Balet Luskáčik okúzlil návštevníkov

Balet Luskáčik okúzlil návštevníkov

Tisk

lusk 200V Dome umenia v Piešťanoch sa 22. novembra predstavil hrou Luskáčik Svetoznámy Kyjevský City balet v  hudobnom podaní Piotra Iľjiča Čajkovskija.

 

 

Predstavenie Luskáčik sa začína v malom mestečku v dobe vianočných sviatkov. Deti netrpezlivo a s túžbou očakávajú, aké darčeky dostanú pod stromčekom. Malá hlavná hrdinka pod ním nájde veselú hračku luskáčika, ktorého jej daroval strýko. Dej sa začína zaplietať.  V maske kúzelníka sa objavuje deťmi nepoznaný strýko dievčatka a jej brata. Deti sú nadšené jeho umením. Hračky ožívajú a vymýšľajú pre ne zábavu. Chlapec je nezbedník a tak sestričke nechtiac rozbije luskáčika. Strýko ju opraví a dievčatko sa stará o svoju hračku.

lusk 1


Nastáva noc a dievčatku sa zdá zvláštny sen, v ktorom je hlavnou postavou luskáčik. Ten víťazí v bitke s myšou armádou, definitívne porazí zlého Myšieho kráľa, a premení sa v krásneho princa.

lusk 3


V druhom dejstve sa dievčatko s luskáčikom ocitá v rozprávkovej zemi, kde ich vítajú hostia, ktorí prichádzajú z rôznych krajín. Všetci veselo oslavujú a tancujú. Bol to len sen.  Skončila noc a s ňou odišlo snenie. Začína sa nový deň, dievčatko sa prebudí doma u vianočného stromčeka a v jej lone  leží hračka luskáčika.

lusk 2

 

Balet vniesol do priestorov sály príjemnú rozprávkovo dramatickú atmosféru. Ľudia so zatajeným dychom sledovali tanečné choreografie a prežívali príbeh spolu s tanečníkmi. Za napínavé a krásne prevedené scény odmenili návštevníci účinkujúcich veľkým potleskom.


 

Přihlášení



Anketa

Která je vaše nejoblíbenější česká vánoční pohádka?
 

Příběh muže, který přežil tři koncentrační tábory a na konci války unikl z hořícího pekla lodě Cap Arcona

Wim prožil dětství v chudé amsterodamské rodině. Když Nizozemsko obsadili nacisté, musel odjet na nucené práce do Německa. Poté, co se situace v jeho práci zhoršila, uprchl zpátky do Nizozemska a nějakou dobu se ukrýval.

Ignis Fatuus je kniha prosycena mytologií a hororovou atmosférou. Na Šumavu už nejspíše chtít jet nebudete

Na Šumavu asi v životě nepojedu. Autorce Petře Klabouchové se vydařil mistrný mysteriózní thriller, místy až horor, který umně vtáhne čtenáře do děje a už ho nepustí. Paní spisovatelka si šikovně pohrává se čtenářem do poslední chvíle jako kočka s myší, takže čtenář do poslední chvíle neví na čem je, vše však má promyšleno do posledního detailu, každá myšlenka má svou perfektně dotaženou pointu.

Banner

Videorecenze knih

Hledat

Rozhovor

Kristína Peláková: Chcela by som si zahrať v rozprávke alebo filme

DSC 2146kopia6web-nKristína je 25ročná speváčka z Košíc, ktorá našu republiku reprezentovala na súťaži Eurovision Song Contest 2010. Skončila síce na 16. mieste, ale jej úspech sa rozrástol a v súčasnosti sa venuje spevu, ku ktorému inklinuje od...

Dvojalbum Evergreeny Heleny Vondráčkové přináší žánrové vlny a hudební skvosty

V letošním roce, kdy slaví Helena Vondráčková šedesát let pěvecké kariéry a kdy zaznamenala několik nemalých úspěchů, vychází i dvojalbum Evegreeny, jehož podtitul zní 60 let na scéně. Člověk by řekl, že jde o „bestovku“, ale ono je to trošku jinak. I když jde o 160 minut hudby, tentokrát nezní velké Heleniny hity, nýbrž písně, které jste už možná někdy někde slyšeli, ale na nosičích nikdy nevyšly.

Čtěte také...

Největší příběh všech dob

Nejvetsi pribeh 200Hra Patricka Barlowa „Největší příběh všech dob“ (Greatest story ever told). Divadelní „road movie“ se vrací! Aneb všechny cesty vedou na Golgotu...

 

...

Divadlo

Romeo a Julie v divadelním studiu JAMU

romeo200Marta, studio Divadelní fakulty JAMU v Brně dává pravidelně prostor svým studentům, aby se představili před diváky svou tvorbou. Bývají to tvůrčí dílny a různá volná asociativní představení, jsou to (naštěstí) i práce z oblasti klasického dramatu, na kt...

Film

Jaká je autenticita vjemu?

aute 200Ačkoli obě nyní hodnocené knihy, jak Holubcovo Ještě nejsme za vodou, tak Malaníkové Autenticita ve světě médií, jsou maximálně rozdílné, spojuje je důraz na prozkoumávání vnějškově doložitelných faktů a hodnověrnost následné percepce. Není pak rozhodu...