Dokáže zachránit dítě, kterého se kdysi vzdala?

Dite ktere jsem nemela perexKdyž byla Mia mladá, nečekaně otěhotněla. Protože se o svou dceru nemohla starat, dala ji k adopci. Suzanne, adoptivní matka, vypadala laskavě, a tak se Mia o osud své dcery vůbec nebála. Vynutila si ale otevřenou adopci, aby mohla s dcerou zůstat v kontaktu.

V jeden teplý letní večer u Mii někdo nečekaně zazvoní. Je to Daisy, dcera, které se kdysi vzdala. Jak roky plynuly, jejich pouto sláblo... a Mia má pocit, že tuto mladou ženu vůbec nezná. Daisy jí však oznámí, že u ní chce bydlet, a tak se Mia rozhodne začlenit ji do své rodiny. Netuší však, že Daisy má tajemství, které ji přinutí znovu bojovat s minulostí. Suzanne se zatím zoufale snaží získat své milované dítě zpátky. Dokážou se tyto dvě ženy spojit a pomoct dívce, kterou obě nazývají svou dcerou?

Román o síle mateřské lásky a těžkých volbách
Autorkou knihy Dítě, které jsem neměla, kterou v českém překladu vydalo Nakladatelství Ikar, je spisovatelka Kate Hewitt. Ta se živila jako učitelka dramatu nebo asistentka redakce. Nakonec však zvítězilo psaní románů, kterých publikovala desítky, část pod pseudonymem. V této knižní novince se zaměřila na koncept adopce, který ji vždy fascinoval. V příběhu chtěla projevit pochopení a empatii oběma stranám – jak biologické, tak i adoptivní matce. Jak se jí to povedlo?

Dokonalé vcítění se do hrdinek
Román je psaný v ich-formě. Ve vyprávění se střídají Mia a Suzanne. I když stojí na opačné straně barikády, mají společný cíl: zajistit, aby byla Daisy v pořádku. Obě mají svůj pohled na věc, ale nedá se určit, která z nich má pravdu, protože každá má svá tvrzení podepřena relevantními argumenty. Nakonec se při čtení pravděpodobně přistihnete při tom, že je chápete obě. Jejich důvody, které je pohánějí k činům, jsou uvěřitelné a lidské, což výrazně přispívá ke kvalitě románu.

Pokud však čekáte, že se provalí nějaké temné rodinné tajemství, které příběhu dodá napětí, budete zklamaní. Ano, to, co se Daisy stalo, je nepříjemné, stejně jako celá situace, ve které se tyto dvě rodiny ocitly, ale žádné drama se nekoná. Místo toho příběh sází spíše na dokonalé vcítění se do hlavních hrdinek a autentické zprostředkování jejich emocí čtenáři.

Dite ktere jsem nemela

DÍTĚ, KTERÉ JSEM NEMĚLA
Autorka: Kate Hewitt
Originální název: The Child I Never Had
Žánr: psychologický román
Vydáno: Ikar, 2023
Počet stran: 352

Hodnocení: 75 %

Básník Michal Talo: „Chcete-li vydat knihu, musíte si být jistí“

rok vepre michal 200Několik zvídavých otázek jsme položili mladému básníkovi Michalu Talo, který je autorem originální a osobité poezie skrývající se ve sbírkách Perly sviním, Jinak řečeno a Rok vepře

Hrdlořez František Kotleta představuje svou novinku Perunova krev I.

Perunova krev obalkaHoldujete-li pikantnímu, peprnému a šťavnatému masu, tak se zakousněte do Kotlety. Františka Kotlety. Tento řeznický autor nám servíruje své nové dílo – Perunova krev I

...

Kruh – francouzská krimi s příchutí severu

kruh200Vedle mnoha severských či amerických autorů zaujal v letošním roce českou literární komunitu i jeden francouzský tvůrce kriminálek. Jeho jméno je Bernard Minier a nedávno mu vyšla novinka Kruh.

...

Mariina volba. Dramatik Milan Uhde představil svou verzi biblického příběhu

Mariina volba foto perexVážený náš dramatik, kdysi zakázán režimem, pak vyzdvižen na politický piedestal, jenž s pochopením všech, kteří ho znají, opustil, aby se dál věnoval tomu, co umí a miluje. Dramatické tvorbě. Takového ho známe, tak...

Na druhém konci vesmíru a bez svého kladiva – Thor se vrací potřetí!

thor 200Thor je uvězněn na opačném konci vesmíru. Bez svého mocného kladiva je nucen pustit se do závodu s časem. Musí se vrátit včas do Asgardu, aby zastavil Ragnarok – zkázu svého domova, kterou se snaží rozpoutat nový mocný nepřítel, jeho nemilosrdná sestra Hela. Thor musí zabrá...