Být starý neznamená, že přestanete žít

Být starý neznamená, že přestanete žít

laska v backorach perexStáří není obvykle vnímáno jako životní období, které by mohlo být zajímavé nebo dobrodružné. A přitom to tak klidně může být. Protože být starý neznamená, že život vám už nic hezkého nenabídne.

„Jsme na světě už nějakou dobu. Hodně jsem se naučili, mnohé zapomněli, máme pořád vlastní cíle, přání a taky toužíme po klidu. Lásku jsme neodpískali, to v žádném případě, pořád nás hřeje u srdce a málokdo by chtěl být sám. Vychovali jsme děti, rozmazlujeme vnoučata a v duši jsme pořád mladí – ať je nám devadesát nebo devatenáct, pořád zůstává kluk klukem a holka holkou.“

Příběhy ze života seniorů
Autorkou povídkové knihy o různých zážitcích seniorů je Naďa Dubcová. Ta si v současné době užívá důchod a volný čas věnuje psaní. Dosud jí vyšlo pět knih. Ta nejnovější, kterou vydalo Nakladatelství JaS, se jmenuje Láska v bačkorách. Jak už název napovídá, tento cit se nevyhýbá ani seniorům (navzdory tomu, že to mladým lidem může připadat neuvěřitelné.)

Kniha plná nadhledu, optimismu a laskavosti
Tato útlá kniha je rozdělená na tři části. První se věnuje milostným příběhům seniorům. Je to tak trochu červená knihovna, ale v dobrém slova smyslu. Jednotlivé povídky jsou poutavé a nechybí laskavý humor, který je oživuje. Druhá část popisuje ideální domov důchodců a životní příběhy některých jeho obyvatel a zaměstnanců. Části, ve které staří lidé vypráví o okamžicích, které je formovaly, jsou nejlepší z celé knihy. Třetí část obsahuje příběh okořeněný dystopickými prvky, vyprávění z autorčina života i její zamyšlení.

Autorka dokazuje, že stáří není jen nuda a beznadějné čekání na konec. Z jejího vyprávění srší laskavost, životní nadhled i optimismus a její hrdinové ještě nerezignovali. Používají moderní technologie, podnikají výlety, navazují nové vztahy a nebojí se jít vstříc svému štěstí. Většina povídek je pohlazením pro duši, avšak najde se i několik těch smutných. Ale takový už je život.

laska v backorach

Láska v bačkorách
Autorka: Naďa Dubcová
Žánr: povídky, humor
Vydáno: JaS, 2021
Počet stran: 144

Kamelie: Za těch pětatřicet let jsme se pohádaly mnohokrát...

kamelie perexDo dnešních dnů si uchovaly image, která v sobě obsahuje půvab, křehkost a styl. Řeč je o duu Kamelie, které tvoří už pětatřicet let zpěvačky Hana Buštíková a Dana Vlková. A právě k letošnímu výročí - obě interpretky se daly dohromady opr...

Jak to chodí v Silicon Valley

blazinec sv200Pod značkou BizBooks v nakladatelství Albatros Media vyšla další kniha zaměřená na knihovnu světového byznysu a také marketing a obchod s názvem Blázinec v Silicon Valley. Jaký je tento svět start-upů, programátorů a investic?

Atmosféra zaoceánské lodi vás pohltí

pasazer23 200V nakladatelství Anag vyšla další kniha mistra psychothrillerů Sebastiana Fitzeka. Tentokrát se jedná o Pasažéra 23, který v originále vyšel už v roce 2014.

...

RockOpera Praha zahajuje novou sezónu Trojou s Evou Urbanovou v roli bohyně lovu Artemis

evaurbanova 200Pražská RockOpera zahajuje novou divadelní sezónu, která se ponese na vlně festivalu RockOpera Europe 2022. V jeho rámci přivítá v září hvězdy liverpoolského rádia Bloodstream Conalla Longa a Martina Haryndu.

...

Filmová sci-fi novinka Ex Machina

Exmachina 200Je novinkou letošního roku a fanoušci sci-fi si můžou pomalu odpočítávat dny do 30. 4. 2015, kdy tento film má, díky společnosti CinemaArt, v České Republice svoji premiéru.