Více než 60 značek skutečně přírodní kosmetiky, drogerie a doplňků se objeví na 6. ročníku Green Beauty Marketu 10. a 11. listopadu 2023 v Laufen Space Prague na Legerově ulici přímo v centru Prahy, poblíž stanice metra I. P. Pavlova. Green Beauty Market je butikové intenzivní setkání top značek přírodní kosmetiky, výrobců a distributorů s jejich zákazníky, které se odehrává v koupelnovém showroomu švýcarské ekologické značky Laufen. Akce nemající na evropském trhu obdoby je reálným průřezem českým a slovenským trhem s přírodní kosmetikou. Prezentované značky jsou důsledně vybírány s ohledem na složení produktů, hodnotu i způsob prodeje směrem k zákazníkům.
V České republice není akce, která by pečlivěji hlídala, kdo se jí zúčastní. Green Beauty Market si zakládá na naprosté transparentnosti a ta je požadována i od spolupracujících značek. Organic/eco/natural/vegan/fresh/cruelty free – všechny tyto přívlastky vystavující značky mají, ale ne nutně všechny najednou. Jejich přípravky jsou až na dále zmíněné výjimky bez parabenů, SLS, SLES, ropných derivátů, silikonů, syntetických aromat a barviv. Při výběru vystavovatelů jde především o udržitelnost, u každé nové značky se prochází složení. Pokud má nějaké certifikace relevantní pro zákazníky hledající kontrolovanou přírodní a kontrolovanou bio kosmetiku, pak se ověřuje i daná certifikace.
U produktů s certifikáty Vegan a HCS Leaping Bunny musí být pečlivě zkontrolováno složení, protože ne vždy znamená veganská, cruelty free či fresh kosmetika, že jde zároveň o přírodní produkt. Některé značky žádné certifikáty nemají, což ale neznamená, že jsou méně kvalitní. Zde se řeší složení a jsou zkoumány hodnoty, které značka vyznává. Zohledněno je, za jakých podmínek a kde vyrábí a jakou má obalovou politiku. V některých případech jsou požadovány certifikáty k dodavatelům surovin. Kompromisy Green Beauty Market akceptuje u profesionální vlasové péče, laků na nehty a parfémů. Díky přísným podmínkám výběru se mohou návštěvníci soustředit již jen na výběr pro ně nejvhodnějších produktů bez procházení složení a dohledávání dalších informací.
Edukativní cíl
Ani letos nebudou chybět workshopy účastnících se značek a v sobotu 11. listopadu 2023 proběhne celodenní konference. Ta by měla vyvolat diskuzi mezi radikálními environmentalisty, umírněnými alternativci a zcela konvenčně smýšlejícími jedinci. Připraveny jsou panely týkající se okruhů kolem pěstování surovin, samotné tvorby produktů či obecně k tématu udržitelnosti ve městě, které může přesahovat do dopravy či vzdělávání. Nebudou chybět přednášky uznávaných odborníků na aktuální témata jako je mikrobiom, hypersenzitivita, komunikace nebo psychosomatické projevy nemocí. Konferenci odlehčí přednášky odborníků z oblasti péče o krásu.
Vstup na akci je zdarma.
Vystavovatelé:
- biodynamická značka - dieNikolai
- korejská kosmetika - Whamisa
- přírodní parfémy - Abel, Hiram Green nebo Aimée de Mars
- dekorativní kosmetika - PHB Ethical Beauty, Baims, Fitglow, Attitude (u značek s dekorativní kosmetikou se návštěvníci mohou nechat nalíčit).
- dámská a dětská hygiena - Eco by Naty a další
- aromaterapeutický sortiment - TVOJE SVÍČKA, Herbes et Traditions, Alteya Organics
- vlasová péče - Rare Elements, Fragile Cosmetics
- české a slovenské značky - Veelee, Vitellaria, Iconic by Tatiana Kucharova od Moroccan Sense, Voono, Alchymistky, Indívo, Venoc, Mark Face and Body, Haaro Naturo, Puaree, Pravájá, MAAT, Nari ateliér
- doplňky stravy - Wild Nutrition, Hinnao Technology, Pravájá, Venoc nebo Pure District.propro
Akce vznikla v roce 2016 s úmyslem marketingově pomoci přírodní kosmetice, která nemá marketingové budgety konvenčních značek a nebylo pro ni snadné se na trhu prosadit. Od počátku se event konal v partnerství a úzké spolupráci s Laufen Space Prague, kterému je doslova šitý na míru. V roce 2018 se GBM poprvé konal v Ostravě a rok nato i v Brně. S pandemií přišla dvouletá pauza a po ní v roce 2022 5. ročník v Praze a Ostravě.
Více informací naleznete na https://www.greenbeautymarket.cz/
< Předchozí | Další > |
---|