Richard Müller: „Uděláme s Fragile vše proto, aby koncert ve zlínském Kongresovém centru patřil k těm nezapomenutelným“

Richard Müller: „Uděláme s Fragile vše proto, aby koncert ve zlínském Kongresovém centru patřil k těm nezapomenutelným“

200rozVečer plný největších hitů legendárního slovenského zpěváka Richarda Müllera bez jediného hudebního nástroje! Takový bude koncert, který se uskuteční 3. listopadu 2013 v sále nového Kongresového centra ve Zlíně. Právě proto jsme poprosili pana Richarda, aby nám o turné něco prozradil.

 



Tento rozhovor je u příležitosti Vašeho projektu Hlasy se skupinou Fragile ve Zlíně. Můžete nám o tom říci více sám?

Pro projekt Hlasy jsme vybrali jednoduchý a výstižný název, který objasňuje, o čem to celé vlastně je. Na koncertě, ani na stejnojmenném albu, které k podzimnímu turné vyšlo, nezazní ani jediný hudební nástroj, kromě toho jediného a nejkrásnějšího, kterým je lidský hlas.

roz3

Vystoupení je bez použití jakýkoliv nástrojů, musí to být velmi těžká práce. Jak se s tím vyrovnáváte? Jak vám to jde?

No právě, je to úplně jiné než doposud. Vždycky se snažím zkoušet něco nového, protože mě to baví a já chci, aby mě hudba bavila. Čímž tedy nechci říct, že takové to standardní hraní s kapelou mě nebaví, jsem s ním naprosto spokojený a líbí se mi. Kdyby ne, tak s tím taky nikdy nevylezu mezi lidi. Ale tenhle projekt s Fragile vznikl v podstatě náhodou a já jsem velmi rád, že ho lidi přijali s takovým nadšením. Protože je to opravdu něco velmi, velmi speciálního a samotná příprava nám zabrala tři čtvrtě roku. Jen zaranžování jedné tříminutové písničky trvalo nejméně tři dny a tři noci.

Kdy vznikla myšlenka tohoto projektu? Inspiroval jste se něčím? A nebál jste se toho?

Ani přesně nevím. Tak nějak jsme přemýšleli, co vymyslet nového, jak se pohnout zase o kus dál. A z toho vznikla myšlenka oslovit Braňa Kostku, šéfa skupiny Fragile, jestli by do toho nechtěl jít.

Proč jste si ke spolupráci vybral zrovna skupinu Fragile? Znal jste se s nimi?

Braňa jsem znal od vidění a musí přiznat, že mi nebyl příliš sympatický. Ale protože jsem věděl, že je skvělý kapelník a hudba, kterou dělají Fragile, se mi velmi líbila, rozhodl jsem se nedat na první dojem. Dnes jsem rád, že jsem to udělal. Rád dělám s lidmi, se kterými si rozumím profesně i lidsky. V případě Fragile dospěla naše spolupráce do takového stádia, že když je pár dní nevidím, tak je mi po nich smutno.

Jaká byla jejich reakce, když jste jim projekt popsal?

Braňo řekl ‘ano‘. Problém byl jen v tom, že on věděl, o čem mluví, když říkal, že to bude náročné a na dlouhé lokty. Ale já jsem to nevěděl. Nechápal jsem, proč neustále počítá každý den, každou hodinu… Říkal jsem si, že o nic nejde, že prostě každý bude zpívat svůj hlas. Nedošlo mi, jak náročné je to celé vymyslet, posléze se to naučit…

Na jaké skladby se můžou posluchači těšit? Podle čeho jste vybírali?

Výběr skladeb jsem nechal na Braňovi, protože on se v tom úplně jinak orientuje. Skladba, která se mi zdá dobrá, se nemusí hodit na tento způsob interpretace. Ale v podstatě jsme se shodli. V zásadě v mém repertoáru mám štěstí, že nemám skladbu, kterou bych nechtěl prezentovat. Během dvouhodinového vystoupení zazpíváme dvacet písní a všechny, včetně těch, jež lidé znají velmi dobře jako je ‚Štěstí je krásná věc‘, ‚Nočná optika‘ nebo ‚Po schodoch‘, představíme v úplně nové verzi.

roz

Ctíte, že nějaká skladba něčím vyniká? Že je kouzelnější než jiná? Můžete prozradit jaká?

