Báječně chytrá a jiskřivá konverzační komedie

Báječně chytrá a jiskřivá konverzační komedie

Tisk

Hvezda v pasti 200JOANNA: Vás nikdy neunavuje organizovat lidem život, komandovat je, vyžadovat jejich obdiv a poslušnost?
GARRY: Nikdy. Vychutnávám si to.

 

 

 

Garry Essendine je herecká hvězda, miláček londýnského publika. Okouzlující šarmér, bystrý glosátor, zkrátka idol. Muž, kterému záleží na jeho “družině věrných”, stará se o jejich štěstí a zároveň je rozčiluje svým sobectvím a výkyvy nálad. Garry Essendine je ovšem také nesnesitelný morous, arogantní protiva a sebestředný macho. Garry Essendine má za týden odjet na turné do Afriky a do té doby potřebuje vyřešit řadu vztahových komplikací svých i ve svém okolí – ať už je způsobil on, či jeho okolí.

ROLAND: Nechte si své zpozdilé argumenty! Vy si totiž neuvědomujete, že divadlem budoucnosti je divadlo silných myšlenek!
GARRY: To je možné, jenže já se zabývám divadlem přítomnosti.

Jedna z Garryho mladých milenek – je totiž notorický sukničkář – se do něj beznadějně zamiluje, jeho bývalá žena Liz – kterou naopak stále potřebuje – se k němu nechce vrátit, jeho příznivkyně Lady Saltburnová se stále dožaduje schůzky a mladý dramatik Roland si bez ohledu na cokoli přeje, aby Garry hrál hlavní roli v jeho nové, „vysoce umělecké“ hře. Situace dostoupí vrcholu, když se Garry rozhodne řešit skutečnost, že jeden z jeho blízkých přátel spí se ženou druhého. Výsledkem je, že dotyčná žena zatouží po něm – a věci se jako ve správné komedii mohou dále komplikovat.

MONICA: Slečny Eriksonové se zbavit nemůžete, zbožňuje vás.
GARRY: Všichni mě zbožňují, dělá se mi z toho šoufl.
MONICA: A když ne, tak jim to spočítáte.

Noël Coward, klasik anglické komedie 20. a 30. let, obdivovaný herec, zpěvák a showman, skutečná popstar své doby, si napsal roli Garryho Essendina takříkajíc na tělo. Učinil tak v předválečném létě roku 1939, ale na jeviště se dostala až v roce 1942 – Coward se předtím zapojil do válečné mašinérie, vedl úřad britské propagandy v Paříži a poté pracoval pro britskou zpravodajskou službu. Pak ovšem v této roli exceloval v různých inscenacích po dalších téměř dvacet let – a po něm v ní zářili další prvotřídní angličtí herci jako Albert Finney, Peter OʼToole, Ian McKellen nebo Andrew Scott…

Je s podivem, že se tato báječně chytrá a jiskřivá konverzační komedie, se kterou na naše jeviště vstoupí duch idylické předválečné Anglie, na českých jevištích ještě nikdy nehrála, a tak ji v našem divadle uvidíte v české premiéře. Uvedeme ji v překladu Pavla Dominika, v režii Mikoláše Tyce, na scéně Davida Janoška, v kostýmech Alexandry Gruskové, s hudbou Robina Schenka a v dramaturgii Jana Šotkovského. V ústřední roli Garryho Essendina uvidíte Igora Ondříčka, kterého doplní Ivana Vaňková (Monica Reedová), Evelína Studénková (Liz Essendinová), Andrea Zelová (Joanna Lyplattová), Alžběta Janíčková (Daphne Stillingtonová), Lenka Janíková (Slečna Eriksonová), Jana Musilová (Lady Saltburnová), Jan Brožek (Roland Maule), Jakub Przebinda (Fred), Jiří Mach (Henry Lyplatt) a Jan Valeš (Morris Dixon).

