Strážce dveří: akčňárna jako žádná jiná!

strazce dveri200Hned začátkem roku jsme měli možnost natrefit na vynikající akční román od autora Jamese Byrnea. Nakladatelství Kalibr vydalo jeho strhující příběh s názvem Strážce dveří. Pokud holdujete přímočaré akci a napětí, nepohrdnete konspirační teorií a máte rádi správňáky, určitě sáhněte právě po této knize!

Tajemnem zahalený autor

O Jamesu Byrneovi vám toho mnoho nepovím, své soukromí si pečlivě chrání. I jméno James Byrne je pseudonymem autora, který přes dvacet let působil jako novinář, a dokonce i v politice. Pod dalšími pseudonymy napsal řadu románů a thrillerů. Kniha Strážce dveří je první knihou série o Dezu Limerickovi. Snad se v budoucnu dočkáme pokračování, hned bych si další příběh sympaťáka Deze přečetla.

Seznamte se, Dez Limerick

Desmond Aloysius Limerick, zvaný jednoduše Dez, je povoláním vynikající žoldnéř v důchodu, nyní amatérský muzikant, který si užívá pohodového života v Kalifornii, ovšem jen do chvíle, než v dojde v hotelu, kde bydlí, k pokusu unést právní poradkyni zbrojařské firmy, která je navíc dcerou jejího ředitele. Dezovi se díky svému výcviku a pohotové akci podaří únos zdařile zhatit a časem se sbližuje s mladou, krásnou a inteligentní Petrou, která byla zamýšleným cílem únosu. Petra ho naverbuje, aby jí pomohl vyřešit další problém, který jí spadl do klína – zpronevěra miliardové částky. Náš hrdina je nejen vycvičený, silný, ale také vysoce inteligentní a nemá problém řešit problémy operativně, vždyť je strážcem dveří – odmyká dveře a brány, a nechává je otevřené. Postupem času proniká do problémů víc a víc a zjišťuje, že se namočil do spiknutí, kde se setkává s nečekanými potížisty v podobě důmyslného spiknutí, jejímž cílem je oslabit Ameriku. Spiklenci však netuší, kdo jim stojí v cestě.

Hrdina jak se patří

Strážce dveří disponuje mnohými ingrediencemi a pracuje s nimi někdy trochu unáhleně, jindy po troškách. Někomu se příběh může zdát až moc utažený za vlasy, ale ten, kdo přijme hlavní premisu se spiknutím a vědomím, že i takové věci se mohou stát, tak si příběh užije. Je to jedna akční jízda a její hlavní devízou je příjemný protagonista. Dez je snad až vzorem ctností, spravedlivý a upřímný chlap, kterého jednoduše chcete mít na své straně. Na nic si nehraje, umí oslnit vtipem i moudrostí, prostě mi sedl. A doufám, že i vám učaruje!

strazce dveri

Název: Strážce dveří
Autor: James Byrne
Žánr: akční román
Originální název: The Gatekeeper (2022)
Nakladatelství: Kalibr
Rok vydání: 2023, pevná
Počet stran: 352

Jsem občas tvrdohlavý a rád jdu proti proudu, říká Pavel Oparty

pave l oparty perexMalíř, grafik, fotograf a nyní i autor oděvní kolekce. To všechno je Pavel Oparty, který žije kousek od Ostravy. Má za sebou několik výstav, kde se prezentuje nápaditými variacemi svého výtvarného talentu. Známá je jeho voln...

Vydejte se za zákulisím Opravdových zločinů

opravdove zlociny 200V nakladatelství CPRess vyšla kniha Opravdové zločiny vycházející ze stejnojmenného oceněného podcastu, za kterým stojí Lucie Bechynková a Barbora Krčmová.

...

I Chirurg tvrdý chleba má

chirurg 200Před pár dny vyšel v nakladatelství HOST další román Petry Dvořákové. Ta nás po Dědině pozvala do lékařského prostředí, kde je hlavní hrdinou Chirurg.

...

Slovácké divadlo uvede brilantní komedii Dealer´s Choice

Dealers Choice 200Nový rok začal před pár dny a Slovácké divadlo už hlásí první premiéru. Představí ji v sobotu 14. ledna a jedná se o brilantní komedii Patricka Marbera Dealer´s Choice, která se s obrovskými úspěchy uvádí po celém světě.

...

Špion Johnny English znovu zasahuje
ImageOd pokračování ztřeštěné parodie na Jamese Bonda by se dalo očekávat, že její úroveň poklesne, stejně jako tomu bývá v mnoha jiných případech ne příliš pochopitelných pokračování. Ale tentokrát úroveň filmu kupodivu s...