Probuzení do duchovního světa

Probuzení do duchovního světa

Poznani perexChcete-li se dozvědět smysluplný a kvalitní základ o snad první duchovní cestě člověka – něco o šamanské cestě přímého poznání, je tato kniha tou pravou. Přehledně a čtivě tu podává pravdivý obraz o šamanství – plného pokory a pochopení a vlastně i logiky, se kterou vám bude při čtení zcela samozřejmě zapadat do duše každého z nás.

Je tu vyslovena hned zkraje odvážná myšlenka, že všichni máme v sobě část jakési vizionářské DNA, možná i tato kniha pomůže tuto naši schopnost (dávno ruchem civilizace a rozumu ztracenou), objevit, spustit… ale rozhodně jsem si jista, že čtení této knihy a praktikování několika jednoduchých i složitějších cvičení, nám pomůže tuto schopnost alespoň ochutnat. Ochutnat tu 77 tisíc let starou cestu.

Nakladatelství Synergie navíc k této knize připravilo zajímavý doplněk. Na jejich stránkách můžete najít nahrávky, které báječně doplní celý už tak velmi plný a intenzivní dojem z knihy Probuzení do duchovního světa.

Knihu Probuzení do duchovního světa doprovází čtyři hudební nahrávky, které můžete použít pro cvičení šamanské cesty. První nahrávka je pět minut dlouhá a je na ní nahráno chřestění a hvízdání. Tyto zvuky vám umožní připravit se na cestu, několikrát se zhluboka nadechnout, stanovit si záměr, se kterým se na ni chcete vydat, a poděkovat pomocným duchům za jejich asistenci.

Na druhé nahrávce je zachyceno patnáct minut bubnování a chřestění. Třetí nahrávka obsahuje patnáctiminutovou sekvenci monotónních rytmů, kde uslyšíte také brazilský strunný nástroj berimbau, různá chřestidla a australská perkusní dřívka. Tato nahrávka obsahuje rovněž pravidelný rytmický beat. Na čtvrté nahrávce naleznete záznam dlouhý dvacet pět minut, na němž bubnují třibubeníci zároveň.

Dojem z nahrávek můžete mít různý. Některé mi byly vyloženě nepříjemné, a jiné mne oslovily na první poslech. Dotvoří tu dokonalost, kterou kniha bezkonkurenčně staví. Nepohlíží na šamanismus komerčním ani moderním okem. Oba autoři jsou dost erudovaní na to, aby celé téma pojmuli do hloubky, s úctou a pokorou k našim předkům a k opravdovému smyslu tohoto duchovního směru. Vychází z něj v podstatě všechny duchovní směry, nechtěně jsem se v myšlenkách při čtení této knihy vracela k úžasné a nepřekonatelné knize Elisabeth Haichové - Zasvěcení. I její hluboká moudrost, často ještě nepochopená, měla mnoho společného s dílem Sandry Ingermanové a Hanka Wesselmana. Učí nás komunikovat s přírodou, představit si jednotlivé vrstvy našeho světa, různé paralelní světy, duše zvířat, rostlin, kamenů… energie toho všeho. Prolínající se energie. Snům, práci se sny je věnována jedna velmi zajímavá část. Pochopíte samotnou smrt tak přirozeně, že vám nebude připadat děsivá, pochopíte i důležitou fázi truchlení a třeba i to, že plyšáci mají pro děti skrytý význam. Nedáváme jim je náhodou, ale jako symboly.

A navíc kniha může být vzorem pro vlastní cestu, pro pochopení samoléčení své vlastní duše i těla.

„Že by sen ze světa fantazie? A co když ne? Pokud řešíte nějakou závislost nebo nemoc a ve snu řešení nenajdete, poskytnu vám návod, jak cestovat za duchem této choroby. Při poslechu nahrávek, jež doplňují tuto knihu, vejděte na své vnitřní místo nebo do své posvátné zahrady a relaxujte. Vyciťujte klid tohoto překrásného místa. Dovolte, aby vás uklidnilo.

Až ucítíte, že jste v klidu, požádejte, aby za vámi přišli vaši nejsilnější pomocní duchové. Pokud nevíte jistě, kdo vaši pomocní duchové jsou, měli byste nejprve podniknout cestu a najít si je. Když za vámi přijdou, sdělte jim, že byste se chtěli postavit duchu své nemoci (nebo závislosti) a že potřebujete jejich pomoc. Takovými věcmi nemusíte procházet sami. Požádejte je, aby vám dali sílu, ochranu a pomoc.

Jakmile ucítíte, že jste naplněni silou, najděte na okraji své zahrady cestu, která povede listím, mezi stromy nebo trávou dolů na místo, které bude ležet o něco níže a bude jasně odděleno od vašeho osobního útočiště. To bude vaše bojiště. Poproste své pomocníkiy, aby vám dělali společnost, a pak se tam vydejte. Tam se spolu se svými pomocnými duchy setkáte s duchem vaší nemoci…

…Jak to vypadá? Vypadá výhružně? Přátelsky?.... Začněte s duchem mluvit podobně, jako si já promluvil s krokodýlem…“

Léčivé vize, které si v sobě představíte, mohou být velmi cenné… a výlety do světa vlastní fantazie mohou být velmi překvapivé.