Hvezda v pasti vizual

Noël Coward
Hvězda v pasti
Režie: Mikoláš Tyc
Překlad: Pavel Dominik
Inscenační úprava: Jan Šotkovský a Mikoláš Tyc
Scéna: David Janošek
Kostýmy: Alexandra Grusková
Hudba: Robin Schenk
Dramaturgie: Jan Šotkovský
Asistent režie: Jakub Przebinda

Premiéra Hvězdy v pasti se uskuteční na Činoherní scéně 1. a 2. dubna 2023.

Více informací: www.mdb.cz


 

Přihlášení



Aneta Žabková: Největší radost mi uděláte kusem klacku z lesa

Vystudovala FAMU (katedra animované tvorby), vytvořila čtyři animované filmy, které získaly řadu ocenění, je úspěšnou ilustrátorkou mnoha dětských knih a přispívá do několika časopisů jako jsou Puntík či Tečka, spolupracovala i s Mateřídouškou a Sluníčkem. Řeč je o Anetě Žabkové.

Po Vodníkovi přichází neméně skvělá Dceřina kletba

Česká spisovatelka Tereza Bartošová zaujala tuzemskou čtenářskou obec předchozím titulem Vodník. Jednalo se o případ, který smrdí bahnem. Nyní přichází Dceřina kletba lákající na obálce na to, že si starý zločin žádá nové oběti.

Banner

Hledat

Videorecenze knih

Rozhovor

Martina Boledovičová: „Tradice nám poskytují řád a nikdy neztratily platnost.“

Martina Boledovicova200Martina Boledovičová je zakladatelka nakladatelství Smart Press, matka jedné dcery a tří synů. Stála u vzniku mnoha projektů a zajímavých knižních titulů, mezi které patří mimo jiné Tradináře. Nápad na tuto edici přišel ...

Výborné herecké kreace a silné téma nabízí nový český film Sucho

Sucho to je tísnivé vesnické drama. Na jedné straně velkostatkář a na straně druhé chudý "kolchozník", který nutí rodinu k soběstačnému životu, ale také klíčící láska revoltujících mladých lidí. Zatímco ona je dcerou chudého farmáře, on synem vlivného agrárníka, který sice dává práci půlce dědiny, nicméně půdu, vodu a krajinu devastuje chemií. To je obrazově vytříbený a emočně nabitý film režiséra Bohdana Slámy, který je i autorem scénáře.

Čtěte také...

Jubilejní 10. ročník festivalu Dokořán ukáže mnoho tváří hudebního divadla

dokoran 200Vážení příznivci hudebního divadla, festival Dokořán pro hudební divadlo se již stal tradiční divadelní třešinkou na závěr sezóny a také letos před vás předestře rozmanitou paletu pozoruhodných uměleckých počinů a nabídne vám odborně s pečlivostí vo...


Literatura

Pozor na chvíli, kdy uvidíte hořící stromy

horici stromy 200Kristina Ohlsson není pro české čtenáře žádný nováček. Její knihy jsou u nás velmi vysoce hodnoceny. Já jsem se s ní seznámila díky knihám Lotosové a Miovo blues, které mě nadchly, a proto jsem se s radostí pustila i do novinky Hořící stromy, která slibovala horor...

Divadlo

Co nabídnou komorní scény zlínského divadla

200divadlaMěstské divadlo Zlín disponuje dvěma menšími scénami, které nabízejí jiný zážitek než prkna velkého sálu. Jedná se o Studio Z a klubovou Dílnu. Pro 68. sezonu si připravili několik nových her, se kterými vás nyní seznámíme.

...

Film

Jak buřiči a rozvratníci zachránili Hollywood

bezstarostni jezdci zurici byciŠedesátá léta narušila snad všude na světě zavedené pořádky, které v kinematografii dosud panovaly. Zejména režiséři se chtěli vymanit z područí služebnosti - ať již ji zosobňovaly ideologické tlaky, jak...