Polobohové se vydávají vstříc Smrti

Polobohové se vydávají vstříc Smrti

haduvChram perexV životě polobohů dochází neustále k nějakým zvratům. K jednomu takovému neočekávanému, ale zato osudovému zvratu došlo, když se sedm vyvolených polobůžků pokoušelo v Římě zachránit sochu Athény Parthenonské. Nejenže tento obrat v ději opět rozdělil oblíbenou partu hrdinů, ale rovněž způsobil nejeden srdeční kolaps mezi čtenáři a fanoušky fantasy série Bohové Olympu.

Po přečtení třetího dílu Znamení Athény všichni nadšenci řecké a římské mytologie téměř rok napjatě čekali na pokračování nesoucí název Hádův chrám, aby se mohli s dychtivostí vrhnout do dalšího napínavého dobrodružství.

Po střetu s tkadlenou Arachné se Annabeth a Percy ocitli v nejtemnější části podsvětí – v samotném Tartaru. Jediným bezpečným a rovněž také záchytným bodem na tomto nehostinném místě plném tenat a nebezpečí je řeka Pyriflegethón, jež je nakonec dovede až k Titánu Íapethovi, kterého Percy kdysi zbavil paměti a překřtil na Boba. Bob se překvapivě stane dvojici věrným průvodcem i ochráncem. Avšak s některými nepřáteli (Nyx, arae, empúsy) a nástrahami, které jim jsou kladeny do cesty za uzavřením brány Smrti, si budou muset poradit sami.

Zatímco Annabeth a Percy musí zajistit bránu Smrti z lůna Tartaru, Leo, Piper, Hazel, Jason, Frank, Niko di Angelo a kapitán Hedge mají za úkol dopravit se do Epiru a zavřít bránu Smrti zvenčí. Ani jim se ale nevyhýbají problémy a nestvůry, kterých je čím dál tím více. Do cesty se jim postaví například lupič Skeirón se svou želvou, stádo katoblepasů či jejich dávní protivníci Chioné a její bratři. Kromě odrážení útoků musí Frank a Niko najít Diokleciánovo žezlo a Hazel se ve velice krátké době zase naučit ovládat mlhu. Piper, Leovi a ani Jasonovi se rovněž nevyhnou nepříjemné povinnosti a horké chvilky.

Atmosféra houstne i v Táboře polokrevných, který je v obležení polobohů z římského Tábora Jupiter vedeného nepříčetným Oktaviánem. Pokud se totiž některý Říman v brzké době neuvolí přinést sochu Athény Parthenonské právě Řekům, dojde k nejkrvavější a nejzbytečnější bitvě v dějinách.

Čtvrtý, a tudíž i předposlední díl Riordanovy druhé série o sedmi výjimečných teenagerech opět poodkrývá jejich malá i velká tajemství. Čtenář se například konečně dozví, proč je Niko di Angelo tolik odtažitý a má prapodivné chování. Třešničkou na dortu pak bude odhalení utajované lásky dalšího pasažéra na lodi Argo II. Kniha ale nepřináší jen pikantnosti ze soukromí členů posádky. Opět totiž dojde k proměně a duševní i tělesné vyzrálosti hrdinů, kteří budou muset prověřit své nově nabyté schopnosti při velmi náročných zkouškách.

I přesto, že je Hádův chrám napěchovaný mnoha dramatickými a akčními kapitolami s překvapivými vyústěními, Rick Riordan mu přiřkl úlohu spojovacího mostu, který má vyplnit nevzhlednou a nekonečnou prázdnotu mezi strhujícím zakončením třetí části Znamení Athény a velkým a jistě i grandiózním finále série Bohové Olympu, kterého se čtenáři dočkají už v březnu tohoto roku v závěrečném pátém díle nazvaném Krev polobohů.

haduvChram

Bohové Olympu: Hádův chrám (The Heroes of Olympus 4 The House of Hades)
Autor: Rick Riordan
Překlad: Dana Chodilová
Žánr: Dobrodružný fantasy román
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 560
Hodnocení: 91 %

( 6 hlasů )

Originální kapela The Yellow Socks tvoří vlastní songy ve stylu 50. let

The Yellow SocksMilan Cyrus hraje nestárnoucí hity. Nezajímá ho moderní hudba, ale evergreeny. Se svou kapelou The Yellow Socks tvoří vlastní songy ve stylu 50. let a vystupují v kostýmech, které evokují tehdejší dobu. Co na sebe te...

Tři prasátka – tip na dárek pod stromeček

tri mala prasatka200Naše děti podle posledních výzkumů čtou méně a méně. Podchytit to rodiče mohou (a dokonce by měli) již v útlém předškolním věku. Radost a užitek ze čtení star...

I ve Finsku může být vyhlášené letovisko

Palm-Beach-Finland 200Palm Beach Finland je název další knihy finského spisovatele Anttiho Tuomainena, která vyšla v nakladatelství Kniha Zlín.

...

Divotvorný hrnec – muzikál v barvách duhy

200hrnecMěstské divadlo Zlín zahájilo sezónu muzikálem od Voskovce a Wericha Divotvorný hrnec. Jak se s tímto kouzelným příběhem o hledání štěstí na konci duhy vypořádali, se dozvíte v tomto článku.

...

Letní soutěž s Cinema City: Kupte si vstupenku do kina na libovolný film a vyhrajte nový automobil!

SUMMER PROMO 2023 čtverecOblíbená letní soutěž vtrhla do multiplexů Cinema City po celé České republice. Nezáleží na tom, jestli si do kina přijdete užít bláznivou komedii, akční trhák nebo si naopak plánujete odpočinout u animáku. Výhra na v...