich, tak se do vězení dostal převlečený Oldřich. Rychtář Oldřicha sice znal, ale v převleku ho nepoznal a jen díky jedné prokurátorově větě se dovtípil, o koho vlastně jde. Ovšem za to mu musel Oldřich slíbit pomoc při rychlém najití vraha. Získal ale i záminku, aby mohl poslat Ludmilu s Otou do Čech, aby tam provedli „důležité šetření“. Mnich Oldřich s nimi opustil městskou bránu, aby se vrátil zpět v jiném převleku. Ota mu na pomoc sice ponechal jednu nevěstku, znající prostředí, jenže Oldřich to s prostými děvčaty neuměl. Ale zachránila mu život a on se jí za to jako rytíř, odvděčil. Jen pomalu se mu dařilo rozplétat zamotanou situaci, aby konečně získal jistotu pro svou důležitou hypotézu. A protože k ní potřeboval důkazy, musel připravit návnadu, za kterou sloužil opět Ota, který měl jako Oldřich i herecké nadání, což jim umožnilo v dalším převleku, získat potřebné důkazy. „Kapoun je panic z přinucení. Ty jsi však panic z nesmělosti a hlouposti. Pokud to zahraješ dobře, měl bys o své panictví přijít“.
Ale své tajemství měla i Ludmila.

Smrt ve Vratislavi

SmrtVeVratislavi

Autor: Vlastimil Vondruška
Žánr: historicky detektivní román
Nakladatelství: MOBA
Počet stran: 303
Zdroj fota: MOBA

shop.mobaknihy.cz/knihy/smrt-ve-vratislavi

( 3 hlasů )

Tomáš Savka: „Oslavit si umím každý den, když chci“

Savka200Zpěvák Tomáš Savka se proslavil díky účasti v talentové show Česko hledá Superstar a nyní slaví 30 let. U této příležitosti vyráží na swingové turné, o kterém v tomto rozhovoru prozradil více.

...

Soumrak – nový kultovní román Dmitry Glukhovského

Soumrak 200Dlouho jsem přemýšlela, jak začít svůj článek o velmi výrazném románu ruského autora, až jsem při opětovném listování knihou narazila na tento odstavec: Mnohem později jsem pochopil záměr člověka, který napsal tyto stránky: příběh, který vyprávěl...

Skotská detektivka s polským kabátkem: Tichá odplata

ticha odplata200První případ skotské kriminalistky Danii Gorské od britské autorky Hanii Allenové nám v lednu přineslo nakladatelství Motto. Pohodová detektivka Tichá odplata nesází na krváky, ale na pilnou policejní práci, je to to pravé pro vás?

...

Jidáš Noid Bárta Superstar

Jesus perexPředstavení oblíbeného muzikálu Jesus Christ Superstar se po několika letech opět vrátilo na divadelní prkna. Od roku 2010 jej mohou diváci zhlédnout na pódiu Hudebního divadla Karlín.

...

Filmová propaganda v sovětském Rusku a nacistickém Německu

pro200Richard Taylor se v záslužné knize Filmová propaganda zaměřil na prvoplánová propagandistická díla, která vychvalovala přednosti nejproslulejších totalitních režimů světových dějin, bolševického a nacistického, usilujících o vytvoření ideálního "nového člov...