Jak Jana Andresíková spadla z koštěte…

Jak Jana Andresíková spadla z koštěte…

Tisk

Jana Andresikova 200Herečka Jana Andresíková jako host Toboganu v pyžamu vyprávěla o svých neuvěřitelných karambolech, které ji v životě potkaly. Její zdravotní karta má několik stránek popsaných odshora dolů. Patří k herečkám, kterým se přihodí nehoda skoro na každém filmování, což dosvědčila svým vyprávěním o natáčení létacích scén legendárního seriálu Arabela. Aleš Cibulka se jí na její nejznámější roli ptal opatrně, ale jakmile se zmínil o nejznámější roli, herečka radostně vyhrkla:

JA: Arabela.

AC: Čarodějnice v Arabele, ano.

JA: A tu já miluju!

AC: Není to tedy téma, o kterém už nechcete mluvit, které už vám leze krkem?

JÁ: Ne, ne, ne…

ÁC: Vaše čarodějnice byla a je nesmrtelná…

JA: Mě to jednu dobu hrozně mrzelo, že se na všechny krásný role jakoby zapomnělo. Ale to už je dáno seriálem, když se povede. To byla taková ta svinská role, která vám zůstane – prostě navždycky. Ale v té roli jsem zažila spoustu legrace, a tak na ni ráda vzpomínám.

AC: Co by za to lecjaká herečka dala, mít takhle proslavenou roli. Můžete odehrát desítky inscenací v divadle, ale pak vás někdo uvidí a řekne si okamžitě: Aha, to je ta čarodějnice z Arabely.

JA: Ano. Mě to ze začátku bolelo. Protože víte jak je hrozný, když se nahrnou děti do maskérny, máte pocit, že jste krásná a žádoucí, a ty děti volají: Jé, čarodějnice!? To jsem se fakt urazila.

AC: Proč? To byla spíš odměna, ne?

JA: No ale já nebyla vůbec nalíčená! A přesto mě poznali. To mě naštvalo!

Jana Andresikova

AC: Já už jsem se tedy nechtěl vracet ke všem vašim úrazům, ale zeptat se musím. Vám se právě při natáčení Arabely přihodil jeden z vašich nejkurióznějších úrazů – spadla jste z koštěte.

JA: Taky.

AC: Čili je to pravda? Vy jste asi jediný člověk na světě, který spadl z koštěte. Nikoho jiného neznám.

JA: Ano. Ale to bylo tím, že jsem měla partnera Jiříčka…

AC: …Lábuse…

JA: …který je sportovní…

AC: …antitalent.

JA: Decentně řečeno. – Tenkrát pan režisér a technici říkali: Jani, dej bacha, letíš s Jirkou! – A Jirka zeleno fialovej, potil se a pořád se jen ptal, jak na to koště má vlézt. Já jsem mu říkala: Jiříčku, jednu nožičku dáš sem a drž se hlavně. A tu druhou nožičku, tu tam dám sama já. – I letíme do hradu a on, snad že měl strach, že já vstanu a naruším tím rovnováhu, tak tu svou nohu rychle sundal – a už jsem letěla! S nohou zaklíněnou! Ale hlavně při prvním natáčení, ještě v Průhonicích, tam to bylo o život!

AC: Povídejte!

JA: Koleje, tři, čtyři metry výška takového klacku a tam bylo takový malinký košťátko, ne košťátko, dřevíčko, tyčka.

AC: A na košťátku jste seděla s panem Lábusem…

JA: …párem volů by ho tam nedostal! – A já jsem říkala: Jiří, jdi přede mnou, já tě budu strkat, a kdyby něco, tak já tě udržím! Vylezli jsme nahoru. A on jak byl zdivočelej, tak to zařízení se dalo do pohybu! To jsem se trošku lekla i já, protože ty koleje vedly z kopečka a dole byla stráň. Jirka už začal panikařit a já jsem skoro přišla o obě prsa!

