I zvířata mají city!

I zvířata mají city!

citova zivot zvirat perex
Knížky o zvířatech nejsou jenom pro děti. Vždy přitahovaly pozornost díky svému emocionálnímu náboji a dokázaly člověka dojmout. Nejinak je tomu s knihou německého lesníka Petera Wohllebena Citový život zvířat, která přibližuje instinkty a emoce našich zvířecích přátel, ať už domácích mazlíčků nebo volně žijících druhů. Je to zábavné i dojemné počtení pro každou věkovou skupinu.

Nakladatelství Kazda přináší svým čtenářům mnoho zajímavých titulů, které dokážou rozjasnit den. I kniha Citový život zvířat k nim patří. V drobných kapitolkách pojmenovaných často jednoslovnými názvy emocí si můžete přečíst zvířecí osudy, která vás rozpláčou i rozesmějí. Autor se věnuje emočnímu prožívání a sociálnímu chování zvířat, jejich inteligenci, komunikačním dovednostem, vztahům k lidem i tomu, jak se lidé chovají ke zvířatům. V závěru knihy najdete i zamyšlení nad zvířecí duší. Některé informace vás možná i překvapí, jako se to stalo mně. I když jsem hajného dcera, vyrůstala jsem na hájovně a mám velice kladný vztah k přírodě a zvířatům, zdaleka nevím všechno. Navíc v knize kromě osobních poznatků a zkušeností myslivce a velkého milovníka zvířat najdete i spoustu nejnovějších vědeckých poznatků.

citova zivot zvirat1
Víte například, že ryby produkují oxytocin, houbička vápenatka má prostorovou paměť a miluje ovesné vločky, včela si uvědomuje sama sebe i bez roje nebo že havrani žijí ve vlčí smečce, hrají si s mláďaty, sdílejí s nimi kořist a na oplátku je varují před nepřítelem? Dále se v knize dozvíte něco o kočičích snech, numerických schopnostech některých zvířat, jejich nadšení pro nejrůznější lotroviny a zábavné kousky, rozmnožovacích zvyklostech i monogamních vztazích. Také něco o tom, která zvířata podle zvuků rozlišují svá jména nebo jsou schopna se vidět v zrcadle a chápat, že to jsou ona. Tato kniha je vlastně takovou sondou do psychologie zvířat, která se od lidského prožívání příliš neliší. A to je třeba si uvědomit.

Ukázka z knihy:

“...Jestliže toho badatelé tolik vědí o inteligenci prasat, proč se tento image chytrých štětináčů neprosadí i na veřejnosti: Tak nějak tuším, že to souvisí s požíváním vepřového masa. Kdyby měl každý jasno v tom, jakou bytost na talíři vlastně má, tak by asi leckoho přešla chuť. Něco podobného známe v souvislosti s primáty: kdo z nás by dokázal jíst opičí maso?”

O autorovi:

Peter Wohlleben (*1964) se už jako dítě toužil stát ochráncem přírody. Vystudoval lesnictví a pracoval více než dvacet let jako úředník zemské lesní správy. Aby mohl realizovat své představy o ochraně životního prostředí, zaměstnání opustil. Dnes řídí ekologické lesní hospodářství v Porýní, kde mimo jiné usiluje o návrat pralesů. Je hostem mnoha televizních pořadů, vede semináře a píše knihy o lese a ochraně přírody. V nakladatelství Kazda také vyšel jeho další bestseller Tajný život stromů.

citova zivot zvirat
Citový život zvířat
Autor: Peter Wohlleben
Přeložila: Magdalena Havlová
Žánr: populárně naučná literatura
Vydáno: 2017
Stran: 224
Vydalo nakladatelství: Nakladatelství Kazda, s.r.o.

Zvířata nejsou bez citu

Nakladatelství Portál vydalo velmi zajímavou knihu. Zve nás do obrovského světa zvířecích smyslů. A je mi až hanba, jak člověk s těmito smyslově bohatými zvířaty zachází a je dojemné, když je někdo miluje a plně respektuje jejich potřeby.
Portál

Nevyhazujte dřevo a vyrobte si z něj jednoduše nějaký nábytek

Jednoduše ze dřeva s podtitulem Nábytek a předměty z nasbíraného dřeva je název knihy, která vyšla v nakladatelství Grada už v roce 2016 a loni se dočkala dotisku. Nadšení Antje Rittermannové je rozhodně nakažlivé!
Grada

Yvona Žertová nerada štípá dříví a luxuje

Yvona-Zertova 200Dne 20. 11. 2012 vyšla kniha Cibulka v pyžamu. S Alešem Cibulkou ji napsala Yvona Žertová, režisérka legendárního rozhlasového pořadu Tobogan. Je spoluautorkou již ...

Když se v písních stmívá

Album Martina Hejnáka Chmýří, které vlastním nákladem vydal v roce 2021, obsahuje 14 (relativně) nových či zrevitalizovaných skladeb. Jednotlivé songy nejsou příliš dlouhé, takže i přes jejich celkový počet výsledná stopáž jen o fous přesahuje 30 minut.

PAŘÍŽSKÁ NEZNÁMÁ ZAKOUTÍ

Tajnosti 200Pro milovníky tohoto krásného města na Seině je určena půvabná knížka Katii Chapoutierové  o málo známých místech, kam „cestovky“ své turisty nevozí a přesto nebo právě proto jsou velmi zajímavá.

...

Muž, který zprůhledněl, by si zasloužil být vidět

muz-ktery-zpruhlednel perexPovídky, z nichž několik získalo ocenění i v literárních soutěžích, jsou o křehkosti a nesamozřejmosti vztahů, o touze a hledání štěstí a jistoty v každodenním světě. Autorka Jana Trhlíková v souboru patnácti poví...

Mezi námi děvčaty

Mezi nami devcaty 200V dubnu tohoto roku se na prknech Komorní Fidlovačky uskutečnila již stá repríza autorského debutu irské dramatičky a zároveň také herečky Elaine Murphyové. Slavnostní kulatou reprízu Little Gem si nenechala ujít ani samotná...

Horký letní den s aktéry filmu Tajemství a smysl života

tajemstvi zivota a smysl 200Píše se sobota 3. srpna roku 2013. Budím se v časných hodinách, celý natěšený, že dnes strávím příjemné dopoledne/odpoledne s herci áčkového formátu na place natáčení filmu Tajemství a smysl života