Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu

Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu

jak byt presvedcivy 200V nakladatelství Grada nedávno vyšla velmi sympatická publikace, nebo chcete-li učebnice s poutavým názvem Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu. Jejími autory jsou Jitka Vysekalová a Karel Voříšek. Dokáže čtenářům kniha pomoci?

V prvé řadě bych ráda pochválila typografii knihy. Dobře a především prakticky je zvolená měkká vazba a stylizace do růžové barvy jen napomáhá vlídnému vyznění celé knihy. Na čtenáře čekají celkem čtyři kapitoly, které jsou přehledně členěny do podkapitol. Na konci každé kapitoly je navíc praktické cvičení a v knize se nachází také mnoho menších úkolů.

Kapitoly jsou: O člověku: Poznejme toho, s kým žijeme – sami sebe, O image- jak se vidíme a jak nás vidí ostatní, O komunikaci a rétorice – mluvme spolu a O hlasu – našem hlavním nástroji přesvědčování. Jak názvy vypovídají – kniha nás provede různými důležitými obory – od typologií osobnosti přes zásady komunikace po fonetiku. Vše je zde jakoby jen nakousnuto, ale na druhou stranu popsáno opravdu lidsky, bez zbytečných cizích slov a pouček. Tam, kde je to potřeba, je text doplněn citacemi například z Wikipedie nebo různých časopisů.

Je patrné, že autoři, Doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D, a PhDr. Karel Voříšek knize věnovali spoustu času. Pracovali s teorií, hledali k textům i různé zajímavosti z webových stránek a především do knihy promítli část sebe. Vycházeli přitom ze své teorie a dokázali zavzpomínat na své vlastní chyby a problémy  a poučit nimi ostatní. Za to jim patří velká pochvala.

„A ještě jeden bonusový jazykolamný text. Je to častý chyták, kterými se nejrůznější novináři snaží zaskočit i zkušené moderátory:
„Posílí-li dolar, rubl, libra, budou přičteny přiřčené ceny  bude z čeho sčítat, neposílí-li dolar, rubl, libra, ale rubl, libra, dolar, nebude z čeho sčítat přiřčené ceny a podle Kláry Králové může proletariát srolovat roletu, sebrat svých pět šest švestek a začít obdělávat ten nejneobhospodařovávatelnější pozemek se zcela deziluzionizující perspektivou.“ (str. 176)

Kniha ze zatvrzelých introvertů rozhodně extroverty neudělá, ale může jim být skvělým průvodcem. Nedává přesné a zaručené rady, nementoruje, ale spíše čtenáře vede. Vždyť právě díky přemýšlení nad sebou samým a svými kroky si můžete změnit život, tak vzhůru do toho!

jak byt presvedcivy

Doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D, vystudovala psychologii na filozofické fakultě v Brně, je dvojnásobnou prezidentkou České marketingové společnosti a Lady Wine Clubu a přednáší na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně nebo VŠE v Praze. Mezi její knihy patří například Emoce v marketingu, Psychologie reklamy, Image a firemní identita nebo sbírka veršů Mým láskám.

PhDr. Karel Voříšek vystudoval filozofickou fakultu na Univerzitě Karlově. Začínal jako programový hlasatel, pak moderátor a redaktor v Československé televizi Praha, nyní jej diváci mohou vidět ve Zprávách na televizi Prima. Vede přednášky a semináře zaměřené na rétoriku a přesvědčivé vystupování a také píše verše.

Název: Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu
Autor: Karel Voříšek, Jitka Vysekalová
Žánr: naučná
Nakladatelství: Grada
Rok vydání: 2015
Počet stran: 218
Hodnocení: 80 %

www.grada.cz


 

Přihlášení



Solfánci obměkčí každé srdce

Solfánci jsou druhým počinem (po Indigových pohádkách) Martiny Mii Svobodové a ilustrátorky Lucy Bumkin. Zatímco Indigové pohádky oslavovaly lidskou kreativitu a zaměřovaly se na to, že každý z nás má moc tvořit svůj svět, pohádkový příběh Solfánci a Sluneční královna jsou o odvaze být tím, kým doopravdy jsme. Semtamindigo

Nikdy není pozdě zopakovat si češtinu

Pod projektem Červená propiska jsou dvě kamarádky z vysoké, Karla Tchawou Tchuisseu a Sabina Straková, které se rozhodly šířit své znalosti zábavnou formou na sociálních sítích. Jejich cílem je dostat nejčastější perličky k co nejširšímu publiku a odhalit záludnosti českého jazyka, na které nebyl ve škole čas a které vás i v dospělosti překvapí. Universum

Rozhovor

Seriál k měsíci čtenářů: Knihovny pro K21, Zádveřice

brezen-mesic-ctenaru 200Regály plné knih, u počítače dáma či pán, který obřadně přebírá vracené knížky a zapisuje nově vypůjčené. Místnost specificky vonící – tak voní jenom tištěné publikace, stojící jako vojáci v řadách. V sále tichý šum, jak...

Hledat

Čtěte také...

Jak si uspořádat život úklidem? 5 tipů na místa, která nás stresují svou přeplněností

Uklidme ceskoZbavme svůj život zbytečností. Příchod jara je ideální doba nejen na očistu těla, ale také našich domovů. Plné skříně tíží naše podvědomí víc, než si uvědomujeme. Důkladný úklid s sebou přináší pocit volnosti. Zbavte se psychické zátěže, kt...


Literatura

František Kotleta pro děti aneb Anna Marie Kyšová přichází s debutem Superholky

big superholky-BrI-394075Anna Marie Kyšová přichází s moderním příběhem pro mládež, který dostal název Superholky. Už podle něj je docela jasné, jakého tématu se autorka dotkla. Ale koho mi to jen její příjmení připomíná?

...

Divadlo

Rákosníček Divadla Scéna pobaví

Rakosnicek200Asi v polovině odpoledne tříkrálového se v blízkosti Divadla Scéna ve Zlíně zvýšil výskyt těšících se dětí a jejich rodičů, kteří mířili na zlínskou premiéru pohádky Rákosníček a jeho rybník. Těch dětí a jejic...

Film

Mamma Mia Here we go again! v kinách

mmV Eurovei sa 17. júla uskutočnila po desiatich rokoch premiéra pokračovania muzikálu Mamma Mia! A nemohlo to byť ani teraz inak a veľkolepá letná filmová párty sa dotýka sŕdc návštevníkov.

...