Pohádky pro neposlušné děti

Pohádky pro neposlušné děti

pohad 200Mám ráda hezké věci. Proto se hezkými věcmi obklopuji. Mám ráda hodné lidi, proto se snažím být v jejich společnosti, je – li to trochu možné. Mám ráda hodné děti. Ale hodné děti děláme my – dospělí. Dobrým příkladem, důslednou výchovou, vzory, a pokud je to nutné, tak i spravedlivými tresty.

Neměla jsem nejmenší představu, co kniha s názvem Pohádky pro neposlušné děti a jejich starostlivé rodiče skrývá. A přesto, že obrázek na obálce na mě nepůsobí vůbec pozitivním dojmem, vzala jsem ji do ruky. Nu což, je – li to kniha pohádek pro faktická zlobidla, a má být návodem, jak si s nimi poradit, musí být i obrázky patřičně odstrašující. A tahle kniha je plná obrázků takového ražení. Autor knihy, Dušan Taragel, slavil s knihou velké úspěchy na Slovensku a poté byla přeložena i do češtiny, aby si i čeští rodiče věděli rady.

Úvodní Upozornění říká, že kniha obsahuje mnoho praktických a užitečných návodů, jak si poradit s neposlušnými dětmi a jak se chránit před jejich vyváděním. Autoři se však zříkají odpovědnosti při aplikaci předložených modelových situací na jakýchkoli dětech. Jako rodiče máme dodržovat čtyři jednoduchá pravidla, z nichž to poslední říká: nejlépe bude, když děti necháte, aby si knihu přečetly samy. A co tady vlastně mohou najít? Například takové skvosty jako Pohádka o líném Toníkovi, Pohádka o Věrce, která se dloubala v nose, Pohádka o Anče, která se nemyla a smrděla, Pohádka o Bětce, které bylo všechno k smíchu, Pohádka o Lidce, která stále žalovala, Pohádka o chlapečkovi, který při jídle mlaskal, Pohádka o žravém Petříkovi, Pohádka o Dušanovi, který stále brblal a odmlouval a dalších šest pohádek.

Přiblížím vám jednu z nich: Anča byla milé děvče, ale nechtěla se mýt a smrděla. I její hračky a postýlka byly špinavé a její starostliví rodiče si s ní nevěděli rady. Ani paní učitelky ze školky s tím nic nesvedly a rodiče se začali navzájem obviňovat, čí je to vina, že je jejich dcera taková šmudla. Anča se lekla, že vymýšlejí plán, jak ji přimět k tomu, aby se umyla a zalezla pod svoji špinavou a smradlavou postel. Druhý den přišel pan ředitel a oznámil rodičům, že Anča nesmí chodit do školy, protože špinavé a smradlavé děti do školy nesmí. Rodiče byli opravdu zoufalí a rozhodli se, že rázně zakročí. V noci Anču naložili a odvezli za město do starého chlívku, tam ji nechali a odjeli. Nechtěli neustále poslouchat výtky od lidí, že je jejich dcera smradlavá a špinavá. Každý týden ji navštěvovali, říkali jí novinky a nosili jí jídlo a pamlsky. A tak to zůstalo. A lidi, kteří ji znali, říkali, jak je to milé a slušné děvčátko, ale protože se nechce mýt a smrdí, musí zůstat zavřená v chlívku. A tím pohádka končí.  Překvapivé řešení, nemyslíte? A takových perel je tady celkem čtrnáct.

Pomocný slovník pro neposlušné děti a jejich starostlivé rodiče nás seznámí s pojmy jako jídlo, návštěva, škola, mouchy a dozvíte se tu třeba kdo je Krum, Momo nebo Profesor Samojed a spoustu dalších osob a činností. Součástí knihy je i Test neposlušnosti s vyhodnocením a hned za ním kapitola Přesvědčovací argumentář, ve kterém najdete rady, co si počít, když dítě nechce jít spát, když si utírá nos do rukávu, když zapomene na ulici pozdravit nebo třeba nechce ráno vstávat. No, řekněte, strašili byste dítě, když zapomene pozdravit tím, že mu odmontujete brzdy z kola, nebo když nepůjde spát, že mu strčíte plyšového medvěda do trouby a upečete ho?

