Vřelost ledového muže vás přiměje k otužování. Díky chladu najdete teplo

Wim Hof perex
Jistě jste už i vy narazili na nějaké fotky nebo video, kde se pár nadšenců noří do ledové vody, ideálně s kouskem kry v ruce. Sociální sítě jsou takových obrázků plné, na You Tube pak otužovací videa vyskakují téměř z každé stránky. Jednou z příčin může být současný hlad po pohybových aktivitách, který si tak sportovci kompenzují. Ale hlavní hybnou silou otužovacího boomu je jeden člověk. Wim Hof, ledový muž. Charismatická osobnost se spoustou energie a vlastní metodou, jejíž taje nyní odhaluje ve stejnojmenné knize. Vydalo ji nakladatelství Jota.

Čekají vás informace nejen o samotné Wim Hofově metodě, jejíž hlavní součástí je kontrola dechu, naslouchání tělu a ponoření se do nitra mysli, ale i zážitky autora od jeho narození, raného dětství, přes mládí a posléze období, kdy se svěřil do rukou vědců a dobrovolně podstoupil neuvěřitelné experimenty. Patří mezi ně například několikahodinový pobyt v ledu, zvládnutí naočkované infekce bez jejího propuknutí, ohřátí vlastního jádra o několik stupňů, či výstupy na Sněžku jen v šortkách. Možná si řeknete, že to je prostě šílenec a hazardér. Ale jemu je to fuk.

Ledový muž jako misionář zdraví

Kromě toho pořádá kurzy pro sportovce, vojenské složky i individuální zájemce, o jejichž průběhu se také dočtete. Wim Hof dokáže lidi tak namotivovat a prostřednictvím své metody připravit, že bez problémů zdolají vrchol Kilimandžára, ačkoliv trpí roztroušenou sklerózou nebo mají rakovinu a další závažné choroby. Nehledě na to, že mnozí z nich se díky praktikování doporučeného způsobu dýchání, soustředění a otužování následně vyléčili nebo u nich došlo k výraznému zlepšení.

Život v té nejryzejší podobě

Z řádků čiší živočišnost, živelnost, radost ze života, nadšení a vřelost. Wim Hof si rozhodně nebere servítky, o čemž svědčí například kapitola s názvem „Dejchej, ty zm*de!“. Ale i o tom to vlastně je – o vypuštění zamknutých emocí, opuštění komfortní zóny a současně vzájemném respektu a důvěře. Právě dýchání v kombinaci s chladem je cestou k vlastnímu nitru a poznání sama sebe. Zkuste to a jistě dáte Wimovi za pravdu, že po ponoření do ledové vody zůstane jen ryzí existence, tady a teď. Bonusem vám bude blažený pocit po opuštění chladného prostředí, s teplem rozlévajícím se po celém těle.

Ukázka z knihy:
„Abyste ovládli emoci zvanou život v té nejryzejší podobě, musíte na ni pohlédnout objektivem lásky. Láska vás otevře síle vaší mysli a najednou zjistíte, že stojíte u propasti svých zkušeností a cítíte duši, o níž jste si mysleli, že je nepřístupná, tím méně ovladatelná, jako by šlo o nějaký druh abstrakce. Pohlceni realitou a stresem každodenního života by vás něco takového ani nenapadlo. Jo, možná tak v sobotu si sednete a se skleničkou dobrého vína trochu podumáte o filosofii a o tom, co se děje ve světě, ale v pondělí ráno už se zase ženete do práce a stres začíná nanovo. Ale já jsem tu, abych vám řekl, že takhle to být nemusí. Skutečný duch vaší mysli a vašeho těla spočívá ve štěstí, síle a zdraví. Metoda vám umožní získat kontrolu nad neomezenou myslí, která vám otevře vědomí a přinese světlo tam, kam patří, přímo sem, právě teď a v celé své kráse. To jste vy. Takhle naleznete nejen mír, ale i blaho. Ano, dýchání je brána. Ale uvnitř vás přivítá láska.“

