Užijme si zábavu s papírovými skládačkami

skladacky perexKdykoliv prší, vzpomenu si na své dětství (už je to poměrně dávno). My, děti, jsme nemohly „spouzet“ (jak říkala maminka) venku a bylo třeba se nějak zabavit. Internet v té době ještě nebyl a Pohádkové dívánky“ se Štěpánkou běžely v televizi pouze v neděli ráno. Přesto jsme si užily hodně legrace. Poskládat si cokoliv z papíru nebyl problém, vždyť i Večerníček nám takovou čepičkou denně mával.

Tohle všechno jsem si připomněla při listování knihou Super české papírové skládačky, kterou nyní vydalo nakladatelství Grada pod značkou  Bambook. Najdeme zde celkem 27 papírových skládaček. Některé dodnes umím složit (např. větrník, různé vlaštovky a stíhačky), jiné jsou pro mě nové. Skládání neznámých tvarů je snadné. Stačí postupovat krok za krokem podle přiloženého návodu. Nákresy Šimona Jimela jsou doprovázeny barevnými fotografiemi Vojtěcha Kočího. Můžeme si poskládat rohatou čepici, dvojloďku, jachtu, auto, domeček, srdíčko atd. Skládačky lze tématicky sdružovat a dále si s nimi hrát. Rozvíjí se tak dětská fantazie i jemná motorika. Všechny skládačky jsou vhodné již pro děti předškolního věku. Jak rodiče malých dětí, tak studentky pedagogiky a začínající učitelky mateřských škol zde mohou nalézt inspiraci.

Jenom je škoda, že právě ta již zmíněná typická Večerníčkova čepička nebo třeba vlaštovka chybí (autoři trochu upravili rohatou čepičku a nabídli Šípáka). Také papírový pohárek nebo kornoutky, které jsme dříve běžně všichni skládali, zde zařazeny nejsou. Velice dobře by se dětem hodily na různé drobnosti. Natož třeba na výletě. Má-li se podle názvu jednat o „super české“ skládačky, neumím si představit lepší zastupitele (to bych spíše váhala u Pliosaura, Kronosaura, Stegosaura či UFO, které naopak zařazené jsou). Nemám nic proti výběru skládaček, jenom nadpis knihy mi v tomto případě připadá zbytečně bombastický. Své zájemce si tahle útlá knížka určitě najde i bez tohoto úletu.

skladacky

Super české papírové skládačky
Autor: neuveden
Odpovědná redaktorka: Magdalena Jimelová
Grafická úprava, sazba a fotografie: Vojtěch Kočí
Kresby: Šimon Jimel
Žánr: literatura pro děti a mládež
Nakladatelství: Grada Publishing, a. s., pod značkou Bambook
Rok vydání: 2017
Počet stran: 61
Zdroj foto: Grada Publishing, a. s.

Renáta Navrátilová: „Taky jsem si přála přibrat v těhotenství co nejméně. A oproti Alici nemám příšernou tchyni a mámu.“

renata navratilova 200Renátě Navrátilové před několika dny vyšla kniha Malý šikanista aneb Jak mámy přicházejí o iluze, a nejen o ní nám prozradila více v tomto rozhovoru.

...

Studnice stížností je hluboká

Vyjezd stastny perexUž drahnou řádku let funguje spolupráce mezi pražským Ústavem pro studium totalitních režimů a Technickou univerzitou v Liberci (fakulta přírodovědně humanitní a pedagogická). Společně již vydaly mnohé sborníky, které zpracová...

Ária: Výjimečný příběh dívky, která se ocitla ve víru íránské revoluce

ÁriaObsáhlý román íránské autorky Nazanine Hozarové vypráví příběh, který je zasazen do prostředí Íránu v 50. letech a také v době islámské revoluce. Čtení je to poutavé a lidské (místy nelidské) – autorka svou knihu p...

Letní scéna Městského divadla Zlín právě startuje

MDZ Letni scena200Závěr divadelní sezóny patří již tradičně open air scéně na nádvoří Městského divadla Zlín. I letos se diváci mohou těšit na kolekci oblíbených titulů z Velkého sálu i malých scén – Studia Z a Dílny.

...

Cesta do lesa aneb v městě už nás to nebaví

cesta do lesaPokračování úspěšné komedie Cesta z města chystá premiéru na 4. října 2012. Ponese název Cesta do lesa a režie se opět ujal zkušený Tomáš Vorel st.