Producent a režisér Petr Jákl dotočil velkofilm Jan Žižka!

Producent a režisér Petr Jákl dotočil velkofilm Jan Žižka!

Tisk

Zizka perex
První prosincový víkend padla v Nymburku poslední klapka historického velkofilmu Jan Žižka, jehož název pro zahraničí bude Medieval. Po třech měsících režisér Petr Jákl vymění téměř každodenní starost o třistačlenný štáb na place za náročnou práci ve střižně.

 

„Takový velkofilm znamená daleko víc úsilí, než jsem si dokázal představit. Musel jsem se soustředit na hrozně moc věcí, všechno bylo náročnější na čas. Na place bylo daleko víc lidí, herců, kaskadérů, komparzistů, bylo málo denního světla, protože se natáčení posouvalo, až jsme se dostali do zimy, ale bylo to úžasné. Máme nádherné obrázky, úžasné herce, jsem opravdu šťastný, že jsem mohl režírovat takové hvězdy,“ svěřil se Petr Jákl.

Zizka 2


Jako producent a režisér dokázal do projektu nalákat nejen  nejvýraznější české herce, jakými jsou Karel Roden, Ondřej Vetchý, Jan Budař či Marek Vašut, ale i světoznámé herecké hvězdy.


Na českých hradech se v průběhu natáčení potkávali například: Ben Foster v roli Jana Žižky, Michael Caine jako Boreš, Til Schweiger coby Rožmberk, Matthew Good, který se snad přímo převtělil do krále Zikmunda, Sophie Lowe zase do krásné Kateřiny a třeba také Roland Moller, který si zahrál Toraka, ale na place byla celá řada dalších zajímavých hereckých osobností, o kterých se brzy také dozvíte něco více.

Zizka 3


„Neustále přemýšlím nad  tím, jak se mi to vlastně podařilo, že mi všechny ty hvězdy na film kývly, a že jsem je mohl režírovat. Samozřejmě jsem se dostal i do situací, kdy herci měli na něco jiný názor a musel jsem jim to vysvětlit tak, abych to dostal tam, kde by to pro film bylo nejlepší. Ale pracovalo se mi s nimi hrozně dobře, naslouchali mi, o všem jsme si povídali a nakonec jsme všichni šli jedním směrem,“ vysvětlil s nadšením režisér, pro kterého bylo toto natáčení zatím  nejnáročnějším v životě. V rámci projektu totiž fungoval také jako producent a scenárista.

Zizka 4


„Padaly tak na mě i další věci, nejenom ty režijní. Musel jsem věnovat strašně moc úsilí na přípravu. Některé věci nakonec nebyly úplně podle mých původních představ, ale člověk se musí přizpůsobit tomu, jak to plyne, jak se to vyvíjí,“ dodal Jákl.


Historický velkofilm Jan Žižka vznikal na mnoha lokacích ve středních a jižních Čechách, na Křivoklátu, Točníku, Orlíku či Zvíkově. Točilo se i v Praze na Karlově mostě. A proč vybral Petr Jákl tolik lokací? Na to má naprosto logickou odpověď. Chce totiž ukázat světu ta nejhezčí místa u nás. „Každou lokaci jsme vybírali tak, jak si myslím, že by ji měli v zahraničí vidět. Ve filmu se objeví ta nejhezčí česká místa, často i chráněné oblasti, kde bylo potřeba komplikovaně vyřídit povolení, protože když někam přijedete s třistačlenným štábem, je potřeba spousta opatření,“ vysvětlil režisér, který divákům samozřejmě dopřeje pořádnou dávku zajímavých bojových scén.

Zizka 1


„Očekával jsem, že natočení bojových scén bude složité a komplikované, ale i přesto, že jsme věnovali obrovské úsilí přípravám a trénovali jsme měsíce jenom bitvy, museli jsme pak spoustu věcí obměňovat a přizpůsobovat jednotlivým místům, kde jsme natáčeli. Někteří herci také často neměli dost času na přípravu, takže zpomalovali ty, kteří měli natrénováno, do toho spousta koní… A vrátit se po každé bitvě na začátek a znovu točit všechno znovu bylo velmi komplikované a časově náročné,“ dodal Jákl, který nyní s materiálem zamíří do střižny. Film by měl přijít do kin v roce 2020.

Lenka Žáčková
Foto: © Stanislav Honzík


 
Banner

Přihlášení



Občanská válka, draci a dvě dívky. Jak nás ovlivňuje původ naší rodiny?

Aurora a Eva. Dvě odlišné dívky. Aurora je sirota, o kterou se stará její babička. Eva má milující rodiče. Jejich cesty se protnou během války, která obě poznamená.

Knihy s úsměvem

Dagmar Pecková nežije z podstaty, neusíná na vavřínech a je kreativní, což dokládají i její alba

Mezzosopranistky Dagmar Peckové si vážím nejen pro její umění, ale je mi sympatická i tím, že je taková, jaká je. Přímá, bezprostřední a neskutečně agilní co se týče nejrůznějších uměleckých projektů – ať už je to hudební festival Zlatá Pecka nebo činoherní inscenace Mistrovská lekce, kde má hlavní roli. Jako jako jediná z pěvkyň své generace neustrnula, nežije z podstaty a neusíná na vavřínech. Jde o umělkyni hodně širokého záběru, o čemž svědčí i její tři „různobarevná“ alba…

www.dagmarpeckova.com

Banner

Hledat

Rozhovor

Je skvělé mít pevné a stabilní zázemí, říká Martin Chodúr

chodurZpěvák Martin Chodúr zazářil už před několika lety, ale faktem je, že zejména až v poslední době zažívá nevšední úspěch. Natáčí, skládá i textuje, koncertuje se svou kapelou MACH. Přitom je vidět a slyšet nejen na svých, ale i na velkých show dalších hvězd...

Videorecenze knih

Kdo jsem a co tady dělám?

Novinkou nakladatelství Portál je knížka supervizora, lektora a poradce obětí trestných činů Rostislava Honuse s názvem Kdo jsem a co tady dělám? Tato publikace vycházející z existenciální filozofie nabízí praktickou sebezkušenost pro každého, kdo by jen na okamžik zapochyboval o tom, že je právě tam, kde má být a že jeho život má svůj smysl.

Portál

Čtěte také...

Baltasar Kormákur zavítá v květnu do Prahy uvést svůj film Hluboko, výjimečný příběh o vůli a síle přežít

Hluboko plakat 200Mezinárodně vyhledávaný režisér, scenárista a příležitostný herec Baltasar Kormákur je v českém prostředí patrně nejvíce známý díky krimi snímku Severní blata (2006), který na ka...


Literatura

RECENZE: Harry Potter a Prokleté dítě

harry potter200Již několik měsíců fanoušci Harryho Pottera netrpělivě očekávali další díl ze série knih o chlapci, který zůstal naživu. Já k nim samozřejmě patřila také, a jaké jsou moje dojmy?
...

Divadlo

Koule – skvělá rozhlasová hra
ImageKoule je opravdu silná rozhlasová hra. Myslím, že se od ní málokdo odtrhne, že skoro každý ji vyslechne až do konce, i když spousta replik mu nebude po chuti. Když posloucháte Pavlu Tomicovou v roli Mileny, máte chu...

Film

Vstup do Zóny jen na vlastní nebezpečí

Zona 200Když příznivec ruského režiséra Andreje Tarkovského uslyší nebo uzří slovo Zóna, okamžitě zastříhá ušima, zbystří pozornost a hledí zjistit, zda se tenhle výraz neváže k filmu Stalker (1979). V případě knihy Zóna, vydané nakladatelstvím Paseka, se sk...