Premiéru hry (Ne)korektní pravidla uvedl s úspěchem Divadelní spolek Kroměříž
Banner

Premiéru hry (Ne)korektní pravidla uvedl s úspěchem Divadelní spolek Kroměříž

Tisk

nekorekt pravidla200První letošní premiéru hry (Ne)korektní pravidla uvedl v pondělí 27. února ve vyprodaném sále Klubu Starý pivovar Divadelní spolek Kroměříž. Komorní inscenace, kterou režíroval Ladislav „Láry“ Kolář na motivy hry Mika Bartletta, přibližuje v nadsázce drsné metody firemních manažerů, kteří se k manipulaci zaměstnanců nestydí využít ani jejich soukromí.

 

Mike Bartlett (1980) je považován za nejlepšího anglického dramatika současnosti, který píše pro divadlo i televizi. Jeho hra plná černého humoru byla napsána pro dvě herečky, které nás zavedou do kanceláří horních pater světa velkého byznysu. Brilantní text umně přeložila Pavla Horáková.

Zatímco v první premiéře hrály Romana Malinská ("Nadřízená") a Michaela Vachová (Emma), ve druhé premiéře (která proběhla 28. února) se představila Jana Štěpánová a Anna Švecová. A protože jsem viděl jen první premiéru, nemůžu ani psát o výkonech Jany Štěpánové a Anny Švecové. Můžu jen zmínit, že Jana Štěpánová je zkušená herečka, která působí v Divadelním spolku Kroměříž řadu let, navíc se objevila i v českém filmu (Sněženky a machři po 25 letech, Román pro muže…).

nekorekt pravidla foto 1

Kroměřížská inscenace (Ne)korektní pravidla, která byla nastudovaná na motivy hry Mika Bartletta Smluvní vztahy, se zabývá aktuálním společenským tématem: Nakolik vás váš zaměstnavatel vlastní, co všechno si může dovolit a kam až smí zasáhnout jeho přirozený zájem o zaměstnance? Co všechno o vašem soukromí smí a může vědět?

Tak jako tak jsou výborné i herecké kreace obou představitelek Romany Malinské a Michaely Vachové, které tak přesně vedl režisér Ladislav „Láry“ Kolář. I ve třinácti obrazech je jasný vývoj, i když diváci netuší, jak příběh dopadne. Napětí graduje obraz od obrazu, a já si uvědomuji, jak to muselo být náročné pro obě herečky.

nekorekt pravidla foto2

Zatímco mladinká Emma se na jevišti pozvolna „proměňuje“, „Nadřízená“ to má po herecké stránce přece jenom o poznání těžší. I když se její charakter nemění, musí být chladná, odosobněná, nepůsobí Romana Malinská jako stroj. V každém z těch třinácti obrazů nepůsobí stejně a herecky neměnná. I když zachovává styl „Nadřízené“, je znát, že dala do postavy všechno. Sama herečka také přiznává, že takovou postavu na jevišti do této chvíle ještě nehrála.

Na odpověď, jak je to s jejím komediantstvím, Romana Malinská říká: „Pro to v téhle hře moc prostoru není. Postava Nadřízené jde úplně proti mému naturelu, a o to větší výzvou pro mě je a myslím, že nejen pro mě.“

Bartlettova hra (Ne)korektní pravidla je sedmdesátiminutovou zkratkou, v níž autor ostrým střihem a s notnou dávkou černého humoru podává příběh, který v mnoha variacích prožívá denně mnoho lidí. Je to dobrý nápad, že hru uvádí v takové konstelaci právě Divadelní spolek Kroměříž.

nerkorekt pravidla foto3

Zdroj foto: Robert Rohál, Divadelní spolek Kroměríž a Miroslava Kolmanová

http://www.divadlokm.cz/


 
Banner

Přihlášení



Ráda bych si zazpívala s Jaroslavem Svěceným

Zpěv ji okouzlil již v dětství. Studium na konzervatoři nevyšlo, touha po zpěvu ale zůstala a nakonec se na základě konkurzu dostala do operetního souboru Divadla J. K. Tyla v Plzni, kde pak zpívala i v opeře. Po odchodu z angažmá v divadle nadále hostovala. Pak několik let vystupovala v Německu a skandinávských zemích. Po návratu do Čech působila ve finančnictví a nakonec se ke zpěvu Miriam Čížková vrátila. Dnes nejen koncertuje, ale také vede dětský pěvecký kroužek Svět kvítek.

Olomoucká Liška B. je inscenace půvabná a svébytná i díky silné hudební složce

Kdysi jsem viděl v hukvaldském amfiteátru operu Příhody lišky Bystroušky, což na mě natolik zapůsobilo, že jsem se stal milovníkem hudby Leoše Janáčka. Jenomže očekávaná premiéra inscenace nazvaná Liška B., která proběhla v pátek 19. ledna v Moravském divadle Olomouc, je přece jenom jiná písnička. Nicméně i hudební stránka nové inscenace je velmi silná.

Banner

Hledat

Videorecenze knih

Rozhovor

Seriál k měsíci čtenářů: Knihovny pro K21, Praha-Klánovice


brezen-mesic-ctenaru 200Regály plné knih, u počítače dáma či pán, který obřadně přebírá vracené knížky a zapisuje nově vypůjčené. Místnost specificky vonící – tak voní jenom tištěné publikace, stojící jako vojáci v řadách. V sále tichý šu...

Machiavelliho Vladař – cynik nebo realista?

Politika je umění, jak zacházet s mocí, aby se dosáhlo úspěchu. Má se zabývat tím, co je, nikoli tím, co by mělo být. V politice neexistují zcela bezpečné směry, obezřetnost spočívá ve výběru těch nejméně nebezpečných.

Z archivu...

Čtěte také...

Romeo a Julie v divadelním studiu JAMU

romeo200Marta, studio Divadelní fakulty JAMU v Brně dává pravidelně prostor svým studentům, aby se představili před diváky svou tvorbou. Bývají to tvůrčí dílny a různá volná asociativní představení, jsou to (naštěstí) i práce z oblasti klasického dramatu, na kt...


Literatura

Dina a tajemství starých tenisek

dina200Dina je osmiletá školačka, která jede s tatínkem na výlet za tetou. No, vlastně ne na výlet, ale na prázdniny. A vůbec neví, co ji tam čeká. Tuhle tetu nezná a tu její vesničku, s tím legračním názvem Velká Hučka, už vůbec ne. Ale přesto se do Hučky těší. ...

Divadlo

RockOpera natočila klip k Tróje bájné. Jeviště divadla se změnilo na filmové studio

troja bajna 200RockOpera Praha představuje videoklip ke skladbě Trója bájná z rockové opery Trója. Objeví se v něm Eva Urbanová v roli bohyně Artemidy, Pavla Forest jako věštkyně Kassandra a herečka Jenn Kirk, která má symbolizovat Tróju. „Rozhodli jsme...

Film

Pohltí nás Sociální síť?


altInternetová sociální síť je poměrně nová záležitost stejně tak jako stejnojmenný film, popisující zrození té nejpoužívanější – Facebooku. Příběh o Facebooku bude za tisíc let starý jako lidstvo samo. Nejde v něm totiž o přijetí n...