Pokračování Posledního čísla přináší napětí i trochu romantiky

zlodej cisel perexSpolečnost v Británií blízké budoucnosti je rozdělená na dvě skupiny – Čisté, kteří mají všechna práva a privilegia a Dreky, podřadné lidi. Poté, co zničili cirkus Silvia Sabatiniho, jsou Drekyně Hošiko a Ben, který patří k Čistým, na útěku. Doprovází je bývalý policista Ben a malá Greta, která byla stejně jako Hošiko cirkusovou hvězdou.

Když je policie vystopuje, Ben se nechá zajmout pod podmínkou, že jeho přátelé mohou bezpečně odejít. Benova matka je vlivná ministryně, a tak si Ben myslí, že se mu nic nemůže stát. To se ale mýlí. Zatímco Hošiko, Jack a Greta jsou nuceni hledat pomoc v drekovském ghettu, z Bena, který se odmítl podvolit své matce, se stává nová cirkusová hvězda.

Už ne tak černobílý svět

Young adult román Zloděj čísel, který je pokračováním oblíbené knihy Poslední číslo, napsala anglická spisovatelka Hayley Barker. K napsání příběhu ji inspiroval její strach z rostoucí kriminality a nenávisti vůči etnickým menšinám v Anglii. Zatímco v Posledním čísle byly postavy černobílé – všichni Čistí zlí, kromě jednoho, a všichni Drekové až na jednoho dobří, v Zloději čísel jde autorka víc do hloubky. Představuje například Čistou političku, která chce spravedlivější a lepší svět, i drekovského vládce ghetta, který má svá temná tajemství.

Čas na změnu

Na pozadí příběhu Hošiko a Bena se odehrává politický boj, do kterého oba dva hrdinové výrazně zasahují. Není divu – vždyť právě oni ukázali, že změna je nejen možná, ale dokonce i potřebná. To se nelíbí Benově matce, která si na utlačování Dreků postavila svou úspěšnou politickou kariéru a hrozící změna je něco, co jí absolutně nevyhovuje. Proto se snaží porazit ve volbách svou konkurentku. Pokud by prohrála, přijde o všechno, a to nesmí dopustit. A udělá pro to cokoliv. Jak jinak ukázat světu, že Drekové jsou jen podřadná rasa, než vybudováním nového cirkusu, ve kterém budou Drekové před zraky Čistých hromadně umírat?

Brutální svět i trochu lásky

Svět, který autorka stvořila, je neuvěřitelně krutý a nespravedlivý. Scény z cirkusu jsou brutální a šokující. A právě na nich stojí celá kniha – protože jsou ukazatelem toho, jak velké rozdíly ve společnosti panují. Na lásku tentokrát moc prostoru nezbývá, a to hlavně proto, že Hošiko a Ben jsou většinu knihy odděleni. Důležitý je boj o moc, snaha o změnu a vykreslení společnosti, která diskriminuje lidi jen na základě jejich původů. Krátké kapitoly, ve kterých se v roli vypravěčů střídají oba hlavní hrdinové, zaručují čtivost. Příběh je plný akce a napětí až do poslední strany, na které vás čeká dějový zvrat, ze kterého zamrazí.

zlodej cisel

Zloděj čísel /Show Stealer
Autorka: Hayley Barker
Žánr: young adult
Nakladatelství: King Cool
Rok vydání: 2020
Počet stran: 472

Hodnocení: 90%

Eva Mlejnská: degustátorka piva pomáhá předčasně narozeným dětem!

eva 200Eva Mlejnská miluje děti. Nejen, že má sama doma čtyři ratolesti, ale ještě se aktivně věnuje charitativní činnosti ve spolupráci s nadací N. Ta se pomáhá předčasně narozeným dětem. Přinášíme nyní rozhovor s touto netradičně aktivní ženou.

...

Aleš Cibulka v pyžamu zabloudil na houbách - ukázka z knihy.

200litHoubařská sezóna je téměř u konce. Přesto bychom ji o trochu prodloužili ukázkou z fejetonu Aleše Cibulky z knihy Cibulka v pyžamu, která vyšla k 300. Toboganu moderátora vloni v listopadu. Aleš Cibulka totiž rád houbaří. Jen ho jeho partner Michal Jagelka...

Ruta Sepetys – V šedých tónech

ruta 200Knih o německé ohavnosti během 2. světové války bylo napsáno dost, o té sovětské však nikoliv. Málokdo ví, jaké násilné činy a zrůdnosti se páchaly za krutovlády Stalina na občanech Pobaltských států. Kniha referuje o strašlivé tragédii 20. století, kter...

Slovácké divadlo uvede brilantní komedii Dealer´s Choice

Dealers Choice 200Nový rok začal před pár dny a Slovácké divadlo už hlásí první premiéru. Představí ji v sobotu 14. ledna a jedná se o brilantní komedii Patricka Marbera Dealer´s Choice, která se s obrovskými úspěchy uvádí po celém světě.

...

Dvanáctý ročník festivalu Film a architektura představí nejlepší město na světě i hraný snímek z blízké budoucnosti

fa 200Mezinárodní festival Film a architektura se letos uskuteční opět na přelomu září a října. V termínu od 29. 9. do 4. 10. 2023 bude k vidění v Praze, Brně a v dalších městech po celé České republice i na Slovensku třicítka krátkých a celovečerních snímků zaměř...