Je to určitě zajímavá kniha i pro všeobecný přehled, protože opravdu málokdo ví, jaká je pravá podstata šamanství. A faktem opravdu je, že i naprostý realista si z této knihy odnese něco zajímavého, něco, co určitě – byť někde potají – vyzkouší a bude nadšen.

Sandra Ingerman: psychoterapeutka, která na svých seminářích kromě šamanismu vyučuje také způsoby, jak odvrátit znečištění životního prostředí všude na světě. Je oceňovaná pro svou schopnost propojovat starodávné šamanské praktiky s moderní kulturou. Napsala mimo jiné knihy Shamanic Journeying, Soul Retrieval, Medicine for the Earth a další. Žije v Novém Mexiku.

Hank Wesselman, Ph.D.: paleonantropolog a učitel šamanismu, který jako výzkumník spolupracoval s dalšími vynikajícími antropology na odhalování tajemství počátků lidského osídlení v Africe. Je autorem knih Spiritwalker, Medicinmaker, Visionseeker, Journey to the Sacred Garden a Spirit Medicine. Žije na Havaji.

Probuzení do duchovního světa

DuchovniPoznani

Originální název: Awaking to the Spirit World: The Shamanic Path of Direct Revelation
Autoři: Sandra Ingerman, Hank Wesselman
Přeložila: Veronika Kreslová
Rok vydání originál: 2010
České vydání: 2014, první
Hodnocení: 95%

Vydalo nakladatelství Synergie Publishing SE,2014, www.synergiepublishing.com (zde jsou i zmiňované nahrávky ke knize)

( 1 hlas )

Sny se mi plní, říká Taťána Kročková, autorka knihy Tajemství snů a jak ho rozluštit

Zatímco její první kniha se jmenuje Tajemství snů a jak ho rozluštit, která vyšla v minulých dnech, její další připravovanou publikací by měl být tentokrát - román. To o sobě v následujícím rozhovoru prozradila Taťána Kročková, zástupkyně šéfredaktorky serveru Kultura 21. Celé povídání se ale netočí jen kolem nové knihy o snech, ale také o kultuře jako takové, o zálibách, vášních či o tom, jak moc jí vyhovuje vesnický způsob života.

Písně Hany Zagorové jsou říší bez hranic

Bohatý průřez nabízí kolekce písní Hany Zagorové z let 1968 až 2020. Skladby jsou řazeny chronologicky podle let a na šesti cédéčcích je jich sto dvacet. Vedle notoricky známých hitů tam lze najít i vyložené perličky.
Supraphon

Jsem občas tvrdohlavý a rád jdu proti proudu, říká Pavel Oparty

pave l oparty perexMalíř, grafik, fotograf a nyní i autor oděvní kolekce. To všechno je Pavel Oparty, který žije kousek od Ostravy. Má za sebou několik výstav, kde se prezentuje nápaditými variacemi svého výtvarného talentu. Známá je jeho voln...

Příhody telátka potěší malé poplety i rodiče

Ve vydavatelství Radioservis vyšla audiokniha Příhody telátka poplety určená pro malé děti, ale určitě pobaví a potěší i dospělé.
Radiotéka

Jaroslav Erik Frič – Kdyby nebyli básníci, nebyl by ráj a naopak!

jef jsi orkneyske vino perexUndergroundový básník J. E. Frič vydal na podzim loňského roku novou básnickou sbírku Jsi orkneyské víno a jiné básně (1996 - 2010). Nese stejné jméno jako deska, kterou v roce 2...

Zbavte se bolesti jídlem

jid 200

O tom, že jídlo a jeho složení má vliv na naše zdraví, vědí dietologové a nutriční terapeuti svoje. Nejrůznější diety se v průběhu 20. a 21. století objevují, aby nás zbavily přebytečných kil a nabily nás energií. Ale že se dá jídlem zbavit bolest...

Nové šansonové album vyšlo Jitce Molavcové, ale stejný žánr zpívají bravurně Renata Drössler i Jiří Bartoň

foto perexjitka molavcovaI když Hana Hegerová byla a nadále je a bude královnou českého šansonu, existuje v tuzemsku ještě několik zpěváků, kteří se tomuto hudebnímu žánru věnují – a dělají to velice dobře. Uměj...

Vraždy v kruhu

vrazdy 200Seriál Vraždy v kruhu má za sebou premiéru v České televizi, a proto se musíme zaměřit i na jeho literární předlohu. Napsala ji oblíbená spisovatelka Iva Procházková a kniha nese podtitul Muž na dně.

...