Band of Heysek přináší opravdu světový zvuk

band of heysek 200Když jsem si poprvé pustila Band of Heysek ani mě nenapadlo, že se jedná o českou kapelu. Deska Bad Ideas se nahrávala v Mississippi a Amerika z ní přímo sálá!

Vskutku poetická cesta k albu

Členové Band Of Heysek na podzim roku 2018 na Šumperském festivalu Blues Alive doprovázeli představitele takzvaného Hill Country Blues. V létě pak následujícího roku pak byli pozváni přímo do Mississippi na kultovní bluesový festival North Mississippi Hill Country Picnic. Tuto cestu spojili s dalšími koncerty a putováním v kolébce blues, kde vyvrcholením bylo společné nahrávání ve studiu ve Water Valley se současnými ikonami blues Kenny Brownem a R.L.Boycem.

Ze studia si přivezli hned dvě desky – první s názvem Juke My Joint obsahuje i neautorské věci a je na pultech od letošního března a novinkou je Bad Ideas. Kapela měla předpřipravených několik písniček, které během cestování po Mississippi dodělávali v improvizovaných podmínkách a další nové vznikly v tamní inspirující atmosféře. „S Kennym jsme si před nahráváním každé písničky jen lehce prošli strukturu a hned se rozsvítilo červené nahrávací světlo. Kennyho kytara se magicky proplétala s tou mou a její zvuk byl dokonalej. Vše se nahrávalo analogově a samozřejmě naživo. Blues Alive! Do večera jsme měli všech devět kousků na pásu,“ vzpomíná kytarista Honza Švihálek.

Podívejte se do Mississippi:

Závan Ameriky v devíti skladbách

Hned úvodní skladba Wreckin´It Up dokáže posluchače naladit na to, co jej čeká. Píseň zní syrově, ale její melodie se vpíjí a nutí člověka k pohybu. To platí také o energetické pecce Free Wind, která mě nejvíce zaujala. Má okamžitý rozjezd a zapamatovatelnou melodií. Úplně jsem z ní cítila ten inspirativní vítr. V písni Bring Me My Medicine zase udávají kytary naprosto jasné tempo. It Might Get Lost je pak naopak pomalejší s delšími sóly, ale do celkového konceptu zapadá.
Je opravdu obdivuhodné, že se Bad Ideas natáčelo během jednoho dne a takovým způsobem. Naživo a analogově, tudíž nebyl prostor na chyby nebo na nějaké zdlouhavé opakované nahrávání a vymýšlení celkově. A přesto vše dává smysl, zní naprosto profesionálně, a hlavně a má jedinečnou a neopakovatelnou atmosféru.

Hudba do nepohody

Když jsem tuto muziku poslouchala, většinou bylo venku podzimní nevlídno a já se přistihla, že mi to vůbec nevadí. Tyto rock-bluesové melodie mi totiž vlévaly energii do žil, já se usmívala a nechávala je na sebe působit. Takovou hudbu většinou nevyhledávám, ale tentokrát jsem byla ráda, že si ke mně našla cestu a říkala jsem si, že musím tento žánr více sledovat. A až se situace umoudří a koncerty zase pojedou naplno, moc ráda se na tuto partičku zajdu podívat! A dovedla bych si je představit společně s Hudbou Tvýho Fotra (HTF Blues Band).

O hejscích

Kapela Band of Heysek vznikla v roce 2015. Partu hejsků, kteří skládají a hrají vlastní živočišné, blues načichlé, syrově špinavé písně tvoří frontman, kytarista a zpěvák Honza Švihálek, basák „Bob“ Sabolovič a bubeník Lukáš Kytnar. Všichni tři muzikanti se znají velmi dlouho a velmi dobře z různých brněnských kapel.

Jejich nultý koncert na festivalu Eurotrialog v Mikulově se natolik líbil, že jednak dostali pozvání i na další ročník, ale také nabídku na předskakování slavných The Smokie v Ostravě (2015). Od té doby koncertují v klubech a na festivalech zejména v Čechách, ale i Polsku, Bosně a Slovensku včetně věhlasného BluesAlive (2017) či předskakování The Animals v brněnském SONO centru (2018).

band of heysek

Bad Ideas
Interpret: Band of Heysek feat. Kenny Brown
Žánr: rock, blues
Skladby: Wreckin' It Up, Make My Day, Get Me Out of Here, I'm Glad I Met You, It Might Get Lost, Get My Place, Bring Me My Medicine, Free Wind, Fever and Bad Ideas
Stopáž: 41:40
Vydavatelství: Indies Scope
Hodnocení: 86 %

I na operním jevišti jsem nikdy nepatřila k těm, kteří se postaví na rampu a předvádí jenom hlas, říká Dagmar Pecková

dagmar200I v rozhovoru s Dagmar Peckovou vám bude jasné, v čem je tato pěvkyně výjimečná, neskonale pracovitá, nebojácná a tvrdohlavá a přitom svá. Málokterá umělkyně její generace dává do ringu tolik energie, nápadů a mnohovrstevnatého talentu, který se projevuj...

Když se nejhorší noční můry stávají realitou…

spolceni nicemu200Loni v únoru vydalo nakladatelství Grada objemnější detektivní příběh Spolčení ničemů, které napsal uznávaný francouzský autor Maxime Chattam. Pokud holdujete detektivním příběhům a nevadí vám brutální, opravdu drsné provedení, pak vám...

Užít si divadlo a zároveň se něco naučit? 93. ročník tradičního divadelního festivalu Jiráskův Hronov i letos láká na řadu seminářů s divadelními odborníky

jiraskuv hronov200V polovině léta se uskuteční 93. ročník tradičního divadelního festivalu Jiráskův Hronov. I letos festival nabídne kromě bohatého programu semináře s divadelními odborníky určené nejen hercům, ale i široké veřejnosti. Semináře se zamě...

Demolition Man: Předzvěst naší budoucnosti?

altFilm Demolition Man je velmi propracovaným ztvárněním příběhu o vnímání zločinu, sexu a násilí v nedaleké budoucnosti. S hlavními hrdiny se vydáváme do města, kde je každý aspekt všedního života čistý a dobrý.