Emoce s vůní benzínu: Moje cesta na Dakar

moje cesta na dakar 200V prosinci vyšla už třetí knížka Freestyle motokrosaře Libora Podmola, která se zaměřuje na jeho nynější sen a jmenuje se Moje cesta na Dakar. Vyrazte na cestu plnou výšin i pádů a vězte, že za každým mrakem se skrývá slunce.

Kdo je Libor Podmol?

Libor se narodil do motorkářské rodiny a první motorku dostal v 10 letech pod stromeček. Od 13 let závodil v klasickém motokrosu, dokud v 19 letech neobjevil Freestyle Motocross a s ním procestoval celý svět, stal se mistrem světa, natočil celovečerní film Tomorrow will be better, se  kterým získal i Českého lva. V roce 2013 se stal prvním neamerickým jezdcem, který vyhrál disciplínu Step Up na olympiádě extrémních sportů X Games. Roku 2015 se mu podařilo vyhrát  mistrovství světa v Číně a ke konci roku prošel duchovní proměnou, začal se věnovat meditaci, józe a filosofii.

V roce 2017 se opět stává vicemistrem světa FIM ve Freestyle motocrossu, bere bronzovou medaili na amerických X Games a přestupuje na značku motocyklů Husqvarna. V roce 2019 objíždí exhibiční tour Masters of Dirt po Evropě. Na MS v Mnichově si ale ošklivě zlomí obě nohy. Toto zranění ho vyřazuje na celou sezonu FMX i přípravy na Rallye Dakar. Zraněný Libor tak dává dohromady svůj první workoutový program PODMOL Get Fit a snaží se motivovat lidi na svých sociálních sítích a médiích. Koncem roku se zařazuje mezi úzkou skupinu sportovců, kteří obdrželi státní vyznamenání v oblasti sportu. Roku 2020 se dostává zpátky pevně na nohy i za řídítka motocyklu. Intenzivně se připravuje na svůj dlouhodobý cíl Rallye Dakar.

Raz, dva, tři

Deník Libora Podmola vyšel v roce 2017, Dvojka 2018 a Moje cesta na Dakar v prosinci 2020 a pokud vám něco říká FMX nebo adrenalinové sporty jako takové, zajímá vás osobnost Libora Podmola (který dostal v roce 2019 Medaili za zásluhy) nebo si chcete přečíst opravdu emotivní příběh ze života sportovce, rozhodně vám doporučuju všechny tři knížky. Dostanete příběhy, ze kterých dýchá optimismus i adrenalin, stejně jako vůně benzínu. Mouka si píše svým stylem a má dar vás dostat na místo, ve kterém se nacházel jak fyzicky, tak psychicky. Líbí se mi, že nikdy neztrácí ze zřetele to, co je důležité – zdraví, rodina, ale taky má ambice a něco, co ho žene dál. V tomto případě se jedná o zatím nesplněný sen – Rallye Dakar.

I cesta je cíl

V knize sledujeme období, kdy si v Mnichově při závodech ošklivě zlomil obě nohy, ale vzal to s pokorou jako podmět k zamyšlení a o to víc se zakousl do toho, oč mu jde. Vytrvalost se mu rozhodně nedá upřít. Měsíce v pandemii využil k sepsání této knihy, která popisuje ne zrovna jednoduchou cestu k dosažení svého snu, odjet si Dakar. Najdeme zde taky pořádnou nálož fotek, která dokumentuje jeho úspěchy i nezdary, zachycuje rodinu i jezdce, zkrátka život ve fotografiích. Další kniha bude doufám o dobrodružství, která na tomto vytrvalostním závodě prožije. Neváhejte ho proto podpořit třeba i koupí téhle parádní knížky!

moje cesta na dakar
Název: Moje cesta na Dakar
Autor: Libor Podmol
Žánr: sport, životopisný
Nakladatelství: BizBooks
Rok vydání: 2020, pevná vazba
Počet stran: 224

Zrození hrdinů na ostrově Socci

Dobrodružný pohádkový příběh ze současnosti vypráví o zlovolném diktátorovi Pepinovi, který chce ovládnout svět. S pomocí generálů a celého vojska kuje své dobyvatelské plány, vyhlašuje okolním státům a jejich panovníkům válku. Zarazí někdo jeho řádění? Nakladatelství Omar el Karib

Dívka s dýkou v duši a s nožem v ruce

Ožehavé téma incestu tvoří děj psychologického románu Markéty Harasimové. Tato autorka má na svém kontě již pěknou řádku románů cílených zejména na ženy. Jedná se jak o klasické romantické příběhy s prvky erotiky, tak o psychologicky laděné thrillery. Tentokrát zvolila opravdu silný námět. Jedenáctiletou Eriku začne sexuálně zneužívat otec a matka před tím zavírá oči. Dá se žít s touto trýznivou zkušeností? Platí i zde, že zlo plodí další zlo? Nakladatelství MaHa

Ondřej Neff: „Zůstávám věrný sci-fi."

neff perexONDŘEJ NEFF alias Aston je jeden z nejvýznamnějších českých spisovatelů science-fiction u nás. V nakladatelství Albatros vydává populární „verneffky" a trilogii Tajemství pěti světadílů. Velké oblibě...

Láká vás včelařství? Pak si nenechte ujít tuto audioknihu

V nakladatelství Kazda vyšla po knize i audioverze titulu Srdce včely má pět komor s podtitulem Jak jsem se stala včelařkou od autorky Helen Jukes. Nakladatelství Kazda

Expanze na Mars aneb výprava do hlubin duše Marťanů
ImageAlex a Eva, dvě vysokoškolské studentky a kamarádky (nebo mladé intelektuálky?) usoudily, že jejich zážitky s bytostmi z Marsu – nebo-li s muži – jsou natolik nevšední a pozoruhodné, že by z nich měla ...

Cena Waltera Sernera pro studenty

altLiterární cena se uděluje za nejlepší dosud nepublikovanou povídku roku, a to studentům středních škol.

...

Divadelní start ve Zlíně se blíží. Připomene Tomáše Baťu, rozdá ceny Aplaus a pobaví premiérou Příběhů obyčejného šílenství

Divadlo ZlinNová 67. sezona Městského divadla Zlín se rozjede s humorem. V sobotu 8. září večer se uskuteční ve Velkém sále premiéra Příběhů obyčejného šílenství, kterou si nenechá aujít ani autor Petr Zelenka

Národní filmový archiv se představuje

generaceNárodní filmový archiv (dále NFA), jemuž lze zazlívat jedině to, že dosud nenakutal dějiny národní kinematografie, což se pravidelně děje nejen u našich sousedů (a na Slovensku už v druhém rozšířeném pojednání), vedle přehledných katalogů filmové tvorby...