Sám jsem byl překvapený, když jsem poprvé slyšel ‚Po schodoch‘ v podobě ‚a cappella‘. Úplně mě to dojalo, byl to pro mě silný zážitek, jaký jsem dosud nezažil.

Proč jste se tak na poslední chvíli rozhodl zavítat i do Zlína? Hrálo zde roli i místo - Kongresové centrum a jeho atmosféra?

Určitě. Máme české publikum rádi proto, že je hodně divadelní a má rádo hudbu,
ve Zlíně jsem se o tom přesvědčil opakovaně. Atmosféra a akustika zdejšího Velkého sálu Kongresového centra je navíc pro takový projekt, jakým jsou Hlasy, přímo stvořená, dá vyniknout každému jednotlivému tónu. Zlín jsme proto nemohli s naším turné vynechat.

roz1

Závěrem, proč by měli lidé přijít? Nalákejte je!

Každý koncert je znovu otočený list, nikdy nevíte, co vás čeká a jakým směrem se děj ubere. Vždycky záleží na obou stranách, tedy nejen na interpretovi, ale i na publiku, jaký koncert bude. Uděláme s Fragile vše proto, aby koncert ve zlínském Kongresovém centru patřil k těm nezapomenutelným, a budeme rádi, když nás v tom lidi podpoří.


 

Přihlášení



Soutěže

Nevěřící, odejděte! (nebo vás zabijeme)

Nakladatelství Pavel Mervart vydalo cennou knihu o pronásledování křesťanů v zemích, které vyznávají islám (tedy zdaleka nejen v arabských). Nazývá se NEVĚŘÍCÍ, ODEJDĚTE! a sepsal ji MICHAL ŘOUTIL. Nakladatelství Pavel Mervart

Atlas ohrožených živočichů

Po více než roce od publikace Atlas vyhubených živočichů přichází duo Radek Malý a Pavel Dvorský (tentokráte i s pomocí manželky Pavly) pod hlavičkou nakladatelství Albatros s další poučnou knihou nejen pro děti Atlas ohrožených živočichů. Albatros Media a.s.

Rozhovor

Rozhovor s Vittoriem Franceschim, autorem hry Úsměv Dafné

vittorio Franceschi usmev dafne200Byl jste už někdy předtím v Praze? Jak se vám tady líbí?

Byl jsem tady opravdu jen na skok koncem 70. let minulého století. Zastavili jsme se tu na ...

Hledat

Videorecenze knih

Petr Janda užívá nekonečnej kyslík. Nové album Olympicu je plné živé muziky a silných příběhů!

„Jdu, kam mý nohy jdou, a tam, kde plyne proud. Nesmím se ohlížet, už vůbec ustrnout…,“ zpívá Petr Janda v písni „Šrám, co se nezahojí“, která má silnou melodii i text. Na novém albu Olympicu „Kaťata“, které vznikalo v době pandemie, je znát, že opravdu neustrnul. SUPRAPHON a.s.

Čtěte také...

Pořád zpíváme a pořád zažíváme zaplněné koncerty, říká o současnosti sesterského dua Martha Elefteriadu

martha a tena perexI když se Martha a Tena Elefteriadu těší z retrospektivního trojalba Zlatá kolekce, které koncem října vydal Supraphon, zdaleka nežijí jen minulostí. Dokládá to spousta jiných aktivit obou zpívajících sester řeckého původu...


Literatura

Nenechte se napálit, hroši trpaslíky nejedí!

hrosi 200Nakladatelství CPress přišlo s aktuální publikací s lákavým názvem Hroši žerou trpaslíky! a podtitulem praktický průvodce světem hoaxů, fake news a dalších bullshitů.

 

...

Divadlo

Českolipský divadelní podzim má ambice znovu vrátit této akci prestiž

ceskolipsky divadelni podzimLetošní, již 36. ročník festivalu Českolipský divadelní podzim má ambice znovu vrátit této akci prestiž, kterou měla před lety, kdy se do České Lípy sjížděly amatérské soubory z celých Čech i ...

Film

Inherent Vice – drama, u něhož nevíte, co je skutečnost a co jen sen

inheren200V současném Hollywoodu už je jen velmi málo ryze osobitých a nekonvenčních tvůrců, o nichž by se dalo takřka s jistotou říct, že patří mezi ty kultovní. Jedním z nich je nepochybně rodák z Californie Paul Thomas Anderson, který sbíral největší uz...