Živý lidský terč a lá Van Damme

Živý lidský terč a lá Van Damme

Tisk

altFilm Živý terč si v roce 1993 vysloužil velké ovace na poli akčních filmů. Tento napůl lyrický a umělecky sestříhaný příběh nám ukazuje, že jeden člověk dokáže změnit co se děje. Jen na to musí být dost velký frajer. Hned na začátku filmu honí skupina lovců jednoho bezdomovce. Už nyní je zřejmé, že jej nechtějí zabít hned, ale spíš si s ním hrají. Bezdomovce nahánějí motorky, střílí se šípy a když už ze samopalů, tak aby ho někam zaplašili.

 

Nakonec ale každý z nich pojde. Jsou to živé terče organizace, která se baví lovem lidí. Zní to hůř než jak to vypadá. Namísto jelena si podle všeho vždycky najdou nějakou ztracenou existenci. Ale lidé nejsou zvířata a je jen otázkou času, kdy tyhle hony začnou být osobní.

Mladá, hezká Natasha hledá svého otce. Je to bezdomovec, a tak se se svou naditou peněženkou začíná pohybovat na nesprávných místech. Naštěstí si v odrazu od skla dveří jedné restaurace všímá Chance (J.C. Van Damme), že si na její kabelku brousí zuby celý stůl hladových zlodějíčků. A tak se spolu seznamují. Chance dokáže přesně mířenými chvaty vyřídit jakéhokoliv útočníka. A tedy i když shání práci a chrastí drobné jako každý jiný, Natasha si jej najímá jako osobního strážce a detektiva při pátrání po jejím otci.

alt

V tomhle příběhu jde však o zabíjení lidí ze sportu, čímž se vysvětluje, že ten bezdomovec na začátku, kterého pro zábavu někdo „ulovil“, byl právě její otec.  Intriky organizace zbohatlíků se však neodkrývají snadno. Během pátrání po vrazích otce Natashy, začíná Chanceho profil a minulost zabijáky zajímat. Mají rádi válečné veterány a týpky, co se umí bránit. Když je takový člověk na honu beze zbraně, musí se aspoň vyznat, aby nebyl příliš snadná kořist.

„Vláda poskytuje jejich výcvik v zabíjení a my je potom lovíme.“ vysvětluje vlastník soutěže klientovi. Chance však v lese klade jednu past za druhou a své protivníky likviduje s přesností chirurga, který z kůže odřezává infekční svrab. Lovci nabízí svým klientům úplně novou možnost odreagování. Zastřelit někoho je zážitek, při němž si každý musí ujasnit jakým člověkem vlastně je a jakým chce být. Může to být také velmi účinná terapie, nicméně ventilovat své problémy zabíjením jiných lidí není tak prospěšné jak se zdá, i když se potom asi dost uleví. Pokud by to bylo jinak, nebyl by film Živý terč jen vymyšleným příběhem, ale podobná služba by byla běžně k dostání.

alt

Živý terč / Hard Target
Akční / Dobrodružný / Krimi / Thriller
USA, 1993, 97 min
Režie: John Woo
Hrají: Jean-Claude Van Damme, Arnold Vosloo, Lance Henriksen, Yancy Butler, Lenore Banks, Willie C. Carpenter, Kasi Lemmons, Marco St. John,  ...
Zvukové formáty: česky (Dolby Digital 2.0), anglicky (Dolby Digital 5.1)
Hodnocení: 80 %

Zdroj foto: imdb.com a scan obalu


 

Přihlášení



Martin Němec o svém otci, kterému věnoval knihu Josef Němec – Obrazy a kresby

Košatost a význam umělecké tvorby zobrazuje kniha s názvem Josef Němec – Obrazy a kresby, která současně přiblíží pracovní i soukromou tvář pražského výtvarníka. Jeho synem je Martin Němec, dnes renomovaný malíř a hudebník, duše rockových kapel Precedens a Lili Marlene, jenž potvrzuje, že jablko nepadlo daleko od stromu. Právě on je spolutvůrcem zmiňované výpravné knihy. A protože ji čeká 18. dubna pražský křest v Galerii Malostranské besedy, tak nevím, kdo by o knižní novince, o Josefu Němcovi a o jeho tvorbě povyprávěl víc než jeho syn Martin.

Sebepéče pro pečující

Spousta z nás se může ve svém životě dostat do situace, kdy bude potřebovat pomoc nebo se ocitne v roli pečujícího, ať už na osobní úrovni, nebo té profesionální. Ve společnosti je často zmiňována a probírána role potřebného, ale již se opomíjí myslet na roli pečovatele. I pečující osoba je pouze člověk, se svými silnými i slabými stránkami, který na sebe převzal neuvěřitelný závazek a zejména velkou zodpovědnost. Je potřeba si uvědomit, že i on má svůj soukromý život, své limity a omezené zásoby energie, zvláště v případě, kdy nemá z čeho čerpat.

Banner

Hledat

Videorecenze knih

Rozhovor

Ivan Lupták: "Jako bych složil metrák uhlí…"

Klb rvacu Ivan Luptak 200Rozhovor s hercem Ivanem Luptákem, interpretem audioknihy Klub rváčů. Ivan Lupták vystudoval DAMU, ve studentském divadle Disk hrál v absolventském představení Kazimír a Karolína (Öden...

Daliborovy dubnové tipy. Co pěkného si přečíst?

Možná jsme podlehli neoprávněnému dojmu, že léto tento rok dorazilo dříve. Jenže příroda změnila názor. Takže co s pošmournými, chladnými a deštivými večery? Máme pro vás opět Daliborovy knižní tipy, které se určitě budou hodit!

Čtěte také...

V hlavě je o zábavu postaráno

hlava200Film V hlavě (2015) je pro děti a dospívající, ale přitom tak dobře udělaný, že z něho nespustí oči snad nikdo, koho tohle téma zajímá. Dá se říct, že kdo se na film nepodívá nebo se nedodívá do konce, přijde o hodně.

...

Literatura

Deník smutku od Rolanda Barthese je miniaturní dílko s hlubokým obsahem pro ty, kdo se nebojí temnějších pocitů

Deník smutku BarthesP

Deník smutku začal psát jazykovědec a lingvista den po smrti své matky v říjnu 1977. Svou délkou se jedná o jakési aforismy k různým podobám truchlení nad smrtí blízké osoby. Barthes je velmi intimní a záro...

Divadlo

Tajem staré lišky Báry Hrzánové: Báječný životopis svérázné herečky

hrzanova 200Životopisné knihy jsou mojí vášní. Ne, že bych je vyhledávala, ale když se mi dostanou do ruky, nepohrdnu a patřičně si je vychutnávám: pokaždé totiž mají jinou chuť. Záleží na osobnosti, o které je tu psáno. Jinak si čtu o Nigelle Lawson, jinak o Frediem Mercurym.

...

Film

Karlovy Vary: lze odmítnout pozvání na slavnost?

KVIFFlogo1Na letošním karlovarském filmovém festivalu bude uvedena řada digitálně restaurovaných filmů, mezi nimi i české podobenství Jana Němce O SLAVNOSTI A HOSTECH. Diváky naprosto přehlížený, ovšem odbornou veřejnosti velebený snímek, v němž se nacházely ...