Mě tenhle legendární slovenský bestseller, který má tisíce nadšených fanoušků, ani trochu neoslovil. Ale každý ať koná podle svého gusta. Já však raději zůstanu u těch osvědčených metod, které na nás aplikovali naši rodiče. Ničím nás nezastrašovali, hračky nám nepekli, a protože nám věnovali dostatek času, neměli jsme jako děti potřebu zlobit nebo si prosazovat svoje na každou cenu. Pohádky nám četli od Boženy Němcové a pro naše občasné zlobeníčko měli pochopení.

pohad 1

Název: Pohádky pro neposlušné děti a jejich starostlivé rodiče
Autor: Dušan Taragel
Žánr: Beletrie pro děti i dospělé
Ze slovenského originálu přeložili: Kristýna Zelinská, Miroslav Zelinský a Johana Zelinská
Redaktorka: Magdaléna Čechová
Obálka a typografická úprava: Braňo Matis
Sazba: Jaroslav Bulíček
Vydal: Host – vydavatelství s.r.o., Brno
Rok vydání: 2014, druhé, rozšířené vydání, 999. publikace, vázaná
Počet stran:  184
ISBN: 978-80-7491-068-5

Host Brno Pohádky pro neposlušné děti

Zdroj foto: Host Brno

( 2 hlasů )

Má cesta za štěstím - autobiografie Mistra

gottPrávě vychází unikátní autobiografie největší legendy české a československé hudební scény všech dob. Autentický obraz fascinující životní dráhy výjimečného umělce s mezinárodním renomé, který na hudebním nebi začal zářit ve svých dvaceti letech.
SUPRAPHON

V hlavní roli Tomáš Holý a jeho nesnadný život i tragický konec

Český spisovatel, básník a držitel Magnesie Litera – Kosmas Ceny čtenářů za rok 2018 Ota Kars přichází s již druhou knihou o jednom z nejslavnějších českých dětských herců. V hlavní roli Tomáš Holý, tentokrát prostřednictvím krásně zpracovaného grafického románu.
Nakladatelství Argo

Konečně zase hrát živě, to je přání Vladana Vavruši, kapelníka skupiny GAIA

Gaia perexDruhá múza je název aktuálního alba otrokovické skupiny GAIA. Sedm původních písniček a jedna instrumentální skladba představují pop rockovou muziku, která imponuje vlastními hudebními i aranžérskými nápady stejně jako chytrými texty - a samozřejmě...

Vymazlené dítě harfistky Jany Bouškové – sólové album Má vlast

Dokážete si představit harfu jako plnohodnotný sólový nástroj, který dokáže znít jako celý symfonický orchestr? Harfistka Jana Boušková pojala tuto otázku jako výzvu a v průběhu čtyř let upravila vybrané skladby českých velikánů, jakými jsou Smetana, Dvořák a Suk, do zcela unikátní podoby.
Supraphon

Odložené případy nedávají vyšetřovatelům spát

Odlozene pripady 200Nakladatelství Jota zařadilo do svých edičních plánů severskou krimi inspirovanou nevyřešenými případy od Tiny Frennstedt. Druhý díl ze série Odložené případy nese název Silnice č. 9.

...

Deník Gréty Kaiserové: Kniha, kterou musíte mít!

gre 200Spisovatelku Kláru Janečkovou asi není potřeba dlouze představovat. Sympatická blondýnka má na svém kontě už devět knih. Ta zatím poslední nese název Deník Gréty Kaiserové. Vyšla v dubnu letošního roku a okamžitě vzbudila...

Věřte nebo ne, sbalit ženu je jednoduché

jak sbalit zenu200V rámci zlínského divadelního svátku – festivalu Setkání Stretnutie 2019 do Zlína zavítalo také Divadlo pod Palmovkou se svým manuálem Jak sbalit ženu 2.0.

...

Téměř ztracené Brehy nehy se vracejí

altFero Fenič natáčel svůj televizní hraný debut Brehy nehy v roce 1982 (jak nasvědčuje i datum na školní tabuli) a v témže roce jej dokončil, protože záhy - v měsíčníku Film a doba 3/1983 - na něj v rámci širší studie upozorňuje...