Přímý přenos derniéry inscenace Korespondence V+W z Divadla Na zábradlí uvidí fanoušci v kinech po celé ČR
Banner

Přímý přenos derniéry inscenace Korespondence V+W z Divadla Na zábradlí uvidí fanoušci v kinech po celé ČR

Tisk

Korespondence200Divadlo Na zábradlí se po deseti letech loučí s úspěšnou inscenací Korespondence V+W v režii Jana Mikuláška. Ve spolupráci s filmovou distribuční společností Aerofilms bude vyprodanou derniéru 27. června zároveň živě přenášet do kinosálů po celé republice. Aerofilms tak navazuje na divácky historicky nejúspěšnější přímý přenos do kin, kterým byla derniéra inscenace Dejvického divadla Ucpanej systém, a nabízí divákům možnost znovu vidět na velkých plátnech po celé zemi další legendární inscenaci. Předprodej vstupenek je zahájen.

Kultovní inscenace Korespondence V+W režiséra Jana Mikuláška byla jednou z těch, které současné vedení Divadla Na zábradlí Petr a Dora Štědroňovi po nástupu do funkce v roce 2013 přivezlo s sebou do Prahy ze svého dosavadního působiště v brněnské Redutě. Jevištní adaptace rozsáhlých dopisů, jež si komici vyměňovali od Voskovcovy emigrace až do smrti, slavila za bezmála deset let a necelých dvě stě repríz úspěch nejen na domácí scéně, ale i po celé republice a na řadě zahraničních festivalů, ať už v Polsku, Maďarsku, Belgii či v USA. Její derniéra, která proběhne v úterý 27. června, je v tuto chvíli již beznadějně vyprodaná. Divadlo Na zábradlí ale spojuje své síly s filmovou distribuční společností Aerofilms a poslední uvedení oblíbené divadelní inscenace tak bude živě přenášeno do kinosálů po celé republice.

Společnost Aerofilms dalším derniérovým přímým přenosem zároveň navazuje na rekordní úspěch promítání inscenace Ucpanej systém v podání souboru pražského Dejvického divadla. Zájem kinařů i diváků dokazuje fakt, že je v tuto chvíli do přenosu derniéry zapojeno téměř 80 kin po celé republice a další stále přibývají – na Korespondenci V+W se tak diváci budou moci podívat 27. června od 19:00 nejen v pražských kinech od Lucerny, přes Světozor až po Bio Oko, ale také například v brněnském Univerzitním kině Scala, hradeckém Bio Central nebo v sálech v menších městech v Roudnici nad Labem, Havlíčkově Brodě či v jihomoravských Ivančicích. Dále se do projekcí zapojí i kina sítí Cinestar, Cinema City a Premiere Cinemas a několik divadelních domů. Vstupenky jsou již v prodeji na webu Aerofilms.

Korespondence V+W zachycuje postavy Jiřího Voskovce a Jana Wericha v letech 1948–1980. Staří přátelé a nerozluční umělečtí partneři čelí nejen odloučení z důvodu Voskovcovy emigrace, ale i s věkem se zhoršujícímu zdraví či rodinným tragédiím. O tom, že se nesmazatelně vryla do dějin současného českého divadla svědčí i neutuchající divácký zájem i hurónský potlesk po každém uvedení. „Je naprosto skvělé a pro nás fascinující, že i navzdory tomu, že se jedná o smutnou inscenaci zachycující život stárnoucích komiků a období jejich nastupujících nemocí a dalších životních strastí, dočkala se takového zájmu a diváckého ohlasu,“ říká dramaturgyně inscenace a umělecká šéfka Divadla Na zábradlí Dora Štědroňová. V titulních rolích po celá léta excelují Jiří Vyorálek a Václav Vašák, které doplňuje Anežka Kubátová v roli Werichovy ženy Zdeničky. Svou hvězdnou jízdu zakončí herecká trojice jubilejní 200. reprízou od počátku uvádění inscenace v Divadle Na zábradlí. S proslulou scénou i jejími fanoušky se tak rozloučí legenda, na niž se bude ještě dlouho vzpomínat.

Seznam kin, kde přímý přenos derniéry proběhne najdete zde.

Předprodej a rezervace

Předprodej a rezervace vstupenek probíhá na pokladnách jednotlivých kin a online. Cena vstupenky je od 350 Kč.

korespondence1

Výběr z recenzí

„Byli jako jedno tělo, jedna duše, jeden humor. Další z mnoha zločinů komunismu (násilné odloučení) je zde vyjádřen s neuvěřitelným citem. Samotná korespondence je na pódium převedena s dech beroucí sílou. Tomu určitě hodně napomáhá hudební doprovod, jenž vás nutí vcítit se do smutného osudu těchto mimořádných tvůrců ještě více. A těch nápadů, co se na jevišti vystřídá! (…) A ústřední herecká dvojice? Velký potlesk, nesmíte si je nechat ujít.“
Lukáš Holubec, i-divadlo.cz, 18. září 2015

„Werich v podání Jiřího Vyorálka je v Korespondenci člověk živý, živější než předobraz, který si o Werichovi uchováváme na základě jeho nahrávek. A totéž Voskovec Václava Vašáka: ani on není vítěz, ani jemu rozhodnutí odejít z vlasti a živit se jako námezdní herec v odlišném kulturním a jazykovém prostředí nepřináší klid. (…) Na scéně znázorňující obyčejný obývací pokoj do čtyř stran (tedy i vzhůru nohama ze stropu dolů), což zřejmě podle jednoho z dramatizovaných dopisů značí, že ze světa nelze jen tak odejít či že svůj stín člověk nepřekročí, střídají se střízlivá převyprávění mnohých listů, doprovázená mimickými kejklemi obou protagonistů a Anežky Kubátové v roli Werichovy manželky Zdeničky, kteří hovoří k sobě, ale dotknout se nemohou. Je to podobenství mužské lásky, která – chce-li býti pravá a řádně chlapská – obejde se i bez kontaktu, zato se zahalí do vášnivých hříček a žertovných slov. Cit je třeba obalit omáčkou, aby se mohlo snadno a vroucně říct: Miluju tě, chlape!