AC: Cože? Jak se tohle může při natáčení stát?

JA: No on se mě tak zoufale držel, že mi málem urval poprsí. To bylo něco hroznýho. Já jenom řvala: Jirko, netrhej!

AC: Tak teď, jakmile se budu dívat na Arabelu, tak si to budu představovat. To už se mi pokaždé vybaví.

JA: Ano. Jakmile letíme. Zpočátku, to je poprsí, a potom na hrad, to je ta noha.

O dalších nehodách, nešťastných krocích, pádech se dozvíte v rozhovoru Jany Andresíkové s Alešem Cibulkou v knize Aleš Cibulka, Yvona Žertová – Cibulka v pyžamu. Třináct rozhovorů z Toboganu s tuctem veselých odhalení

Jana Cibulka v pyzamu

Zdroj foto: JaS nakladatelství


 
Banner

Přihlášení



Kdo zabil Malého prince?

Autor policejních detektivek Michel Bussi se nechal inspirovat záhadnou smrtí Saint-Exupéryho a napsal napínavý příběh, který je hrou nejrůznějších náznaků a stop a zároveň je výjimečnou poctou Saint-Exupérymu a jeho malému hrdinovi.


JOTA

Dobrodružství mývala Gianlucy začínají na půdě malířské dílny mistra Leonarda da Vinciho

Fantasy plná napětí, záhad a humoru, odehrávající se v renesanční Itálii, se sice tváří jako četba pro děti a mládež, ale vůbec tomu tak nemusí být. Autor knihy Adam Folta totiž stvořil hrdinu – mývala Gianlucu, šibala, pohádkáře, dobrosrdečného naivku – který je sympatický jak svými kladnými vlastnostmi, tak svými nedokonalostmi.


65. pole
Banner

Rozhovor

Ladislav von Kokesch připravuje poctu Jiřímu Šlitrovi

lada kokes perexMuzikant Láďa Kokeš dělá radost posluchačům všech věkových skupin. Srdcem i duší miluje hudbu 20. a 30.let a svou vizáží jako by vypadl z nějakého parádního prvorepublikového večírku....

Hledat

Epocha nároků: Christopher Caldwell o soumraku demokracie

Epocha nároků s podtitulem Zákon o občanských právech a soumrak americké demokracie popisuje na příkladu Ameriky od šedesátých let do současnosti, jak se může dobře míněný zákon zvrhnout ve svůj protiklad. Dílo v překladu Aleše Valenty vychází v edici Agora, ve které nakladatelství Leda představuje nekonformní knihy zaměřené na politiku a společnost.


LEDA

Čtěte také...

Kärtsy z Waltari: „Publikum tady je jako z jiné planety!“ / „Audience there is from different planet“

waltari 200Finská skupina Waltari vystupuje v České republice poměrně často, nyní právě tuto sobotu na festivalu Masters of Rock ve Vizovicích. Co si o Češích a Finech myslí zpěvák Waltari Kärtsy si můžet...


Literatura

Vyprávění o nesmyslném a zbytečném utrpení

Na zapadni fronte klid perexV roce 1914 vypukla první světová válka a jedna generace kluků opustila školní lavice, aby s vlajícími prapory, nadšením a vojenskou hudbou táhli do války. Měli určitou představu, jak to bude probíhat, a ...

Divadlo

Večeře bez servítků

pohreb-az-zitra 1 perexŠvandovo divadlo zve na večeři prostřednictvím hry Pohřeb až zítra, jejíž autorkou je Natalie Kocab. Na diváky čeká intenzivní zážitek plný ostrých slovních střetů opepřený složitou situací jednotlivých členů rodiny zase...

Film

Podzimní schéma České televize klepe na dveře

ctv 200Zatímco letní měsíce slouží k provětrání archivu a na obrazovkách se objevuje jeden evergreenový seriál a film za druhým, bývá září startovní čarou pro nové televizní projekty. Česká televize se rozhodla v boji o diváky s konkurenčními te...