V nalezeném štěstí si budete rochnit

Asi jako v každé motivačně laděné literatuře se i zde spousta pouček a výzev opakuje. Dokonce sám Wim Hof v jedné kapitole podotýká, že už nám musí připadat jako „kafemlýnek“, což svědčí o jeho zdravé sebereflexi. Pravděpodobně i proto si ho oblíbíte – na nic si nehraje, jen ho prostě žene touha sdělit celému světu, že jeho metoda je ta „nej“. Myslím, že mu to budete věřit. I proto, že styl jeho podání není suchopárný, všechno vyzkoušel na vlastní kůži a poskytuje mnoho příkladů a důkazů o tom, jaké rezervy jsou v každém z nás. Je skvělým motivátorem, z řádků srší energie: „Jsme božská stvoření a nepotřebujeme žádné svazující doktríny, abychom mezi sebou šířili lásku, abychom se seberealizovali a našli sami v sobě štěstí a zdraví. Protože co je víc? Když najdete opravdové štěstí, netoužíte už po ničem dalším a neuděláte nic, z čeho byste byli nešťastní. Ne. Setrváte ve štěstí. Rochníte si v něm.“

Ti, kteří jsou již na cestě k osobnímu rozvoji, si informace najdou a i tato kniha je s největší pravděpodobností osloví, i když ne všichni se hned vrhnou mezi ledovou tříšť. Ale studenou sprchu by měl zvládnout každý a bylo by fajn, kdyby se podobná osvěta dostala mezi co nejširší veřejnost. Protože vliv na posílení obranyschopnosti organismu otužování nepochybně má, což se v dnešní době plné virů může jen hodit.

Wim Hof obalka

Wim Hof. Ledový muž
autor: Wim Hof
nakladatelství: Jota, 2020
počet stran: 232

Zrození hrdinů na ostrově Socci

Dobrodružný pohádkový příběh ze současnosti vypráví o zlovolném diktátorovi Pepinovi, který chce ovládnout svět. S pomocí generálů a celého vojska kuje své dobyvatelské plány, vyhlašuje okolním státům a jejich panovníkům válku. Zarazí někdo jeho řádění? Nakladatelství Omar el Karib

Dívka s dýkou v duši a s nožem v ruce

Ožehavé téma incestu tvoří děj psychologického románu Markéty Harasimové. Tato autorka má na svém kontě již pěknou řádku románů cílených zejména na ženy. Jedná se jak o klasické romantické příběhy s prvky erotiky, tak o psychologicky laděné thrillery. Tentokrát zvolila opravdu silný námět. Jedenáctiletou Eriku začne sexuálně zneužívat otec a matka před tím zavírá oči. Dá se žít s touto trýznivou zkušeností? Platí i zde, že zlo plodí další zlo? Nakladatelství MaHa

Tvoření s Pipasikem

Pipasik perexZuzana Šuleková a Jitka Musilová jsou kamarádky, povoláním architektky, které se zároveň starají o své malé děti. Společně založily značku Pipasik. Pod touto značkou vymýšlejí pro děti smysluplné činnosti spojené s tvořením a dávají dětem ...

Láká vás včelařství? Pak si nenechte ujít tuto audioknihu

V nakladatelství Kazda vyšla po knize i audioverze titulu Srdce včely má pět komor s podtitulem Jak jsem se stala včelařkou od autorky Helen Jukes. Nakladatelství Kazda

Neodoláte nápojům v plechovkách? Otevřete, vypijte, recyklujte a znovu!

Sforae clanek perexVýroba hliníku ani jeho recyklace rozhodně nejsou ekologické. Při zpracování 4 tun bauxitu, ze kterého se hliník získává, vzniknou až 3 tuny odpadu. Z jednorázových obalových materiálů je z environmentálního hlediska hliník jedním...

Město plné oken aneb když střela může přijít odkudkoliv...

mesto plne oken 200V nakladatelství Kalibr vyšel první díl ze série s „geniálním, zábavným a totálně nesnesitelným vyšetřovatelem“ od Roberta Pobiho s názvem Město plné oken.

...

Hledá se vrah

posledni vikend 200V české premiéře se ve Východočeském divadle v Pardubicích představila detektivní hra Agathy Christie Poslední víkend.

...

Úkryt v ZOO – snaha chránit, i přes vlastní nebezpečí

ukryt v zoo 2 (2)„Až za mřížemi byli konečně v bezpečí.“ Příběh válečného Polska a nebezpečí, v jakém se nacházeli nejenom Židé, ale všichni obyvatelé tehdejší Varšavy, umocněné prostředím malebné ZOO, vybombardované v první den obsazení...