Mimochodem, kdyby každá inscenace, která končí po čtyřech sezonách, se dočkala derniéry v takové kondici, jakou má tato po dvanácti letech uvádění, bylo by české divadlo v ideálním stavu. Nad inscenací touto se po těch letech aspoň můžeme tázat: Jsme schopni prožívat umění jen nové, nebo i odstáté? Soudě dle reakcí publika na Zábradlí, které na konci tiše plakalo a déle, než bývá obvyklé, se neodvažovalo tleskat, aby nenarušilo vzácnost oné chvíle, toho naštěstí schopni jsme.“
Lukáš Novosad, ECHO24.cz, 27. listopadu 2022

Korespondence Voskovce a Wericha je silnou výpovědí o životě dvou mimořádných lidí v nelehké době. Vzájemné listy legendárních tvůrců Osvobozeného divadla, jejichž cesty se po únoru 1948 rozešly, jsou strhujícím svědectvím nejen jejich originality a umělecké zralosti, ale současně odhalují i osudy těchto významných osobností v bipolárním světě, plném železných opon a studených válek. Tyto dopisy, které na-příklad u Jiřího Voskovce představují vrchol jeho poválečné literární tvorby, jsou neocenitelným dokladem duchovního světa V+W. „Forma zkratky, krátká spojení, divadelní narážky, privátní kódy, k tomu brilantní stylizace a neuvěřitelná oslovení i podpisy,“ – tak velice výstižně charakterizuje tuto korespondenci kritika.

Jiří Voskovec, Jan Werich

Korespondence V+W
Režie a výběr hudby Jan Mikulášek
Dramaturgie Dora Štědroňová
Scénografie Svatopluk Sládeček
Kostýmy Marek Cpin
Hrají Václav Vašák, Jiří Vyorálek a Anežka Kubátová
Premiéra 16. září 2013
Derniéra 27. června 2023
Délka představení 150 minut včetně přestávky


 

Přihlášení



Tomáš Šebek při vědomí, orientovaný, komunikace jasná a srozumitelná. Autentický, naléhavý a hluboce lidský Objektivní nález

Tomáš Šebek je mezi českými čtenáři znám především jako autor reportážních knih z humanitárních misí. V nové knize Objektivní nález: Moje nejtěžší mise však nepředstavuje dramatické příběhy ze vzdálených koutů světa, ale obrací pohled do svého nitra. Vytahuje na světlo nejhlubší zákoutí svého dětství stráveného v nefunkční rodině, osobní selhání, partnerské krize i touhu porozumět sám sobě.

Tajemství lady Antonie. Zakázaná vášeň na dvoře Tudorovců

Edice Klokan nakladatelství Alpress nabízí román pro ženy z historického prostředí Anglie 16. století, kdy vládli Tudorovci. Autorkou je Rebecca Michele, které se povedlo sepsat romantický příběh se zajímavou zápletkou. Tajemství lady Antonie, jak se kniha jmenuje, bude však brzy odhaleno. Knížka je primárně spíše červenou knihovnou než historickým románem, ale to nic nemění na tom, že je napínavá, čtivá a romantická, což potěší každou ženu.

Banner

Videorecenze knih

Hledat

Rozhovor

Snažíme se pomáhat a udělat svět trochu lepším místem pro život

givt200Před nedávnem jsem se úplně náhodou seznámila se společností GIVT.cz. Ostatně, s přibývajícím věkem se mi potvrzuje, že nic se nestane náhodou a že různé skutečnosti mi zkříží cestu právě v tom okamžiku, kdy je jich zapotřebí.

...

Když odejde od rodiny muž, vzbudí to rozruch a snad trochu pohoršení. Ale co se stane, když se rodinu rozhodne opustit žena?

Krajčířka Eva (Anežka Šťastná) miluje Mánka (Mark Kristián Hochman), avšak navzdory lásce nemohou být tito dva spolu kvůli jejich nerovnému původu. Proto se Eva z trucu rozhodne, že se provdá za kožešníka Samka (Jakub Tvrdík). Jen ať všichni vidí, že ona se nikoho doprošovat nebude!

Čtěte také...

Českolipský divadelní podzim má ambice znovu vrátit této akci prestiž

ceskolipsky divadelni podzimLetošní, již 36. ročník festivalu Českolipský divadelní podzim má ambice znovu vrátit této akci prestiž, kterou měla před lety, kdy se do České Lípy sjížděly amatérské soubory z celých Čech i ...


Divadlo

(R)Evoluce aneb když si s vámi spotřebiče potřebují promluvit

REvoluce 200(R)Evoluce je název představení Národního divadla Brno, které se odehrálo před zraky zlínských diváků v rámci 28. ročníku festivalu Setkání Stretnutie.

 

...

Film

Čekám až mi umře pes, abych se mohla zastřelit

ČekámSvérázná Olive Kitteridgeová vás rozesměje i rozpláče ve skvělém románu Elisabeth Stroutové, která za byla za tento svůj počin oceněná Pulitzerovou cenou. Olive Kitteridgeová byla také zfilmována pod taktovkou známé režisérky ...