Emoce s vůní benzínu: Moje cesta na Dakar

moje cesta na dakar 200V prosinci vyšla už třetí knížka Freestyle motokrosaře Libora Podmola, která se zaměřuje na jeho nynější sen a jmenuje se Moje cesta na Dakar. Vyrazte na cestu plnou výšin i pádů a vězte, že za každým mrakem se skrývá slunce.

Kdo je Libor Podmol?

Libor se narodil do motorkářské rodiny a první motorku dostal v 10 letech pod stromeček. Od 13 let závodil v klasickém motokrosu, dokud v 19 letech neobjevil Freestyle Motocross a s ním procestoval celý svět, stal se mistrem světa, natočil celovečerní film Tomorrow will be better, se  kterým získal i Českého lva. V roce 2013 se stal prvním neamerickým jezdcem, který vyhrál disciplínu Step Up na olympiádě extrémních sportů X Games. Roku 2015 se mu podařilo vyhrát  mistrovství světa v Číně a ke konci roku prošel duchovní proměnou, začal se věnovat meditaci, józe a filosofii.

V roce 2017 se opět stává vicemistrem světa FIM ve Freestyle motocrossu, bere bronzovou medaili na amerických X Games a přestupuje na značku motocyklů Husqvarna. V roce 2019 objíždí exhibiční tour Masters of Dirt po Evropě. Na MS v Mnichově si ale ošklivě zlomí obě nohy. Toto zranění ho vyřazuje na celou sezonu FMX i přípravy na Rallye Dakar. Zraněný Libor tak dává dohromady svůj první workoutový program PODMOL Get Fit a snaží se motivovat lidi na svých sociálních sítích a médiích. Koncem roku se zařazuje mezi úzkou skupinu sportovců, kteří obdrželi státní vyznamenání v oblasti sportu. Roku 2020 se dostává zpátky pevně na nohy i za řídítka motocyklu. Intenzivně se připravuje na svůj dlouhodobý cíl Rallye Dakar.

Raz, dva, tři

Deník Libora Podmola vyšel v roce 2017, Dvojka 2018 a Moje cesta na Dakar v prosinci 2020 a pokud vám něco říká FMX nebo adrenalinové sporty jako takové, zajímá vás osobnost Libora Podmola (který dostal v roce 2019 Medaili za zásluhy) nebo si chcete přečíst opravdu emotivní příběh ze života sportovce, rozhodně vám doporučuju všechny tři knížky. Dostanete příběhy, ze kterých dýchá optimismus i adrenalin, stejně jako vůně benzínu. Mouka si píše svým stylem a má dar vás dostat na místo, ve kterém se nacházel jak fyzicky, tak psychicky. Líbí se mi, že nikdy neztrácí ze zřetele to, co je důležité – zdraví, rodina, ale taky má ambice a něco, co ho žene dál. V tomto případě se jedná o zatím nesplněný sen – Rallye Dakar.

I cesta je cíl

V knize sledujeme období, kdy si v Mnichově při závodech ošklivě zlomil obě nohy, ale vzal to s pokorou jako podmět k zamyšlení a o to víc se zakousl do toho, oč mu jde. Vytrvalost se mu rozhodně nedá upřít. Měsíce v pandemii využil k sepsání této knihy, která popisuje ne zrovna jednoduchou cestu k dosažení svého snu, odjet si Dakar. Najdeme zde taky pořádnou nálož fotek, která dokumentuje jeho úspěchy i nezdary, zachycuje rodinu i jezdce, zkrátka život ve fotografiích. Další kniha bude doufám o dobrodružství, která na tomto vytrvalostním závodě prožije. Neváhejte ho proto podpořit třeba i koupí téhle parádní knížky!

moje cesta na dakar
Název: Moje cesta na Dakar
Autor: Libor Podmol
Žánr: sport, životopisný
Nakladatelství: BizBooks
Rok vydání: 2020, pevná vazba
Počet stran: 224

Vznešená vyrovnanost hvězdné kariéry Dagmar Peckové pokračuje i po 43 sezónách

dagmar200Vypadá to, jako by dosáhla met, přetěžko posunutelných dál. Ve svém žánru si udržovala několik desítek let pozici, u níž jsme nikdy zcela jasně neodhadli, není-li právě tou první – podle čeho se určuje nejtalentovanější a nejúspěšnější česká pěvkyně v ...

Kdo by neměl za sebou nějaký ten partnerský přešlap

partnerske preslapy 200Partnerské přešlapy s podtitulem Šílené historky ze života je název nové knihy Kláry Sýkorové. Pokud se potřebujete zasmát, tak si ji nenechte ujít.

...

Zlé časy – netradiční česká scifi

zle casy200V únoru vydalo nakladatelství Laser novou scifi knihu Michala Březiny s názvem Zlé časy o netradičním cestovali časem. Záměrně neuvádím slovo „hrdina“, ale počkejte sami… Co myslíte, bude hůř?

...

Klec bláznů – nová stálice v repertoáru Švandova divadla?

klec blaznu200Švandovo divadlo je moje oblíbená pražská scéna, a když mi přišla pozvánka, ve které stálo, že chystají hru s prvky drag show, říkala jsem si, že tohle tedy vážně musím vidět. Už sám název – Klec bláznů – zní dostatečně zajímavě, aby podnítil...

Dny Severu ukončilo finské drama

zaslouzim textSkandinávský dům již po šesté pořádal festival Dny Severu, který přibližuje kulturu skandinávských zemí pomocí filmových projekcí, besed a přednášek nebo setkání se spisovateli. Letošním ústředním tématem byly „hlasy menšin“ a ty zazněly ...